Gå til innhold

Kan man drikke proteinshake selv om den har klumper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker vanlig flaske. 

Anonymkode: b1358...237

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du er toppidrettsutøver (noe du ikke er, da hadde du hatt ernæringsfysiolog og trenere på laget) Så trenger du ikke proteintilskudd.

Anonymkode: 775a2...274

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med mindre du er toppidrettsutøver (noe du ikke er, da hadde du hatt ernæringsfysiolog og trenere på laget) Så trenger du ikke proteintilskudd.

Anonymkode: 775a2...274

Men må jo få i proteiner for å bygge muskler?

annen trød av meg med detaljer.

jeg spiser lite og har liten magesekk. Derfor er det vanskelig å få mye proteiner 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men må jo få i proteiner for å bygge muskler?

annen trød av meg med detaljer.

jeg spiser lite og har liten magesekk. Derfor er det vanskelig å få mye proteiner 

Hva er målet ditt da? Reduksjon av kroppsfett? Økt muskelmasse! Begge deler? Ingen av delene?

Du er såpass ung og trener med såpass liten motstand at kosttilskudd burde være unødvendig. 
Om du ønsker å øke muskelmassen din, så ta et kjapt regnestykke på hvor mange gram protein pr kilo kroppsvekt du får i deg via kostholdet. Det vil gi en indikasjon på om du burde ta protein som tilskudd.

Skrevet

Kan få det gjennom kosten, egg, kjøtt, kylling, nøtter osv. Skal man bygge muskler bør man noe å bygge av, det vil si kosthold av karbohydrater og proteiner.  Vanlig norsk kosthold er som regel ett godt utgangspunkt. 

Ser at mange muskelbyggere bruker kylling og ris som en del av kostholdet for å bygge muskler, karbohydrater og proteiner. 

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (1 minutt siden):

Hva er målet ditt da? Reduksjon av kroppsfett? Økt muskelmasse! Begge deler? Ingen av delene?

Du er såpass ung og trener med såpass liten motstand at kosttilskudd burde være unødvendig. 
Om du ønsker å øke muskelmassen din, så ta et kjapt regnestykke på hvor mange gram protein pr kilo kroppsvekt du får i deg via kostholdet. Det vil gi en indikasjon på om du burde ta protein som tilskudd.

Jeg vil bygge muskler. Vekten kan være som den er. Stabil 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvor mye protein inntar du til vanlig? Du må finne ut det først. 

Ellers vet du ikke om du trenger mer eller ikke.

Anonymkode: 7a694...291

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. Da kan du med fordel legge om styrketreningen din litt 😊

Tenk at du gradvis skal øke vekten litt og litt. Øk med en 1/2 kg hver andre uke feks. Uten økt motstand vil du ikke oppleve særlig til muskelvekst.

I tillegg er det da en nøkkelfaktor å få i deg nok protein. 1,5 - 1,8 gram pr kilo kroppsvekt. Da må du nesten regne ut hvor mye du får i deg igjennom kostholdet ditt. Om du ligger under 1,5-1,8g kan du enten justere inntaket via kostholdet eller supplere med proteintilskudd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...