Gjest Gjest Skrevet 1. november 2005 #1 Skrevet 1. november 2005 Jeg måtte ta fatt hun jeg bor med i går, for hun har ikke betalt sin del av fellesutgifter som strøm etc til tross for at jeg purret på det før helgen. Hun lovte at pengene skulle komme inn i går, men det har de ikke gjort. I dag forfalt husleien og hun har heller ikke innbetalt dette. Tror vel at dette har sammenheng med at jeg tok opp endel andre momenter også, som det at hun ikke har vasket leiligheten i det hele tatt, oppfører seg som en hotellgjest her osv Men hva gjør jeg nå, og hva har jeg loven på min side til å gjøre? Jeg har akkurat sendt en tekstmelding hvor jeg etterlyser pengene, men jeg tviler på at hun svarer
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #2 Skrevet 2. november 2005 Du greier deg med penger idag selv om du ikke får penger av henne? I så fall ville jeg ventet ut dagen. Påminnet henne om det når dere ses ikveld. Om det ikke skjer noe, ring faren hennes (jeg leste den andre tråden din og tror jeg husker at det var effektivt.) Jeg skjønner du synes synd på henne, og det er det kanskje også, men du skal ikke dras med i dragsuget av den grunnen! Denne jenta er tydeligvis ikke blitt fornuftig nok ennå eller har fått seg en alvorlig lærepenge som gjør at hun tar seg selv i nakken og innser enkelte ting. Da er det ingen nytte for deres samboerskap.
Gjest Varg-Menja Skrevet 2. november 2005 #3 Skrevet 2. november 2005 Kommer vel helt an på hva slags leieforhold dere har og hva som står i konktrakten. Leier dere begge leiligheten, og i såfall i ett navn eller begges? Eller eier du og hun betaler husleia til deg?
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #4 Skrevet 2. november 2005 Kommer vel helt an på hva slags leieforhold dere har og hva som står i konktrakten. Leier dere begge leiligheten, og i såfall i ett navn eller begges? Eller eier du og hun betaler husleia til deg? ← Jeg leier og har kontrakt med huseier. Fordi han bare vil forholde seg til en person, så er det jeg som står der. Hun leier av meg, i enighet med huseier. Men jeg har fått hun til å ta ut cash i dag...
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #6 Skrevet 2. november 2005 Slå opp! ← Jeg tror ikke de var sammen, altså.. De bare bor sammen..
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #7 Skrevet 2. november 2005 Hei gjest: Du har selvfølgelig helt rett Men jeg kjenner Sneip, og hun og en annen bruker sier jeg skal "slå opp", altså kaste henne ut... Bare en måte å si det på, de vet jeg ikke er flatbanker
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #8 Skrevet 2. november 2005 Hei gjest: Du har selvfølgelig helt rett Men jeg kjenner Sneip, og hun og en annen bruker sier jeg skal "slå opp", altså kaste henne ut... Bare en måte å si det på, de vet jeg ikke er flatbanker ← Det var ikke et politisk korrekt ord for homoseksualitet Pulver!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #9 Skrevet 2. november 2005 Nå har vel aldri jeg blitt beskyldt for å være så innmari politisk korrekt? :klø: Men; onkelen min er homo og jeg kjenner flere homser og lesber, så no disrespect
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #10 Skrevet 2. november 2005 Nå har vel aldri jeg blitt beskyldt for å være så innmari politisk korrekt? :klø: Men; onkelen min er homo og jeg kjenner flere homser og lesber, så no disrespect ← Ok da... Skal jeg godkjenne det under tvil! Men synes likevel du skal SLÅ OPP!
Arkana Skrevet 2. november 2005 #11 Skrevet 2. november 2005 Jeg er enig med flere andre her. Dette er jo ikke det første innlegget du skriver for å klage på samboeren min, og jeg kan ikke begripe hvorfor du gidder å bo sammen med en som henne. Jeg hadde aldri akseptert en slik oppførsel. Mitt råd er å sette foten ned og si at hun får én sjanse til, hvis ikke hun betaler regningene i tide og gjør sin del av husarbeidet (uten mas) den neste mnd så får hun finne seg et annet sted å bo.
Mrs. K Skrevet 2. november 2005 #12 Skrevet 2. november 2005 Jeg har foreslått det før. Sett opp en oversikt over faste utgifter, ta henne i hånden og gå sammen en tur i banken hennes og få overført til din konto et fast månedlig beløp den dagen hun får løn.
MiniMjau Skrevet 2. november 2005 #13 Skrevet 2. november 2005 Jeg leier og har kontrakt med huseier. Fordi han bare vil forholde seg til en person, så er det jeg som står der. Hun leier av meg, i enighet med huseier. Men jeg har fått hun til å ta ut cash i dag... ← Det er jo ganske lite gunstig for deg,da er jo du økonomisk ansvarlig for henne også(ordla jeg meg rett nå...?) altså at du er ansvarlig når hun ikke betaler husleia si. Skjønner jo huseier da, greitt å ha en å forholde seg til. Er du også ansvarlig for å finne nye leieboer hvis hun evt skal flytte ut?
sixx Skrevet 2. november 2005 #14 Skrevet 2. november 2005 Det var ikke et politisk korrekt ord for homoseksualitet Pulver! ← Nettopp...og vet vi strengt tatt noe om det? :klø:
sixx Skrevet 2. november 2005 #15 Skrevet 2. november 2005 Er du også ansvarlig for å finne nye leieboer hvis hun evt skal flytte ut? ← Nei, det skal Sneip og jeg ta oss av.
Gjest Varg-Menja Skrevet 2. november 2005 #16 Skrevet 2. november 2005 Jeg leier og har kontrakt med huseier. Fordi han bare vil forholde seg til en person, så er det jeg som står der. Hun leier av meg, i enighet med huseier. ← Da står du litt svakt dersom hun konsekvent roter, siden du er ansvarlig for all husleia. Hadde jeg vært deg ville jeg skrevet en seperat kontrakt mellom dere to, så du har noe rettslig på henne dersom hun skulle ende opp med å skylde deg penger. Og dersom det blir mye mere rot ville jeg også vurdert å bytte hene ut med noen andre.
Gjest Violetta Skrevet 2. november 2005 #17 Skrevet 2. november 2005 Jeg er enig med flere andre her. Dette er jo ikke det første innlegget du skriver for å klage på samboeren min, og jeg kan ikke begripe hvorfor du gidder å bo sammen med en som henne. Jeg hadde aldri akseptert en slik oppførsel. Mitt råd er å sette foten ned og si at hun får én sjanse til, hvis ikke hun betaler regningene i tide og gjør sin del av husarbeidet (uten mas) den neste mnd så får hun finne seg et annet sted å bo. ← Deler dere samboer? (Beklager, måtte bare) Jeg hadde ikke funnet meg i slikt tull. Enten betaler man eller så får man finne på noe annet. Sånn er det.
sixx Skrevet 2. november 2005 #18 Skrevet 2. november 2005 Deler dere samboer? :ler: Ække rart det blir tull da.
Arkana Skrevet 2. november 2005 #19 Skrevet 2. november 2005 Deler dere samboer? (Beklager, måtte bare) ←
Dødspingvinen Skrevet 2. november 2005 #20 Skrevet 2. november 2005 Kan jeg og dele samboer?? Så jeg har noen til å slippe ut all frustrasjonen på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå