AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Har ikke ammet ved tidligere svangerskap, men skal det nå. Har du noen tips til 1. Gode ammeinnlegg 2. Gode amme bh som ikke koster skjorta og som man kan evt kjøpe på forhånd 3. Trenger man noen kremer eller noe annet 4. Bør man invistere i pumpe 5. Evt andre gode tips Anonymkode: 30cd2...fe6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 1: aner ikke, aldribrukt det. 2: Jeg kjøpte brukt. 3: Purelan. 4: Jeg kjøpte manuell og elektrisk pumpe. Aldri brukt. 5: Hold ut! Gi det et-par måneder til det er greit å amme.1 Anonymkode: e4270...48d
Niny Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke ammet ved tidligere svangerskap, men skal det nå. Har du noen tips til 1. Gode ammeinnlegg 2. Gode amme bh som ikke koster skjorta og som man kan evt kjøpe på forhånd 3. Trenger man noen kremer eller noe annet 4. Bør man invistere i pumpe 5. Evt andre gode tips Anonymkode: 30cd2...fe6 1. Normal sine i bambus, faktisk 2. For min del må jeg kjøpe på mål for å få noe behagelig, så vent med det til etter du har begynt å amme. Evt prøv på en enkel fra Lindex. Det kan funke de første ukene. Mange kan bruke disse videre også. Jeg har kjøpt fra Hunkemøller nå som jeg bor i. 3. Multimam kompress er greie i begynnelsen. Du vil bli sår første uken, men så skal det gå seg til. Her måtte tilslutt tungebåndet klippes og dagen etter forsvant sårheten. Men purelan evt kan være god, men ikke trengt selv. 4. Jeg har pumpe, men på disse 6 mnd er den brukt under 10 ganger. 5. Sov med bh de første ukene, ellers vil du våkne i en dam av melk 😂 Du lekker mye siden produksjonen er ute av kontroll. Dette stabiliseres ved rundt 4 uker og etter 3 mnd er produksjonen ikke lengre hormonstyrt.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 1. Tykke tova ullinnlegg fra apoteket. Lanacare nursing pads. Og Phillips sine engangs (de fester seg ikke til såre brystvorter) 2. De har gode amme her fra boobs. Men jeg bruker nesten utelukkende kun ammesingleter fra h&m med ammeinnlegg i. Behagelig og praktisk. Dekker magen hvis man må opp med genseren. 3. Purelan 4. Jeg har hatt elektrisk pumpe fra medela. Og en manuell. Aldri brukt den manuelle. Har brukt den elektriske mye for avlastning etter feil sugetak, brystbetennelse og pumpe litt for å kunne ta noen timer før meg selv på kvelden (jentekveld osv). Men trenger ikke investere i det før du tenker at du får bruk for den. Er lett tilgjengelig brukt og ny. 5. Belag deg på at det er veldig vondt etterhvert i starten. Og det kan fort ta hele bqrselperioden eller 8 uker+ før det begynner å bli mindre sårt. Ikke godta feil sugetak. Brystknoppen skal alltid være rund etter amming, ikke avflatet. Det er bedre å oppheve vakum og koble til ørten ganger enn å amme en økt med feil sugetak,jeg skal love deg man får svi for det. Ta paracet/Ibux en halvtime før amming hvis du synes det er så vondt at du er nær ved å gi opp. Det hjelper! Prøv tilbakelent amming og få baby til å kravle seg opp fra magen og finne puppen selv med panne og kinn. Det er magisk å se på ❤️ Anonymkode: 9f912...5e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå