Gå til innhold

Den nye låta til Karpe.. kan noen forklare teksten??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En av de beste

Anonymkode: 4d32f...7fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Elsker karpe❤️

Allah Allah Ya baba er en gammel sang som ikke har noe med Allah/Gud å gjøre. Noen ganger sier vi Allah på arabisk for å uttrykke noe, feks Allah sho helo=oj/wow så fin du er. 

Anonymkode: 7e818...8ac

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Elsker karpe❤️

Allah Allah Ya baba er en gammel sang som ikke har noe med Allah/Gud å gjøre. Noen ganger sier vi Allah på arabisk for å uttrykke noe, feks Allah sho helo=oj/wow så fin du er. 

Anonymkode: 7e818...8ac

Morsomt. Visste ikke at Allah også kan brukes på den måten. :)

Anonymkode: 4d32f...7fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo skrevet for ungdom på østkanten av Oslo, en må da være mottakerorientert. Blir selvfølgelig veldig banalt for voksne ører.

Anonymkode: 776d4...890

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg falt av på SAS Plus/SAS Pussy. Og det nyeste albumet er enda verre.

Har hørt på Karpe i (ti?)tusenvis av timer helt siden 2004, men nå angrer jeg nesten på at vi kjøpte billetter til konsert i Spektrum for to-tre år siden... (konsertene ble utsatt til i høst)

Anonymkode: 85ec2...141

• Liker 7
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler å se vegg, vegg, vegg til dere gamle fans som sitter med det inntrykket som TS.

Jeg som deg har vært fan siden 2004, og jeg har følt litt på det samme, at de har blitt litt for høye på seg selv, fordi de starta ikke sånn. Og jeg har følt at alt skal være en money grab. Ja de er sinnsykt bra live liksom, men at de selger hoodies for 1200!? kr 😅 basically for å promotere dem, synes jeg blir for dumt, og det er bare vestkantjeneter på 15 år som kjøper disse, fordi de er bortskjemte. 

Men uansett se filmen, så ser du en ganske annen side, der de egentlig ikke er enig i retning de vil gå, og at de sliter masse med gjeld etter at de kjøpte det huset i Skien, som Chirag angrer på. Men de har ofra sykt mye for karriera og kunne være stemmen til minoriteter i Norge, så de bryr seg mer om det enn pengene egentlig, for de er jo i minus rett og slett! Og det er ikke et glansbilde av dem, det er en helt ærlig film fra perspektivet til de som ville lage denne filmen (om deres reaksjon) i stedet for å vise hvor fett SAS Skien var. De trengte denne filmen, i mine øyne. Og hør også Chirag på Big 5. Han er så sykt mye mer ydmyk enn det han er i tekstene. 

Anonymkode: 33c00...70c

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 23.13):

Nye sedler og nye sedler 
Nye sedler og nye sedler 
Jeg får nye sedler og nye sedler
Men ingen ser ut som oss på pengene ennå

Ingen med innvandrerbakgrunn har blitt trykket på pengesedler enda.

Anonymkode: e19fc...722

Ja men so what, er det viktig å ha noen å identifisere seg med på pengesedlene også? Av alle ting...

Må man på død og liv representere absolutt alt og alle variasjoner i alle sammenhenger, det går jo ikke i praksis..

Ingen ser ut som meg på pengesedlene heller, jeg har opphav fra sørøst i Asia. Aldri har det slått meg at det er krenkende og urettferdig at jeg ikke kan identifisere meg med de som er avbildet på pengesedlene, kunne ikke brydd meg mindre.. Synes faktisk det blir tåpelig å lete med lupe etter ting å "ta" det norske samfunnet på, når det kommer til rasisme/inkludering... 

Anonymkode: 82fa2...5cf

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har aldri hørt på bandet, så jeg satte på noen låter på Spotify i går og trodde ikke mine egne ører...

Var jo bare noe ræl jo. Trodde jeg hørte på feil band, så måtte sjekke en gang til om jeg hadde satt på riktig..

Skal ikke kommentere mer av musikken, men at dette er et av Norges mest populære band er helt uforståelig og helt utrolig...

Anonymkode: 2b91d...0b3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har aldri hørt på bandet, så jeg satte på noen låter på Spotify i går og trodde ikke mine egne ører...

Var jo bare noe ræl jo. Trodde jeg hørte på feil band, så måtte sjekke en gang til om jeg hadde satt på riktig..

Skal ikke kommentere mer av musikken, men at dette er et av Norges mest populære band er helt uforståelig og helt utrolig...

Anonymkode: 2b91d...0b3

Enig, Karpe er søppel.

Skrevet

On 4/7/2022 at 11:13 PM, AnonymBruker said:

Nye sedler og nye sedler 
Nye sedler og nye sedler 
Jeg får nye sedler og nye sedler
Men ingen ser ut som oss på pengene ennå

Ingen med innvandrerbakgrunn har blitt trykket på pengesedler enda.

Anonymkode: e19fc...722

Ingen etniske nordmenn som har levd de siste 60 årene har kommet på pengesedlene. De som kommer på sedlene har vært døde for over 50 år siden og har vært viktige personer i norsk historie. De siste årene har man ikke engang brukt mennesker på sedlene. 

Om Karpe ønsker å se folk som ligner på dem på sedlene så får de kjøpe noen sedler fra foreldrenes hjemland.

Anonymkode: 53752...5ab

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ingen etniske nordmenn som har levd de siste 60 årene har kommet på pengesedlene. De som kommer på sedlene har vært døde for over 50 år siden og har vært viktige personer i norsk historie. De siste årene har man ikke engang brukt mennesker på sedlene. 

Om Karpe ønsker å se folk som ligner på dem på sedlene så får de kjøpe noen sedler fra foreldrenes hjemland.

Anonymkode: 53752...5ab

Godt sagt! :) 

Skrevet

Dessuten bruker man jo knapt sedler fortsatt, alle bruker kort og vipps, de færreste aner hvordan sedlene og myntene ser ut i dag. Er det så nøye liksom... Herrefred Karpe, pinlig.

Anonymkode: 82fa2...5cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Endelig noen som snakker om dette! Så de vant årets artist eller noe sånn, but why!?

De er oppskrytt, og alt de gjør bra er å se bra ut syns jeg! Og hva er greie med å chante "allah allah" i en sang? 

Folk rundtomkring skrur opp når den sangen kommer, de jammer og synger "allah allah"! Whaat? Jeg husker for mange mange år siden, jeg såg de på en festival og på den tiden hadde de bra musikk. 

Kjipt..

Anonymkode: 4f23a...58f

Skrevet

Har ingenting i mot at folk lager musikk som refererer kulturen sin eller livssyn. Men dette ble for mye allah

Anonymkode: 4f23a...58f

Skrevet

Haha 3 mnd senere… «endelig noen som(…)» 😂🫶🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 11.06):

Radioen. De spiller jo bare kommers listepop hele dagen.

Anonymkode: 4fb22...7f9

Radio???Er ikke den lagt ned da???

Anonymkode: 0051b...baa

Skrevet

Digger å se måten folk lar seg provosere på. Det her viser bare at Karpe fikk til AKKURAT det de ønsket. Tenk å få med nordmenn på å digge og synge «Allah Allah»🤣🤣🤣

Anonymkode: 0f288...e12

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...