Gå til innhold

Når mener du en mann er for gammel til å bli far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man er generelt aktiv og har en sunn vekt og tar vare på seg selv, hvor lenge kan en mann bli far? Hjelper det om samboer/kone er 10 år yngre?

Anonymkode: 16b55...55d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det fins jo ingen fasit, men i mitt hodet max 45 år. 

Anonymkode: 49e6e...bed

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om man er generelt aktiv og har en sunn vekt og tar vare på seg selv, hvor lenge kan en mann bli far? Hjelper det om samboer/kone er 10 år yngre?

Anonymkode: 16b55...55d

Dumt å spørre om det her. Enhver må velge selv. Se rundt deg, folk får barn i høy alder. Skavlan, Eia, Giske osv. Garantert ressurssterke og gode hjem.  Det vil garantert være noen som synes alt over 35 er urgammelt… 

Anonymkode: 71fb6...6b5

• Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg vil si max 50 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Max 45. 

Anonymkode: 3aa7b...c99

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at etter 50 år begynner menn å bli for gamle til å få barn. At eldre menn får barn er veldig egoistisk. Skjønner ikke at yngre kvinner med vitende og vilje får barn med eldre menn. 

Anonymkode: 8a295...b0b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

40 år. 

Anonymkode: 35ad3...1a5

• Liker 11
  • Nyttig 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

"Eldre" menn (altså i denne sammenhengen menn på 40+) kan ha mye positivt å tilby et barn slik at det oppveier ulempene, men på et eller annet tidspunkt blir det flere ulemper enn fordeler. Tenker at den grensa går rundt 50 år.

AnonymBruker
Skrevet

50 år

Anonymkode: 8826a...c6e

AnonymBruker
Skrevet

60 år. 

Anonymkode: dda10...b1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 45. Risikoen for sykdom øker jo eldre vi blir, både for menn og kvinner. 

Anonymkode: 4c013...b27

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes det er sykt at folk skriver 50 år. Du er alt for gammel når du er 50. 45 år er virkelig ytterste grense og da skal det helst være siste barnet i rekka og du er en solid sprek aktiv farsfigur, ikke en selvopptatt gammel mann som er sammen med dame nummer 7 fra [sett inn fattig land] som får det for seg at «nå» har vedkommende lyst på barn. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk sistemann her da far var 48. 

Anonymkode: 83d0a...7b2

• Liker 1
Skrevet

Alt er jo relativt men hvis jeg absolutt skal meine noe om det så tenker jeg at begge kjønn kan stoppe med barn helst før de er 45. Men det er jo selvsagt et personlig valg og det er mange grunner for at ting blir slik osv. Selv kunne jeg aldri tenkt meg barn etter 40, ikke etter 35 heller men det er meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (17 minutter siden):

Jeg synes det er sykt at folk skriver 50 år. Du er alt for gammel når du er 50. 45 år er virkelig ytterste grense og da skal det helst være siste barnet i rekka og du er en solid sprek aktiv farsfigur, ikke en selvopptatt gammel mann som er sammen med dame nummer 7 fra [sett inn fattig land] som får det for seg at «nå» har vedkommende lyst på barn. 

50 er jo ingen alder. Til og med en del kvinner får jo barn når de er over 50...

Anonymkode: 4957d...d09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

50 er jo ingen alder. Til og med en del kvinner får jo barn når de er over 50...

DET er sykt det! 

Anonymkode: 8a295...b0b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Egentlig enig med dere som skriver maks 45 år. Pappa var nesten 45 år da han fikk meg. Mamma var nesten like gammel. Ikke så kult når folk på skolen trodde at pappa faktisk var min bestefar.. Også litt kjipt å ha foreldre i 70-årene når man selv er 26-27 år. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og oddsen for at barnet har ulike utfordringer er da skyhøy også.. 

Å være ti år med en 60 åring som mamma/pappa er ikke nødvendigvis det heldigste.. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

40

Anonymkode: c4dc6...e96

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...