Gå til innhold

Tips til enkel wow-kake til 6-årsdag 🦄

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei kloke mammaer! 

Trenger tips, triks og hacks til enkle kaker med wow-faktor! Gjerne farger! Jentebursdag - alt med farger, regnbue, my little pony, enhjørning, frost Osv er av interesse 🧡 Cluet er at det må være enkelt. Og maks et par times tid å lage 😅😅😅

Anonymkode: 30bfb...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med en sukkerbunn farget rosa med konditorfarge? Ostekrem eller noe farget lilla/ turkis? Da blir det litt wow når kaken skjæres 🍭 dekorere med hjerte-kjærligheter og bling-strø? Jeg har «kjøretøygutter» så kakene her ser ut som gruver og steinbrudd 😄 Lykke til!

Anonymkode: ea133...360

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden du har brukt en enhjørningsmiley, antar jeg enhjørninger er populært. En tur på lekebutikken og voila! 

Schleich Rainbow Unicorn Cake Topper Wearing a Floral Crown | Etsy Israel

Anonymkode: f3564...3d2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør det enkelt, men pøs på med kakestrø og godteri. Det er sånt 6-åringer liker. De er ikke gourmet-konditorer. 

Anonymkode: f6878...17c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lys langpannekake hvor du deler røra i to og bruker rosa i den ene delen og lilla i den andre? Zebrakake ble det kalt i min barndom. Bruk konditorfarge du får kjøpt på Jernia, da blir det knæsje farger. Så kjører du hvit smørkrem, og strør på fargerik kakepynt og spiselig glitter (det har jeg og kjøpt på Jernia). Enkelt å lage, men ser morsomt ut.

Anonymkode: fb470...ef2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må det være kake?  Min erfaring er at ingenting er mer populært enn fruktpinnsvin.  Jeg lager to som jeg setter på bordet før barna kommer.  Det er det første de forsyner seg av! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gutter da, men lager alltid en langpanne som jeg dekorerer med de lekene som er poppis da. Skal utrolig lite til for å lage noe ungene digger og dekorasjonen finner jeg på rommet til ungene 😁

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sommerfugl-kake: lag kake etter ønske i rund form, del i 2 på tvers slik at du har 2 halvdeler, ta en banan til «kropp» og de runde siden inn til så de bli vinger. Pynt symmetrisk med krem og godteri. 
Her var en blogg som forklarte det litt bedre enn meg gjerne 😂 https://www.google.no/amp/s/vibekeopheim.wordpress.com/2012/01/28/sjokoladesmil-i-sommerfugldrakt-sjokoladekaken-ingen-kan-motsta/amp/

Freia har mange kaker til inspirasjon på sidene sine, f.eks. Disse: 

https://www.freiahjemmekonditori.no/home/Rund bursdagskake fylt med Freia Non Stop?r=399336

https://www.freiahjemmekonditori.no/home/Bursdagskake, bilkake i langpanne?r=399339

Anonymkode: 11431...6b3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tuusen takk for tips alle sammen! Her er det mye som skal sjekkes ut! 

Og vet dere - jeg har vært så dum at jeg har sett på sånne kakevideoer på Snap med henne - hun synes det er så fascinerende å se på. Og hver gang bare «og sånn ønsker jeg meg til bursdag» … mens jeg tenker i mitt stille sinn at det der får jeg ALDRI til. Bare å glemme det 🤣🤣

Men igjen - tusen takk for mange gode tips!! 🤍

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Siden du har brukt en enhjørningsmiley, antar jeg enhjørninger er populært. En tur på lekebutikken og voila! 

Schleich Rainbow Unicorn Cake Topper Wearing a Floral Crown | Etsy Israel

Holder den seg der uten å synke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet dette høres simpelt ut men jeg får alltid skryt og spørsmål om oppskrift! 

Toro muffinsmix i kakeform eller muffinsformer, med frosting av crème fraishe, melis, smør og vaniljesukker på. Jeg pleier å tilsette konditorfarge etter kjønn på barna eller forskjellige farger lagt i regnbuestriper fra side til side på kaken eller forskjellig farge på hver muffins og kjøpe toppingpynt i gullkuler og sølvkuler. Du kan også tegne ting på med frostingen (et lag hvit frosting først som du lar stivne i kjøleskap, så tegne på med ny farget frosting. Jeg bruker en vanlig frysepose som "sprøyte" og bare klipper av kanten i det ene hjørnet og klemmer. Det går også an å sette figurer eller lignende på siden frostingen er myk og tykk og holder det på plass) Muffinsene blir som heeerlige cupcakes med den tykke frostingen på, og i kakeform blir det en luftig og deilig myk kake :)

Veldig enkelt og raskt lagd! Jeg klarer knapt å lage sjokoladekake men dette er så lett og ingen gjennomskuer at det er Toro 

Anonymkode: 612f5...556

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Holder den seg der uten å synke? 

Kanskje ikke på en fuktig bløtkake eller en skikkelig klissete sjokoladekake, men den gjør nok det på de fleste litt fastere kaker. Jeg har brukt plastdyr fra Schleich på mange kaker opp gjennom (sjokoladekake, eplekake, gulrotkake, bananbrød, pai, hjemmelaget is - det er det jeg kommer på sånn umiddelbart) og har aldri hatt noe problem med det. Jeg har brukt både små og store dyr, blant annet en elgokse, kyr og en voksen isbjørn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...