Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik over hele landet at søsken ikke får komme på besøk på barsel? Jeg var innlagt på føden nå og så det hang lapper med info ang. Det. Dette gjelder Skien. Har en som gleder seg veldig til å komme på besøk på sykehuset, også har vi en som kan trenge å få hilse på baby en gang før hen plutselig skal flytte hjem med oss. Det skyldes på korona, men er det en gyldig grunn lenger? Er smittetrykket høyt så kan det vel være greit, men når det ikke er det.. Dersom en ligger på enerom kan de gjøre unntak eller er det skrevet i sten? 

Anonymkode: b7af0...74f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om de kan gjøre unntak må du jo ta med den barselavdeling. 
Vet at den regelen gjelder flere steder, korona og annen smitte er grunnen.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg lå på føden (Trondheim) var de veldig strenge på dette. Ikke nødvendigvis så redd for smitte blant de innlagte, men det var så veldig sårbart da mange av de ansatte var smittet med omikron. De var svært underbemannet, noe som igjen går utover de fødende og barna.

Skjønner du ønsker at søsken skal få hilse på, men de reglene er der for en grunn. Du kan selvsagt spørre om de gjør unntak

Anonymkode: a0ff6...368

Skrevet (endret)

Var helt uaktuelt i slutten av januar iallfall. Barnet vårt hadde ikke vært i bhg på et par uker og garantert smittefri, likevel måtte det være likt for alle sa de. Ikke en gang nede i sykehuscafeen. Ekstra kjipt å sitte og spise der og se flere familier drite i dette og spise med eldre søsken og nyfødte..

Endret av mingus
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn i 2015 og 2017, selv da var det ikke tillatt med søskenbesøk på barsel. Faktisk ikke besøk i det hele tatt. Det var ikke noe problem, vi tok bare med oss barnet til fellesarealer og alle som ønsket det fikk hilse på oss der. 

Anonymkode: 78238...16e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk barn i 2015 og 2017, selv da var det ikke tillatt med søskenbesøk på barsel. Faktisk ikke besøk i det hele tatt. Det var ikke noe problem, vi tok bare med oss barnet til fellesarealer og alle som ønsket det fikk hilse på oss der. 

Du har fått med deg at verden er ganske endre siden 2017 eller?

Anonymkode: 5bf37...80c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har fått med deg at verden er ganske endre siden 2017 eller?

Anonymkode: 5bf37...80c

Ja? Når det ikke en gang var tillat før den globale pandemien vi står i, så er det vel enda mer forståelig at det ikke er nå? 

AnonymBruker
Skrevet

Her er det lov. Har du spurt jordmødrene? Kan hende lappen bare ikke er tatt ned. 

Anonymkode: fe860...1a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her er det lov. Har du spurt jordmødrene? Kan hende lappen bare ikke er tatt ned. 

Anonymkode: fe860...1a4

Jeg skal spørre når jeg skal inn, men foreløpig er det en liten stund igjen, så kan vel være det endrer seg til da

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja? Når det ikke en gang var tillat før den globale pandemien vi står i, så er det vel enda mer forståelig at det ikke er nå? 

Leste du at det ikke var lov med besøk i foajé også?

Anonymkode: dfb85...f18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Her er det ikke lov å ta baby ut av avdelingen før hen er skrevet ut

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er varierende. I Kristiansand står det igjen at søsken kan besøke mellom 16 og 18. Partner/ledsager kan være der mellom 9 og 22. besøkstid mellom 17 og 19. 

Når jeg fødte i 2020 kunne ikke far besøke oss på barsel engang. En får ikke forlate avdelingen da.

Samme med UL, du kan ha noen med. I 2020 fikk ikke kvinner som ikke kunne språket ta noen med engang. Så ser ut som at ting er som normalt igjen her. 

Anonymkode: 86a60...5d4

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke lov i slutten av februar på Kalnes. De ønsket også at babyen ikke ble tatt med ut av avdelingen før hen ble skrevet ut.

Mine to ville veldig gjerne hilse på, men det gikk også veldig greit når de ikke fikk lov.

Anonymkode: a7e7b...bed

Skrevet (endret)

Dere kan sikkert treffes i fellesarealer 🙂

Edit: så svaret ditt over. Synes det var veldig strengt å ikke kunne få forlate avdeling. 

Endret av myMa
Edit
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte i november-21, fikk ikke lov med noe besøk. Men ring til fødeavdelingen dere skal til å hør hva rutinene er der nå, endres jo hele tiden🙈

Anonymkode: dd589...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...