AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Barnet mitt kom i klassen til kun 1 jente fra barnehagen som han ikke leker med, hun går på en annen avd enn han, de andre han leker mye med kom i den andre klassen, de er 4 gutter og 2 jenter, synes delingen var litt rar. 4 av barna som begynner i den andre klassen bor i samme gate som oss, men de andre bor ink jenta i klassen til min sønn bor rett ved barnehage, så de burde jo egentlig komme i sammen. Får man byttet hvis man sier fra nå eller er dette vanskelig? er en ganske stor skole og 68 barn i 1 klasse neste år, der det er 30 gutter og 38 jenter, så er 15 gutter i klassen til min og 18 jenter, den er det 15 gutter og 20 jenter. Så hadde du prøvd og bytte eller hadde du latt det gå og se hvordan det går? og er det evt vanskelig og bytte senere? Anonymkode: ecdc2...345
Sensi Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 Hvis jeg forstå teksten din rett, så bor det fire barn i deres gate, og disse fire skal begynne i en annen klasse. Med dette som bakgrunn hadde jeg forsøkt å bytte klasse. Jeg syns det er viktig å begynne i samme klasse som nabolags barna. Heller det enn enn barnehage barna som bor et stykke fra. lykke til 10
powerpuffen Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 Hadde bedt om å bytte. Det verste du kan få er et nei, men et ja får du ikke om du bare lar den gå. Tenker det er viktig for barna i den alderen å føle tilhørlighet. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 Du kan alltids spørre. Men det pleier å gå seg helt fint til uansett. De leker med hverandre på tvers av klasser også, og når de blir større vil det være en styrke å kjenne barn utenfor egen klasse (nabobarna). Jeg hadde vært mye, mye mer bekymret for at de skal være nesten 35 barn i hver klasse? Eller misforsto jeg? Håper det! Anonymkode: 37ee4...746 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan alltids spørre. Men det pleier å gå seg helt fint til uansett. De leker med hverandre på tvers av klasser også, og når de blir større vil det være en styrke å kjenne barn utenfor egen klasse (nabobarna). Jeg hadde vært mye, mye mer bekymret for at de skal være nesten 35 barn i hver klasse? Eller misforsto jeg? Håper det! Anonymkode: 37ee4...746 takk for svar ja er 35 i den ene og 33 i min sønn sin Anonymkode: ecdc2...345
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 Våre gikk i barnehage i en annen bydel. De fikk likevel fort venner da de begynte på nærskolen. Anonymkode: 958bc...973 1
Sensi Skrevet 4. april 2022 #7 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan alltids spørre. Men det pleier å gå seg helt fint til uansett. De leker med hverandre på tvers av klasser også, og når de blir større vil det være en styrke å kjenne barn utenfor egen klasse (nabobarna). Jeg hadde vært mye, mye mer bekymret for at de skal være nesten 35 barn i hver klasse? Eller misforsto jeg? Håper det! Anonymkode: 37ee4...746 Det er sant. Det har jeg ikke tenkt på. 😊
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Skrevet 4. april 2022 Jeg ville prøvd å bytte. Anonymkode: 46120...393 1
GammelKaktus Skrevet 4. april 2022 #9 Skrevet 4. april 2022 Sinnsyk stor klasse da...hos oss så var de bare under 17 i klassen de første årene... Uansett, når det gjelder hvilken klasse barnet skal gå i så er det jo noen rektorer som er veldig rigide etter at disse listene er offentliggjort men det er jo bare å prøve seg, det verste som kan skje er jo at du får et nei.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #10 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): takk for svar ja er 35 i den ene og 33 i min sønn sin Anonymkode: ecdc2...345 Herregud, det kullet burde vært delt i tre klasser, ikke bare to.. Anonymkode: 31e06...c1b 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #11 Skrevet 4. april 2022 Av erfaring ville jeg faktisk spurt om å bytte. Grunnen er mest at det kan være greit å ha disse andre barna å gå sammen med til og fra skolen. Vi bor i nærheten av barn fra en annen klasse og de nærmeste er av motsatt kjønn. Barna fra klassen til sønnen vår bor på den andre siden av en veldig trafikkert vei, og går en annen vei en det er naturlig for vår sønn å gå. Vi endte opp med å ikke bytte klasse siden det var jenter som bodde nærmest oss fra den andre klassen, og angrer ikke så mye egentlig. Bare kjipt at det ikke er noen andre å gå med til skolen. Anonymkode: 84741...566 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #12 Skrevet 4. april 2022 I alle dager. Her (Oslo) fikk vi ikke vite klassesammensettingen før første skoledag. Men dere har fått beskjed allerede nå? Anonymkode: ba09d...c82
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #13 Skrevet 4. april 2022 Ville ikke tenkt så mye på hvem han har gått i bhg med, de finner nye venner uansett. Min sønn begynte i klasse med noen fra bhg, men er nesten aldri sammen med dem lenger, var vel kun de første dagene at det var en ekstra trygghet å ha noen kjente. Det med at alle nabobarna er i den andre klassen er et mye bedre argument. Her går to barn i vår gate i klassen til sønnen min, og det er veldig praktisk, mtp følge til og fra, glemte leksebøker, samkjøring om de skal møte et annet sted osv. Hvor lett eller vanskelig det er å bytte varierer veldig fra skole til skole, men det skader uansett ikke å spørre. Anonymkode: 14eba...4f0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #14 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Av erfaring ville jeg faktisk spurt om å bytte. Grunnen er mest at det kan være greit å ha disse andre barna å gå sammen med til og fra skolen. Vi bor i nærheten av barn fra en annen klasse og de nærmeste er av motsatt kjønn. Barna fra klassen til sønnen vår bor på den andre siden av en veldig trafikkert vei, og går en annen vei en det er naturlig for vår sønn å gå. Vi endte opp med å ikke bytte klasse siden det var jenter som bodde nærmest oss fra den andre klassen, og angrer ikke så mye egentlig. Bare kjipt at det ikke er noen andre å gå med til skolen. Anonymkode: 84741...566 De kan vel gå sammen til skolen selv om de går i forskjellige klasser? Det er vel snakk om forskjellige klasser på samme skole, ikke forskjellige skoler... Anonymkode: 0fe20...2ca
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #15 Skrevet 4. april 2022 På min skole bytter vi ikkje, bortsett fra endra målføre. Ungar finn kvarandre heilt fint. Håpat klassane har fire pedagogar, assistentar og tidlig innsats!! Anonymkode: bc865...968
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Skrevet 4. april 2022 Er det virkelig lov å ha så store klasser? Anonymkode: 38ad1...5fb
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #17 Skrevet 4. april 2022 I dette tilfellet hadde jeg forsøkt siden de bor i samme gate. Min erfaring er at akkurat de man lekte med i bhg ikke nødvendigvis er de man fortsetter å leke mest med på skole - men her bor de jo i samme gate. Vi ble ikke hørt på vårt ønske, men i ettertid er det helt OK da han kom i en klasse med mye bedre miljø visstnok enn de andre. Og en veldig god lærer. Anonymkode: 722a6...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #19 Skrevet 4. april 2022 Tenk hvordan det hadde vært hvis alle sammen skulle drive å bytte klasser her og der. Jeg kaller dette ilands problem og tenker at barna klarer seg helt fint selv om som ikke går i samme klasse. Anonymkode: baf89...003 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #20 Skrevet 4. april 2022 Jeg hadde aldri byttet - din sønn er heldig og får dobbelt sett med venner - klassevenner og nabovenner 🙂 Anonymkode: b355d...277 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå