Gå til innhold

hvor er høy er din 9 åring? Min er veldig lav for alderen, så bare lurer på, strakk deres barn seg eller ble de små?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt som er liten for alderen, han går i 3 klasse og er bare 116cm, lavest i klassen, jeg er 169cm og faren 185cm, men alle barna har vert små, brødrene var 118 og 120 på hans alder, de går nå på ungdomsskolen og er 167 og 169, så ikke veldig høye.

Noen som er har hatt små barn som har blitt høyere når de blir eldre? de på ungdomsskolen vokser jo fortsatt de går jo i 8 og 9 klasse nå, så ikke ferdig vokst.

til og med søskenbarna hans som går i 1 klasse er høyere enn han

Anonymkode: 91021...43b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min var minst i klassen, med skøyt i været etter konfirmasjon.

Anonymkode: 37c9b...92c

AnonymBruker
Skrevet

Min er nest høyest , jente ca 147 🙈

Anonymkode: 373b5...50b

AnonymBruker
Skrevet

Men min far var minst gjennom hele grunnskolen og nå er han nesten 190 . 

Anonymkode: 373b5...50b

AnonymBruker
Skrevet

Er det så viktig? Han vokser opp fort nok 😉

Anonymkode: 4004c...bea

AnonymBruker
Skrevet

Min datter går i 4 klasse, er 156 cm, er den høyeste i klassen. Bestevenninnen er maks 120 cm, så det er stort spenn i høyden. Både hos jentene og guttene. Er vel vanlig at guttene ofte strekker seg veldig rundt 8/9 klasse. 

Har han blitt målt hos helsesøster nå i 3 klasse? Hun kan nok se om han følger sin egen kurve fint.

Anonymkode: 7d803...6e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det så viktig? Han vokser opp fort nok 😉

Anonymkode: 4004c...bea

viktig er det ikke, men han sliter med dette selv

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min yngste var liten på den alderen. Da han var 15-16 år, så skøyt han i været, og ble 193 cm! Begge vi foreldre er lave, jeg er 166, far 176. Vår andre sønn stoppet på 176, men var høyere enn de fleste i klassen i barndommen. 

Anonymkode: a9f4b...c11

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

viktig er det ikke, men han sliter med dette selv

Jeg er mann og var minst i klassen jeg også.  Husker det slet på selvtilliten, jeg var i tillegg veldig spinkel. 

Kan kanskje være lurt å gi sønnen mestringsfølelse og selvtillit.  Kanskje han kan starte med en idrett eller noe? En idrett hvor det ikke er en ulempe å være liten. Hadde jeg vær 9 igjen så hadde jeg kanskje begynt med kampsort. Det kan gi selvtillit og samtidig så er det vektklasser. Eventuelt klatring, turn, osv. Mange idretter hvor det ikke er en ulempe å være liten. 

Anonymkode: a2287...578

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min yngste var liten på den alderen. Da han var 15-16 år, så skøyt han i været, og ble 193 cm! Begge vi foreldre er lave, jeg er 166, far 176. Vår andre sønn stoppet på 176, men var høyere enn de fleste i klassen i barndommen. 

Anonymkode: a9f4b...c11

En liten digresjon, men du er ikke lav, du er gjennomsnittlig høy og mannen din er bare 3 cm under snittet for menn i Norge. 

Anonymkode: f9c1e...a6d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar

Godt og høre at flere har strukket seg :)

Han går både på ishockey og fotball

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de to av mine som var lave er fortsatt lave nå på vgs. Han som var normalt høy er normalt høy nå som voksen.

Anonymkode: ce6d1...844

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet du når barnefar "skjøt i været"? Og hva sier helsesøster? Tredjeklassingen din er helt klart langt under gjennomsnittet for sin alder (min gutt er 6 år og 122 cm), men jeg synes storebrødrene som er tenåringer også høres veldig lave ut til å ha en så høy pappa.. Din høyde er jo også littegrann over snittet, så det er egentlig ingenting som tilsier at sønnene deres skal bli små.

(Kan nevne at min farfar var 183, altså ganske høy til å være født for 100 år siden, mens farmor var en knøttliten dame på 156. Vi tuller med at hun "trakk ned snittet", og at det er grunnen til at faren min bare ble 172.)

Anonymkode: 4d972...7de

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min var liten og spinkel, og minst i klassen frem til han startet på videregående. Da skjøt han i været og ble plutselig 190 høy. 

Sønnen min er også liten, men jeg regner bare med han vokser som sin far når han blir eldre. 

Anonymkode: 268ab...a81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår 3.klassing er 117 høy, så han er den laveste, men veldig sosial Og den mest populære blant både jentene og guttene  :) 

Anonymkode: d454c...7a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en som nå går i andre klasse og er 139cm. Storebroren var lavere og var rundt 140cm i fjerde klasse. Han er nå 17 år og 189cm :) 

Anonymkode: df21d...30b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en gutt som er liten for alderen, han går i 3 klasse og er bare 116cm, lavest i klassen, jeg er 169cm og faren 185cm, men alle barna har vert små, brødrene var 118 og 120 på hans alder, de går nå på ungdomsskolen og er 167 og 169, så ikke veldig høye.

Noen som er har hatt små barn som har blitt høyere når de blir eldre? de på ungdomsskolen vokser jo fortsatt de går jo i 8 og 9 klasse nå, så ikke ferdig vokst.

Noe forskning tyder på at inntak av protein i perioden et barn vokser kan medføre økt høyde. Får han i seg lite proteiner?

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om barnet har cøliaki? Trenger ikke ha noen symptomer men det kan gå utover høyden.. 

Anonymkode: 30f51...6e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

barn vokser i rykk og napp. Skjønner han synes det er kjipt å være lavest. Man vil jo gjerne ikke skille seg ut. Hverken den ene eller andre veien.

Jenta mi går i 3. klasse, og ble 9 i mars. Hun er 143 cm høy og den høyeste i klassen. Har også begynt å få bryster. Hun misliker både høyden og regnene på pubertet. 

Husker spesielt guttene på barneskolen var veldig varierende i høyden. De laveste var lavest ganske lenge, men så skøyt de fart og ble minst like høye som de andre guttene på ungdomsskolen. 

Anonymkode: a1b64...f20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere noen lave besteforeldre da? Feks kanskje mannen din har en lav mor og høy far?

Anonymkode: f1e3c...a87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...