AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Vi har snakket om å dele foreldrepermisjonen 50/50 så lurte på om noen har erfaringer med dette som de vil dele? 🙂 Anonymkode: a4094...e10
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 Ja, vi skal også gjøre det! Vi tar ut 59 uker med 80 % lønn, og deler slik at jeg tar de første 28 ukene og mannen de siste 28 (+ jeg har jo 3 uker før termin også). Jeg har hjemmekontor, så kan løse det fint med ammefri også dersom barnet ikke vil ta flaske. Både jeg og far gleder oss til tiden sammen med lille 😊 Har dessverre ingen erfaringer enda da, så følger også med her for å se hvordan det gikk hos andre! Anonymkode: c301e...422 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 For oss funket det strålende! Men jeg kunne også ha hjemmekontor, og har i tillegg to timer betalt ammefri hver dag. Så det var relativt fleksibelt mens jeg ammet. Barnet åt uansett godt nok med fast føde til far tok over at det ikke var noe problem for dem å f.eks. farte rundt uten å ha med seg melk og flasker, så for oss hadde det nok gått bra selv om jeg hadde hatt en mindre fleksibel jobb også Anonymkode: 294cb...257 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Vi gjorde det også og det er jeg så glad for. Far er så tilknyttet til babyen og ja alt har bare gått utrolig bra. Jeg har også hatt hjemmekontor som har gjort det enkelt mtp. Amming men har også vært på kontoret inni mellom uten problemer. Eneste jeg kanskje hadde endret på er om jeg hadde tatt to uker mer slik at han hadde vært akkurat 6 måneder når jeg begynte i jobb - da var fadt føde mye mer en greie Anonymkode: 66571...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Gjorde det denne gangen (med andremann), sitter igjen i ettertid og føler at det ble alt for tidlig, og hvis vi får en til kommer jeg til å følge samme regla som med førstemann (far tok over permisjonen ved ca. 10 mnd.) mistet mye av melken fordi jeg ikke fikk pumpet nok, så det er jo en sjangs man tar hvis man ammer, da Anonymkode: 6b76c...527
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Min sluttet å være interessert i pupp da hun var 5,5 mnd, men ville gjerne ha flaske. Vi delte 50/50 og ville aldri gjort det annerledes. Far har fått en fantastisk tilknytning til henne og tar like mye ansvar som meg. Anonymkode: 4b109...64f 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Vi delte 50/50 med nummer to. Det var helt perfekt. Nå blir det ikke flere barn her, men skulle vi hatt ville vi gjort det samme igjen. Hadde to timer ammefri hver dag. Ammet til barnet var 1,5 år. Anonymkode: 6f2a0...6b3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå