Gå til innhold

Hva er det med folk som kjører så innmari sent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger merke til at folk her i regionen kjører senere og senere. 55 i 70-sonen er liksom blitt normal. Såvidt 70 der det er 80. 50 i 60. Og så videre. Jeg merker det på tidene; tror jeg skal være fremme et sted om 20 minutter, men det blir 25. Sånne ting.

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Skjer det en slags befolkningsmessig nedsløving her?

Anonymkode: 97828...d3c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor kjører alle altfor fort😆

Anonymkode: 2e3ff...87d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sparer masse drivstoff om man kjører litt saktere

Anonymkode: f08a6...396

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nå trodde jeg at du mente de var ute å kjørte sent på kvelden 😂😂😂😂

Er irriterende med de som kjører sakte.

Anonymkode: ee77a...fe5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags region er dette? 

Jeg kjører Oslo - Svinesund flere dager i uken, og der går det ikke spesielt sakte. Ikke nedover Sverige heller (120 i fartsgrense, blir fort 140 minst i venstrefila). 

Anonymkode: 3fe8b...9fc

AnonymBruker
Skrevet

Er på Vestlandet, ikke langt fra Bergen. Folk kjører som om turistene allerede har kommet, men de rullende plastdoene skal ikke lage trafikkork før om en måneds tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her jeg bor kjører alle altfor fort😆

Anonymkode: 2e3ff...87d

Er bedre det. 

Anonymkode: c0ec2...90c

• Liker 2
Skrevet

Ja og flytte seg for å gi plass til de som ikke har like god tid klarer de heller ikke og med de nye veiene med midtdeler så er det helt tragisk at ingen gjør noe med disse. Veitrafikkloven #3 er jo krystallklar. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjører sent.... De kjører SAKTE

Anonymkode: 34933...104

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Kjører sent.... De kjører SAKTE

Anonymkode: 34933...104

Fint at du tar opp et poeng som allerede er vel avklart. 🤦🏼‍♀️ Vi har et langstrakt land med ulike dialekter. Der jeg kommer fra sier vi "sent". Men det er jo heller ikke slik at budskapet var til å misforstå...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Legger merke til at folk her i regionen kjører senere og senere. 55 i 70-sonen er liksom blitt normal. Såvidt 70 der det er 80. 50 i 60. Og så videre. Jeg merker det på tidene; tror jeg skal være fremme et sted om 20 minutter, men det blir 25. Sånne ting.

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Skjer det en slags befolkningsmessig nedsløving her?

Det heter saktere og ikke senere.

Tror du generelt det er en slags befolkningsmessig nedsløving når det gjelder betydning av ord?

• Liker 4
Skrevet

At de kjører sakte er nå en ting. Men at ikke slipper forbi er så forbannet egoistisk og unødvendig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

At de kjører sakte er nå en ting. Men at ikke slipper forbi er så forbannet egoistisk og unødvendig.

Enig i dette. Man skal vise hensyn i trafikken.

Anonymkode: 6243c...754

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her kjører lokale under fartsgrensa, mens trailere og ukjente kjører som noen svin. E6 i nord. Om vinteren er det stupmørkt og ekstreme mengder elg. De fra andre plasser bryr seg ikke om varslingsskilt om stor elgfare. 

Anonymkode: f68af...3c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lå bak ei slik i går, kjørte 55-65 i 80 sonen i 15min. Ingen mulighet for å kjøre forbi (vestlandsveier 🖕).  Tror du hun kjørte til siden for å slippe den kilometerlange køen bak henne forbi? Neeeeeida. Jævla fitte 😂

Anonymkode: d84f7...792

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Fint at du tar opp et poeng som allerede er vel avklart. 🤦🏼‍♀️ Vi har et langstrakt land med ulike dialekter. Der jeg kommer fra sier vi "sent". Men det er jo heller ikke slik at budskapet var til å misforstå...

Er ikke lov å skrive på dialekt

Anonymkode: 17dca...32f

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er ikke lov å skrive på dialekt

Anonymkode: 17dca...32f

Haha, offda!

AnonymBruker
Skrevet

Fordi livet er for kort til å stresse det vekk. Det er behagelig å kjøre sakte, jeg hater fart. Å ligge bak en annen som kjører jevnt sakte er det beste jeg vet, da slapper jeg enda bedre av. 

Legger til at jeg slipper folk forbi når det trengs. 

Anonymkode: 65f1d...fee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 7.46):

Jo det kan forstås ar de kjører sent på kvelden. Nedsløving at de ikke kommer seg ut av døra før sent. Sikker på at du ikke sent om kvelden?

Anonymkode: 895fd...50d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ligger tett oppunder fartsgrensa med mindre det er 100 eller 110 - da kjører jeg som regel i 90. Har elbil, og å holde 90 vs. 110 kan være avgjørende for om jeg må lade mellom A og B eller ikke.

Anonymkode: 414af...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...