Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å lure på om kjæresten min faktisk ikke er interessert.

jeg er en romantisk person, det vet han. Jeg elsker små overraskelser som typ blomster, «vær klar om en time, og ta på joggesko» type overraskelser osv - generelt små bekreftelser som jeg anser som normale. 

jeg har spurt om han ikke kan si at han ser for seg en fremtid med meg, og da sier han at han ikke er typen som sier sånt fordi han ikke vet hvordan fremtiden hans vil bli. Redflag?

jeg har kommet med klare eksempler på ting jeg foretrekker å høre av komplimenter, men han kommer med patetiske unnskyldninger som at nå vil han hvertfall ikke si de tingene fordi det blir påtvunget - men det hadde aldri skjedd at han sa noen av de tingene om jeg ikke sa det heller, så ja? Frustrerende. 

han har aldri sagt at jeg er det beste som har skjedd han, at jeg er verdens beste eller noe i den duren. Jeg er hans første kjæreste, så jeg sliter med å skille om det er pga uerfaren/umoden eller om det er fordi han ikke liker meg lenger. 

hvordan responderer kjærestene deres dersom dere kommer med konkrete eksempler på hva dere hadde likt?

Anonymkode: eb6e8...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har du nok rett i, for slik du kontrollerer ham og krever at han skal si det DU ønsker å høre er et stort rødt flagg! 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at dere både har ulikt språk og at han ikke er så investert. At du er grei nok å ha nå, men at det ikke nødvendigvis er deg han har tenkt å slå seg til ro med.

Anonymkode: a06b1...5d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

jeg er en romantisk person, det vet han. Jeg elsker små overraskelser som typ blomster, «vær klar om en time, og ta på joggesko» type overraskelser osv - generelt små bekreftelser som jeg anser som normale. ....

jeg har kommet med klare eksempler på ting jeg foretrekker å høre av komplimenter, men han kommer med patetiske unnskyldninger som at nå vil han hvertfall ikke si de tingene fordi det blir påtvunget - men det hadde aldri skjedd at han sa noen av de tingene om jeg ikke sa det heller, så ja? Frustrerende. 

hvordan responderer kjærestene deres dersom dere kommer med konkrete eksempler på hva dere hadde likt?

Jeg hadde nok blitt ganske satt ut om kjæresten forventa blåtur eller han/hun dikterte hvilke komplimenter jeg skulle gi. Har faktisk ikke vært borti noen av disse problemstillingene før. Men jeg vil ikke arrangere blåtur på jobben en gang, så det tror jeg kjæresten bare får glemme. 

Anonymkode: fd97b...b8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du høres veldig veldig slitsom ut, TS. 

Anonymkode: 77db1...0a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en uromantisk person selv. Er ganske kald og avvisende også, men jeg er klar over det selv. Jeg advarer nye partnere om dette og gir ikke inntrykk av noe annet heller. Forventer ingen store romantiske gester i retur heller.

Jeg er god på å vise min kjærlighet på andre måter og han får ta meg som jeg er, for jeg kan faktisk ikke endre den jeg er. Jeg er ikke en kosemose, nussesusse, blomster, gaver og store gester type person. Jeg kan si hva jeg føler og jeg mener det. Litt sånn "jeg elsker deg og hvis noe skulle endre seg så sier jeg ifra". Det betyr ikke at jeg ikke er interessert eller har mistet lysten. Det er bare sånn jeg er!

Har nå fått en kjæreste som er helt motsatt og jeg føler meg helt overveldet. Vi finner nok ut av det etter hvert.

Men jeg, som kjæresten din, hadde ikke giddet å gjøre noe på kommando. Da blir det ikke hyggelig å gjøre det. 

Anonymkode: 25fe8...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du ikke liker ham slik han er heller..er du egentlig interessert?

Det virker som du skal omskape ham til et produkt du selv liker.

På tide å bytte ut denne modellen til en som er mer kompatibel med deg selv kanskje...?

Anonymkode: 19668...dc9

• Liker 6
Skrevet

Dere snakker forskjellig kjærlighetsspråk. Det er helt greit, men enten må du finne deg en som snakker samme språk som deg, eller finne deg i at dere rett og slett er forskjellige. 

Jeg setter gjerne pris på komplimenter, blomster også videre - men jeg har også det du ville kalt en "uromantisk" kjæreste, for han er heller ikke den som kysser og koser hver bidige time, eller overøser med komplimenter. Men, han er den som gjerne gjør tjenester; lager ferdig middag før jeg kommer hjem, vasker og rydder leiligheten mens jeg er borte. Henter meg om det trengs, også videre. Gjør kjæresten din slike ting? Kanskje det er på tide å sette pris på de små tingene fremfor å bare kreve og kreve? Jeg er mer av den typen som poengterer hvor stolt jeg er av det han får til, hvor fin han ser ut i den nye frakken sin, og hvor glad jeg er i han. 

Og jaggu da jeg poengterte hvor mye jeg satte pris på disse tingene han gjorde, så dukket han plutselig opp med blomster på bursdagen min med et hyggelig kort, noe han antok at jeg ville sette pris på. 

Vi gir og tar i hverandres kjærlighetsspråk, og det er slik det skal være. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS: Hva gjør du for ham som han liker, da? Vet du hva han synes er romantisk eller attraktivt? 

Anonymkode: fd97b...b8f

Skrevet

Høres ut som dere er en dårlig match, ikke snakker hverandres kjærlighetsspråk. Hvor lenge har dere vært sammen? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

jeg har spurt om han ikke kan si at han ser for seg en fremtid med meg, og da sier han at han ikke er typen som sier sånt fordi han ikke vet hvordan fremtiden hans vil bli. Redflag?

Big R.E.D F.L.A.G

Sitat

han har aldri sagt at jeg er det beste som har skjedd han, at jeg er verdens beste eller noe i den duren. Jeg er hans første kjæreste, så jeg sliter med å skille om det er pga uerfaren/umoden eller om det er fordi han ikke liker meg lenger. 

Den type hverdagsromantikk du ønsker er helt vanlige små gester som kjærester gjør for hverandre. Og når man forteller om behovene og ønskene sine i et forhold så skal partner prøve å imøtekomme det og ikke avfeie det. Nesten alle må gjennom flere forhold før det virkelig sitter og de vet hva de vil ha og er klare for å slå seg helt til ro, jeg syns det uten tvil høres ut som at han bare er med deg for å ha "noen". Praktisk med fast sex, slippe å sjekke og flørte med nye og gå gjennom det strevet hver gang, praktisk med noen som bryr seg om han og duller og kanskje lager mat, sørger for at han ikke er ensom osv. Han er sikkert veldig glad i deg men det høres ikke ut som at han elsker deg eller har så veldig mye respekt for seriøsiteten i forholdet deres når han ikke gidder å gi noe og heller ikke har nok av de riktige følelsene til å kunne si noe om fremtiden deres... Jeg hadde nok sett på dette som bortkastet tid desverre. Ikke bruk dine beste år på en mann som bare gir deg halvparten av hva en mann som virkelig elsket deg vil! ❤️

Anonymkode: 5bb02...43e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det at han ikke kan si de tingene du sier han skal si når de føles påtvunget, er ikke patetisk i det hele tatt. jeg skjønner den godt. Om det ikke faller naturlig for han å si det du mener han skal si, så vil det føles påtatt å gjøre det på bestilling, som man er en skuespiller som leser opp en linje.

Ikke dermed sagt at du ikke kan fortelle han hva du liker å høre, men du kan ikke bestille det, du må la det kommer til sin tid.

Som noen andre sier, så har man jo gjerne forskjellig kjærlighetsspråk. Så det kan handle om at du ikke ser den måten han viser kjærlighet på.

Men jeg synes også det høres litt ut som et rødt flagg noe av det du skriver, hvis man faller pladask så vil selv den minst romantiske fyren se deg dypt inn i øynene og si et eller annet som bekrefter deres kjærlighet til deg. Dere virker ikke å ha knyttet det aller dypeste båndet - kanskje?

Anonymkode: 871f4...531

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med romantiske typer som inviterer på dater og sier "de rette tingene". Dvs kommer med innøvde klisjeer.

Og så har jeg vært sammen med "vanlige" mindre romantiske typer som bare sier vanlige ting, og som neeeesten glemmer buketten på valentinsdagen, og så ler jeg, og sier at det gjorde jo jeg også 😂 Og så nyter vi ekte kjærlighet i stedet for overfladiske klisjeer.

Anonymkode: 83b2b...4df

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg har en kjemperomantisk type og jeg elsker det. Trodde alltid jeg var uromantisk og ikke likte sånt før jeg traff han. Jeg måtte tilpasse meg og venne meg til å ta imot, og jeg vet at jeg er sinnsykt heldig. Jeg tror det derimot er enklere å tilpasse seg for den som får, enn deg som gir. Hvis jeg hadde bedt han slutte å være romantisk, tror jeg han hadde slitt med det - akkurat som typen din sliter med å bli mer romantisk. 

At typen din sliter med å sette ord på følelser og ikke vil definere fremtiden, hadde derimot vært veldig uaktuelt for meg. Da hadde jeg ikke følt meg trygg, rett og slett. Dere har tydelig en klinsj og snakker forskjellige kjærlighetsspråk, og er kanskje rett og slett ikke kompatible. Hvis hverdagsromanse og bekreftelse via ord er noe du virkelig trenger så synes jeg ikke du skal nøye deg med mindre, men du kan heller ikke endre en person eller forvente noe som ikke faller han naturlig og han ikke er villig til å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Nesten alle må gjennom flere forhold før det virkelig sitter og de vet hva de vil ha og er klare for å slå seg helt til ro,

Nei, ærlig talt. Nesten alle må gjennom mange forhold for å finne en de er kompatible med. Ikke for at de trenger tid til å lære hvordan man kommer seg opp på den ene sanne Standarden som alle syntes er best.

Han er sikkert veldig glad i deg men det høres ikke ut som at han elsker deg eller har så veldig mye respekt for seriøsiteten i forholdet deres når han ikke gidder å gi noe og heller ikke har nok av de riktige følelsene til å kunne si noe om fremtiden deres...

Dette vet vi da ingenting om. Det eneste vi vet er at han ikke gjør de tingene TS vil han skal gjøre. Det kan jo være - og det er stor sjanse for - at han gjør ting på sin egen måte som TS er totalt blind for.

Ikke bruk dine beste år på en mann som bare gir deg halvparten av hva en mann som virkelig elsket deg vil! ❤️

Jeg er enig i konklusjonen at man ikke skal bruke sine beste år på noen man ikke passer sammen med, men premisset at alt det TS ber om er hva en mann som virkelig elsker deg gir er helt på bærtur.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke problemet her dine forventninger og at du forventer at han skal endre seg selv til å passe med dine litt unødige krav. 

Anonymkode: 22232...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...