Gå til innhold

Har valgt like ferieuker, hvem bestemmer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei, 

Jeg og en kollega har satt opp samme tre ferieuker. Hørte med sjefen min først, fordi jeg og min kollega har samme ansvarsoppgaver, men han sa at den ene vikaren som kommer inn har hatt disse ansvarsoppgaver tidligere, så vikaren kan ta den uken der det behøvs. Det er snakk om 15min onsdag og torsdag, og så 1-2 arbeidstimer fredag, annenhver uke (så det er snakk om én uke).

I dag hørte jeg sjefen min snakke med den andre kollegaen min og sa "nei, de der ferieukene får dere løse selv, det blander ikke jeg meg i!". Min kollega kom da i beast mode, bruset opp seg marsjerte inn på kontoret, og bestemte at hun skulle ha sine uker. Hun er veldig hard og bestemmer for det meste alt som skjer på arbeidsplassen/ i teamet. 

Føles som det eneste alternativet jeg har er å si ok…

Anonymkode: 3945a...b06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det faktisk sjefen sin oppgave å bestemme når dere skal ha ferie, og nei, det er ikke opp til dere i mellom og krangle dere til beste løsning. Ansvarsfraskrivelse av sjefen din. 

Har dere en HR du kan snakke med? 

Anonymkode: bd6c8...972

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei tenker at du skal stå på ditt, du var først ute med å spørre om de ukene. 

Anonymkode: ae9d1...192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjefen din som må bestemme det.

Anonymkode: 2c30a...438

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lederen din sitt ansvar. 

Anonymkode: cd229...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må dere ikke legge inn feriesøknad innen enn viss dato? 

Anonymkode: 12eba...f45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må dere ikke legge inn feriesøknad innen enn viss dato? 

Anonymkode: 12eba...f45

Jo, det bar det vi gjorde, 1.april. Vi hadde valgt samme uker

AnonymBruker
Skrevet

Takk folkens, skal høre med HR også. Det ble en diskusjon på jobb i dag, og lederen min bare trakk seg unna. 

Dette er vanlig, og jeg er litt lei

Skrevet

Hos oss er det den som sendte inn ønsket først som får gjennomslag i en slik sammenheng 

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen sitt ansvar å bestemme hvem som får ferie når.

Anonymkode: 6272d...ffb

Skrevet

Hvilke uker hadde dere fri i fjor? Er normalt å rullere mellom ansatte og hvilke uker en får fri. 

AnonymBruker
Skrevet

Mens hos oss er det sånn at den som ikke fikk viljen sin i fjor skal prioriteres i år. Vi jobber også i såkalte "team" på to. Hvis en i teamet er helt ny, så må den som begynte sist vente til året etter med å få bestemme. Men fra neste år skal vi uansett ha fri hele julen, det gleder jeg meg veldig til. Bekymring uten like dette med barnepass osv i juli, når man bare har rett på 2 uker den måneden. 

Anonymkode: 5bef9...8d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...