Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste tids hendelser viser svært klart hvorfor du burde dette noe annet enn lærerutdanning på søknadslista til høsten. 

Det er en kjent sak at lærerne blir kalt litt mer av hvert av elevene sine, men en lærer som har irettesatt enn elev som hadde en voldshendelse mot en annen voksen, ble dømt å betale eleven 200 000, etter et uheldig ordvalg i irettesetten. https://rett24.no/articles/laerer-domt-til-a-betale-200.000-kroner-til-elev-etter-brevik-kommentar?fbclid=IwAR3RbYzy6GSt0DGh7YKRxrGwFIF4vkC030rQxyC4hE2Ivh6qnxO723yeja8

Reallønnsnedgang år etter år: https://e24.no/privatoekonomi/i/6zWPEL/laerere-har-hatt-realloennsnedgang-tre-ganger-siste-seks-aar

Arbeidsåret blir kritisert:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wOjrR5/firebarnsmor-paa-tinget-paa-tide-aa-vurdere-kortere-ferie

Er man uheldig og jobber på en skole med feil ledelse, kan det bli riktig så tragisk; 

https://www.revelje.no/post/no-justice-no-life-for-lektor-allan-henriksen?fbclid=IwAR3vTC3x2kjUnGNorGTJ6hkzuZ3plcEMgGdLGHRv-uU8r2LyGEe4q4SInlw

Så, søk noe annet. 

Hilsen en lærer som faktisk liker jobben sin også elever, ledelse og kolleger på egen skole, men som på det sterkeste hadde frarådet egne barn å følge mammas fotspor. 

Anonymkode: 0fad6...647

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!

Lærerne blir nedsnakka og har ikke mange rettigheter dersom noe skulle skje.

Alle snakker om at lærerne har lange ferier, men at de som jobber i nordsjøen eller har medleverturnus osv, det har ingen betydning.

Skal man bli lærer, så er det best å gjøre som ledelsen vil 😕

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Amen! Hilsen lærer som er lei 

Anonymkode: 66a2b...b40

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det barneskole, ungdomskole eller VGs du sikter til nå?

Anonymkode: 238f8...8ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Amen! Hilsen lærer som er lei 

Anonymkode: 66a2b...b40

Ditto!!!!

Anonymkode: c38e1...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det barneskole, ungdomskole eller VGs du sikter til nå?

Anonymkode: 238f8...8ca

Jeg jobber på vgs, men kommer til å skifte beite i.l.a. neste skoleår. Tragisk det som skjer med yrket vårt. Null rettsvern samtidig som vi også fratas streikeretten i et demokrati. Det finnes ingen grenser for hva lærere pålegges av merarbeid uten at verken lønn eller ressurser økes. Kontaktlærerrollen er en 24/7-jobb der vi pålegges mer og mer ansvar. Og nå kurses vi også i vold og trusler fordi dette er noe vi bare skal måtte  påregne. Og det skal selvsagt ikke jobbes med elevene for å forebygge, men vi lærere skal drilles i hva vi gjør galt siden vi utsettes for vold og trusler på jobben. Skulle vi være ærlige nok og melde må vi også ta ansvaret for det inntrufne. Herregud for en gal, gal verden. Lærerne har null integritet i egen arbeidshverdag og vi har heller ingen støtte i utfordringene vi står i. Da er det bedre å drive med veldedighetsarbeid et sted der man ihvertfall får et klapp på skulderen og kanskje også et smil som takk, fremfor i skolene der allerede urimelige krav stadig øker. Det er bare ikke mulig å gjøre en god jobb som lærer med mindre man vil utslette seg selv og samtidig gi faen også i resten av verden. Det trengs seriøst at noen langt oppe i systemet får en real tankevekker i.f.t. hvordan den norske skole stadig forfaller. Jeg har sett mange dyktige lærere slutte i takt med at ledelsen lukker øynene mer og mer for hva som skjer nedover i hierarkiet. Det er synd at det er de beste som går først og at flere og flere følger etter. Jeg kommer til å savne å jobbe som lærer, men etter å ha stått i yrket i mange år og samtidig stadig kjenne på et savn etter å få gjøre det jeg er utdannet til er det ikke lenger noen vits i å bli. 

Anonymkode: c38e1...bfa

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg kunne godt tenke meg å bli lærer. Dessverre var hadde jeg for dårlig karakter i matematikk. 

Det er masse positivt med å være lærer, om man ikke fokuserer på kun det negative. Man kan finne masse negativt i de fleste pedagogiske- og omsorgsyrker, hvor man jobber så tett på livene til andre mennesker, om man velger å fokusere på det. 

Men selvfølgelig skjønner jeg at alle kan bli lei etter å ha jobbet x antall år i samme yrke, det er jo helt normalt. Uavhengig av yrke. Så da er det jo mulig å søke seg til andre yrker, og/eller videreutdanne seg til noe annet. 

Anonymkode: 9398e...08f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tja, jeg kunne godt tenke meg å bli lærer. Dessverre var hadde jeg for dårlig karakter i matematikk. 

Det er masse positivt med å være lærer, om man ikke fokuserer på kun det negative. Man kan finne masse negativt i de fleste pedagogiske- og omsorgsyrker, hvor man jobber så tett på livene til andre mennesker, om man velger å fokusere på det. 

Men selvfølgelig skjønner jeg at alle kan bli lei etter å ha jobbet x antall år i samme yrke, det er jo helt normalt. Uavhengig av yrke. Så da er det jo mulig å søke seg til andre yrker, og/eller videreutdanne seg til noe annet. 

Anonymkode: 9398e...08f

Alt som nevnes her om skolehverdagen kjenner du ikke til ettersom du ikke ble lærer. Så lett for deg å si at lærerne bare er negative.

Anonymkode: e1136...9e3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...