Gå til innhold

Den nye låta til Karpe.. kan noen forklare teksten??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For et makkverk av ei låt. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang.

Forvridde stemmer, uforståelig tekst, gauling om Allah, gjentakende, slitsom, helt ulidelig dårlig..

Forklar gjerne teksten..

"jeg får nye sedler og nye sedler".. prøver han å si at han tjener fett med penger?

"Ingen ser ut som oss på pengene ennå".. Eh.. ok...? Hva mener de? At de har blitt et så stort band at de bør få trykket fjesene sine på 200-lappene?

"Jeg veit at du tror at jeg blir stor".. Noen som forventer at Magdi skal bli overvektig? Eller at han skal bli voksen? Stor stjerne?

Jeg skjønner ingenting, og enda mindre skjønner jeg av at folk synes dette er bra musikk, bra tekst.. Forklar gjerne hvorfor!! 

Karpe er blitt "keiserens nye klær" for meg!!

Anonymkode: 82fa2...5cf

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor Karpe er så populær. Verre piss musikk skal man lete lenger. 

Anonymkode: 41f2e...aef

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ingen ser ut som oss på pengene ennå

Tolker at det referer til menneskene avbildet på pengesedler rundt om i verden. Hovedsaklig hvite-vestlige personer

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

jeg får nye sedler og nye sedler

Tolker det som at i Norge/andre land i vesten får vi mye penger for lite jobb, kontrast til deres hjemland hvor fattigdom rammer store deler av befolkningen.

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg skjønner ingenting, og enda mindre skjønner jeg av at folk synes dette er bra musikk, bra tekst.. Forklar gjerne hvorfor!! 

Jeg elsker Karpe sine tekster. Sånne låter hvor du faktisk må sitte ned å lytte og reflektere over teksten, og faktisk tenke over hva/hvorfor ting blir sagt digger jeg . Typisk listepop og annen musikk hvor det knapt finnes rom for å tolke selv skjønner ikke jeg hvordan folk gidder å høre på. Det synes jeg personlig blir altfor kjedelig. 

Hver sin smak!

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

For et makkverk av ei låt. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang.

Forvridde stemmer, uforståelig tekst, gauling om Allah, gjentakende, slitsom, helt ulidelig dårlig..

Forklar gjerne teksten..

"jeg får nye sedler og nye sedler".. prøver han å si at han tjener fett med penger?

"Ingen ser ut som oss på pengene ennå".. Eh.. ok...? Hva mener de? At de har blitt et så stort band at de bør få trykket fjesene sine på 200-lappene?

"Jeg veit at du tror at jeg blir stor".. Noen som forventer at Magdi skal bli overvektig? Eller at han skal bli voksen? Stor stjerne?

Karpe er blitt "keiserens nye klær" for meg!!

Jeg er så enig! 🤣 Jalla, jalla, shangalabangala, fy fader for noe dritt. Likte Karpe før, men dette synes jeg var elendig. «Vi må utnytte våre ikke-norske aner, spille på det for å skille oss ut». Synger gebrokkent også? Virker som om det istedet formå lage musikk har analysert markedet og hva som er trendy, og gått ut fra det.
Nope, absolutt ingen fan lengre! 

Anonymkode: 3bcae...a2c

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem er det som tvinger dere til å høre på sangene?

Anonymkode: c23c8...a22

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor Karpe er så populær. Verre piss musikk skal man lete lenger. 

De blir pushet av media.

NPCs gjør det media forteller dem.

Anonymkode: 5ad19...a8e

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
sstinemor skrev (På 4.4.2022 den 23.42):

Tolker at det referer til menneskene avbildet på pengesedler rundt om i verden. Hovedsaklig hvite-vestlige personer

Tolker det som at i Norge/andre land i vesten får vi mye penger for lite jobb, kontrast til deres hjemland hvor fattigdom rammer store deler av befolkningen.

Jeg elsker Karpe sine tekster. Sånne låter hvor du faktisk må sitte ned å lytte og reflektere over teksten, og faktisk tenke over hva/hvorfor ting blir sagt digger jeg . Typisk listepop og annen musikk hvor det knapt finnes rom for å tolke selv skjønner ikke jeg hvordan folk gidder å høre på. Det synes jeg personlig blir altfor kjedelig. 

Hver sin smak!

TS her. Jeg var stor fan av karpe før, og har vært på flere konserter. Jeg er opptatt av tekster mer enn noe annet i musikk, og er en person som liker å lese bøker og poesi for øvrig. Har ingen interesse for intetsigende popmusikk. Likevel synes jeg Karpe sine nye låter er helt usannsynlig dårlige.

Jeg vet at du tror, at jeg blir stor, ya yaba.. nødrim much?? Generelt bare håpløs hele teksten.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4/5/2022 den 18.35):

Jeg er så enig! 🤣 Jalla, jalla, shangalabangala, fy fader for noe dritt. Likte Karpe før, men dette synes jeg var elendig. «Vi må utnytte våre ikke-norske aner, spille på det for å skille oss ut». Synger gebrokkent også? Virker som om det istedet formå lage musikk har analysert markedet og hva som er trendy, og gått ut fra det.
Nope, absolutt ingen fan lengre! 

Anonymkode: 3bcae...a2c

Ingenting er døllere enn imaget til et indieband som bøyer imaget sitt etter tiden for å få seg fans

Anonymkode: 5a362...843

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan kan dere like et band som har oppfordret til at fansene skal drepe en norsk politiker? 

Anonymkode: 9ff97...ef0

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 23.29):

Misunnelse, hat og fremmedfrykt. Samler mange det skjønner du. 

Anonymkode: a4598...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nye sedler og nye sedler 
Nye sedler og nye sedler 
Jeg får nye sedler og nye sedler
Men ingen ser ut som oss på pengene ennå

Ingen med innvandrerbakgrunn har blitt trykket på pengesedler enda.

Anonymkode: e19fc...722

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 18.36):

Radioen. De spiller jo bare kommers listepop hele dagen.

Anonymkode: 4fb22...7f9

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nye sedler og nye sedler 
Nye sedler og nye sedler 
Jeg får nye sedler og nye sedler

Ingen med innvandrerbakgrunn har blitt trykket på pengesedler enda.

Anonymkode: e19fc...722

Er det virkelig så banalt? Den var dyp altså. De får trøste seg med at de får penger uten å ha betalt skatt i årevis, og ganske mange også uten å jobbe for det.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 23.29):

Ikke jeg heller. Kaller musikken ørespy. Som om den spyr dritt i ørene mine. Ikke min smak i det hele tatt.

Anonymkode: 9886b...d43

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det virkelig så banalt? Den var dyp altså. De får trøste seg med at de får penger uten å ha betalt skatt i årevis, og ganske mange også uten å jobbe for det.

Er rimelig sikker på at Karpe betaler betydelig mer skatt enn deg... Og skaffer mange arbeidsplasser i tillegg.

Anonymkode: 444f0...506

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Litt søtt med alle dere som klager, dere må virkelig leve et trist liv.

Hvis du ikke liker musikken, ikke hør på den. 

Tragiske dere...

Og nei, jeg liker ikke Karpe...

Anonymkode: 10137...951

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Molly85 skrev (16 timer siden):

Sluttrt å høre på dem da de ytret antisemittiske holdninger fra scenen. 

Det har de vel ikke gjort? Hvorfor i så fall?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 18.36):

Ingen, men man hører de jo i butikker og i TV-programmer etc, på radio i andre sin bil etc.

Det må vel gå an å diskutere musikk man synes er dårlig?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sangen tar utgangspunkt i en veldig populær sang fra Tunisia, og bruker den til å knytte sine røtter med oppveksten og livet i Norge. 

[Intro: Chirag]

Hva varer evig, yara?

Penger og plastikkplanter

Hva skal du ta med deg, yara?

Når lufta går ut av lungene dine (Ya-ya)

Yara er brukt som et kallenavn. Innledningen handler om prioriteringer og hva som er viktig i livet.

[Vers 1: Magdi]

Allah, Allah, ya baba

Wa salam 3layk, ya baba

Allah, Allah, ya baba

Jeg veit at du tror, ya baba

At jeg blir stor, ya baba

Betyr noe som "Gud, Gud, må fred være med deg". Baba er far. Magdi skal bli stor/voksen.

[Chorus: Chirag]

Og jeg får nye sedler og nye sedler

Nye sedler og nye sedler

Og jeg får

De blir større og tjener mer penger, men de er annerledes enn andre rundt de (minoriteter). Ennå. 

Jeg liker det nye albumet. Det jeg liker med denne sangen er kontrasten mellom melodi og tekst. Det virker som en glad sang, men teksten er mer preg av alvorlig. Kenya er også ganske bra, i tillegg til Baraf/fairuz.

Anonymkode: b1a57...409

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...