AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Del Skrevet 4. april 2022 Hei, Jeg har akkurat solgt det jeg syntes er en liten drittleilighet i Oslo, til langt over hva den er verdt, og langt over takst. Jeg var veldig heldig med visningstidspunkt (det var musestille fra alle naboer), vær, dag og megler. Leiligheten er veldig fin og ny innvending, og nå sitter jeg med følelsen av at kjøper kommer til å bli så skuffet når hun oppdager hvor kald og lytt leiligheten er. Det er ikke unormalt mye lyd fra naboene, men man hører de hele tiden. Det er ingen unormale lyder man ikke får lov til å lage, men de er utrolig slitsomme. Jeg forsøkte å presisere at det er en gammel og dårlig isolert blokkleilighet, men som førstegangskjøper skjønte hun nok ikke omfanget, og ble revet med fordi leiligheten er pen, og det var stille og godt oppvarmet før visning. Jeg ville heller ikke stå og si at jeg hater hvor støyete det er, og flytter fordi jeg ikke trives. Heldigvis/uheldigvis var alt musestille på visningstidspunktet, som en tjeneste fra høyere makter. Prisen den ble lagt ut for mente jeg var en rimelig sum som speilet verdien på leiligheten, men budrunde gjorde at den gikk 400 000 over takst. Nå føler jeg på dårlig samvittighet for at en stakkars førstegangskjøpere har brukt alle sparepengene sine på å kjøpe leiligheten, og kanskje sitter med samme skuffet følelse som jeg gjør etterpå, og hater meg og føler seg lurt. Jeg er også redd for å få reklamasjon, klager og sinte meldinger, og føle meg som en drittsekk. Føler ikke selv at jeg kan forsvare prisen jeg har fått - selv om dette er i et veldig hett Oslo-marked. Føler jeg lurte henne når jeg forsøkte å selge henne leiligheten, samtidig må jeg forsvare min egen posisjon og forsøke å få leiligheten solgt, og snakket den selvfølgelig opp ved å fokusere på alle de positive sidene. Gruer meg veldig til overtakelse og tiden etterpå. Bare er redd for at hun går rundt og føler på at hun ble lurt, slik jeg har følt om han jeg kjøpte den av. Råd? Anonymkode: 68a41...63f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 4. april 2022 #2 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) 400’ over takst/prisant er ikke uvanlig i Oslo, og slik markedet er, må en regne med at en må ut med mer enn prisant. Ville ikke bekymret meg over det Endret 4. april 2022 av Fjugur 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Del Skrevet 4. april 2022 Det er ingenting å tenke på. Kjøper kommer antageligvis til å selge leiligheten for mer enn h*n kjøpte den for, så det er uansett en grei investering. Og et sted må man jo bo? 🤷♀️ Dessuten er vel antageligvis ikke leiligheten din mer lytt enn andre leiligheter innenfor samme prisklasse, i tilsvarende boligblokker? Anonymkode: 434b7...f23 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Del Skrevet 4. april 2022 Du trenger ikke å føle dårlig samvittighet. Helt vanlig at alle som selger bolig i Oslo lurer boligkjøpere. Siden hun er førstegangskjøper trenger du ikke frykte noe. Hun er bare happy hun fikk et krypinn. Når hun bydde 400 K over takst har hun uansett seg selv å takke. Tyder på liten utviklet kritisk sans. Anonymkode: e46bc...871 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Del Skrevet 4. april 2022 Du kan jo tilbakebetale henne de 400 000 kr . Bare spør om konto nummeret hennes å hun vil være evig takknemlig for at du gjør det. Sånn kan du rette opp i det uføret du har satt henne i . Anonymkode: 5cfb5...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Del Skrevet 4. april 2022 Det er første gang jeg selger, og jeg har opplyst om alt, og svarte så godt jeg kunne på alle spørsmål, men snakket selvfølgelig ikke leiligheten ned, men sa det som det var, og bagatelliserte litt hva det hadde hatt å si for meg. Leiligheten gikk for mer enn hva jeg har sett tilsvarende gå for, og jeg satte prisrekord i min blokk selv med dårlig intern beliggenhet. Gnager litt på samvittigheten Anonymkode: 68a41...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #7 Del Skrevet 4. april 2022 Det samme skjedde mest sannsynlig med deg da du kjøpte den. Anonymkode: 9c11c...0e3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Del Skrevet 4. april 2022 Er faktisk ikke alle som reagerer på bråk, noen hører ikke når folk snakker til dem en gang. Ikke sikkert at hun tenker som deg i det hele tatt. Ikke gjør noe. Du klarte å selge bra, du ga info om tingenes tilstand, og du kan trygt gå videre i livet. Lager hun problemer, så si at du spesifiserte klart at dette var eldre bolig med isolasjon deretter. Dette er ikke ditt problem lengre. Pust ut ❤️ Anonymkode: 712d9...578 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #9 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er faktisk ikke alle som reagerer på bråk, noen hører ikke når folk snakker til dem en gang. Ikke sikkert at hun tenker som deg i det hele tatt. Ikke gjør noe. Du klarte å selge bra, du ga info om tingenes tilstand, og du kan trygt gå videre i livet. Lager hun problemer, så si at du spesifiserte klart at dette var eldre bolig med isolasjon deretter. Dette er ikke ditt problem lengre. Pust ut ❤️ Anonymkode: 712d9...578 Det er nok litt verre fordi det var den budgiveren jeg fikk veldig sansen for, hun spurte mye, det var tydelig at det var en big deal for henne å kjøpe, og jeg er redd hun sitter med inntrykket av at jeg var uærlig... Men takk ❤️ Anonymkode: 68a41...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #10 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er nok litt verre fordi det var den budgiveren jeg fikk veldig sansen for, hun spurte mye, det var tydelig at det var en big deal for henne å kjøpe, og jeg er redd hun sitter med inntrykket av at jeg var uærlig... Men takk ❤️ Anonymkode: 68a41...63f Jeg forstår du føler for henne. Men du er ikke ansvarlig for henne. Det er ikke dårlig av deg å ønske å selge og selge bra. Som sagt, vi vet ikke hvordan hun vil reagere. Det at hun ikke spesifikt spurte om dette sier meg at hun ikke tenker så mye på det. Jeg er en person som HATER bråk. Dette gjorde jeg VELDIG klart når jeg nylig signerte ny leiekontrakt. Alle spørsmålene mine dreide seg om det potensielle bråket, og jeg var veldig klar på at jeg flyttet der jeg flyttet fra pga støynivå hos naboer... 😂 Så liksom. Anonymkode: 712d9...578 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #11 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg og kjøpte bolig og var ikke klar over hvor lytt det var. Men lever fint med det. Naboen er drithyggelig så kan snakke med henne om det. Anonymkode: 7abc5...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #12 Del Skrevet 4. april 2022 slik er livet. Har kjøpt og solgt noen leiligheter og der er jo aldri sånn at folk fremhever det negative. For det første kan det som være negativt for en være bra for meg. For det andre ville en jo ikke få solgt om en la vekt på alt negativt. Slik er det bare dessverre.. Min første leilighet. aj.. det var vannskader på badet og noe rar løs våtromsgummi på veggene, trafikken dundret utenfor, men den var min bare min i tre år ,og å ha egen leilighet overskygget alt... ja i tre år. Da ble trafikken nok.😅 Anonymkode: 06969...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #13 Del Skrevet 4. april 2022 Her jeg bor er det et helvete med støy, og jeg er rimelig sikker på at den stakkars naboen som betalte en solid sum for en leilighet man omtrent ikke kan gjøre noe som helst i uten at en annen nabo blir forbannet og svarer med støy, angrer på at vedkommende ikke kjøpte en bolig i et mer normalt miljø som ikke kan defineres som en krigssone ... Anonymkode: 4803e...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #14 Del Skrevet 5. april 2022 Som boligkjøper har vi undersøkelsesplikt. Noen blokker fra visse tidsrom er dårligere lydisolert enn andre, særlig de fra 50 tallet. Er man allergisk mot lyd, så kjøper man ikke en gammel blokkleilighet. Noen naboer merker man knapt er hjemme, mens andre tramper og gir mer lyd fra seg. Og kjøper man leilighet som ikke er topp og ende-leilighet, så får man lyd fra enda fler naboer. Slike ting må kjøper selv ta ansvar for. Alle har individuelt toleransenivå, så hva som er plagsomt for deg, trenger ikke være plagsomt for kjøperen. Jeg har også flyttet fra steder pga mistrivsel/støy, og ikke hatt noe dårlig samvittighet for kjøper av den grunn. Hvis du har overholdt opplysningsplikten din i forhold til eventuelle avvik, så har du gjort det du skal. Anonymkode: 29891...918 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. april 2022 #15 Del Skrevet 5. april 2022 1: Som førstegangskjøper er man vel stort sett glad for at man har greid å komme seg inn på boligmarkedet? At man selv ikke undersøker godt nok hvordan støyforholdene er i en blokk fra 50-tallet er da virkelig ikke selger sitt problem med mindre selger lyger på direkte spørsmål "Er det lytt her" - "Nei"? 2: Hvis man byr 400.000 over takst for å få akkurat den leiligheten er det vel elementer med den som er så positive at en ser bort fra at den er i en gammel gård. 3: Hvis kjøper kontakter deg etterpå med usaklige beskyldninger om løgner så har du vel ikke løyet da du har gjort klart oppmerksom på at dette ikke er en Tek10 eller Tek17 bolig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #16 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er også redd for å få reklamasjon, klager og sinte meldinger, og føle meg som en drittsekk. Føler ikke selv at jeg kan forsvare prisen jeg har fått - selv om dette er i et veldig hett Oslo-marked. Føler jeg lurte henne når jeg forsøkte å selge henne leiligheten, samtidig må jeg forsvare min egen posisjon og forsøke å få leiligheten solgt, og snakket den selvfølgelig opp ved å fokusere på alle de positive sidene. Gruer meg veldig til overtakelse og tiden etterpå. Bare er redd for at hun går rundt og føler på at hun ble lurt, slik jeg har følt om han jeg kjøpte den av. Råd? Anonymkode: 68a41...63f Du er akkurat som meg! Jeg har også dårlig samvittighet for alt, og føler at jeg lurer kjøperne selv om jeg har gjort alt jeg kan for at de skal vite hva de får. Det gjelder ikke bare store ting som bolig og bil, men små ting også. Jeg har innsett at jeg ikke er en selger, og at jeg er en veldig naiv kjøper. For å slippe dårlig samvittighet og ubehageligheter i ettertid er jeg alltid i overkant ærlig om feil og mangler når jeg beskriver objektet jeg skal selge, og jeg står ikke for visning og salg selv. Det overlater jeg til de som har dette som yrke. Anonymkode: 893c2...903 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 5. april 2022 #17 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er nok litt verre fordi det var den budgiveren jeg fikk veldig sansen for, hun spurte mye, det var tydelig at det var en big deal for henne å kjøpe, og jeg er redd hun sitter med inntrykket av at jeg var uærlig... Men takk ❤️ Anonymkode: 68a41...63f Det er jo godt mulig du er mer sensitiv på lyd enn hva hun er og at hun ikke er like frossen som deg (min datter f.eks går gjerne i kort topp og åpen jakke på vinteren) Dessuten så har du jo nå 400.000kr mer enn hva du synes du fortjente for salget, så da har du litt å gi tilbake om hun skulle klage. Det usleste jeg har vært borti av huskjøp var når selger sa ved visning at de skulle skaffe nye knotter til koketopp og stekeovn (tatt bort så barna deres ikke skulle skru på, og så rotet de bort), de skulle skifte alle badromsviftene (4stk), rydde unna en hel bod fylt med søppel.. og ingenting av dette ble gjort samtidig som det var umulig å få kontakt med de på telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #18 Del Skrevet 5. april 2022 Jeg er husredd. Derfor jeg bor i blokk, for meg er det betryggende å høre andre. Jeg leide en gang leilighet som var meget bra lydisolert og jeg klarte ikke bo der lenge, trodde til tider jeg var alene i hele blokken. Anonymkode: b8e2f...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #19 Del Skrevet 5. april 2022 Jeg får helt kløe av støy andre knapt hører. Kanskje hun er av det bråkete slaget selv og ikke merker noe. Anonymkode: b7bb9...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 5. april 2022 #20 Del Skrevet 5. april 2022 Synes ikke du har noe å ha dårlig samvittighet for, når man selger og kjøper så vet man jo at selger prøver å framstille alt som fantastisk og at ting kanskje ikke er like flott i virkeligheten. Så lenge du ikke har løyet om noe når du har fått direkte spørsmål så er det greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå