AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg så siste avsnitt av tid for hage i går, og må si at det var det fineste prosjektet jeg har sett der! Drømmehage. Men, noe som slår meg i hver episode er kostnad på alle de planter og trær de bruker. Altså, det må jo være hundretusener?? Noen som har peiling på slikt? De bruker jo gjerne store trær osv, det må jo koste enormt? Anonymkode: 79274...bb3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #2 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg så siste avsnitt av tid for hage i går, og må si at det var det fineste prosjektet jeg har sett der! Drømmehage. Men, noe som slår meg i hver episode er kostnad på alle de planter og trær de bruker. Altså, det må jo være hundretusener?? Noen som har peiling på slikt? De bruker jo gjerne store trær osv, det må jo koste enormt? Anonymkode: 79274...bb3 Vet ikke noe om finansiering. Men enig i at hagen ble veldig fin. Har alltid synes tid for har litt rare løsninger men de har tatt seg opp, dette var bra! Anonymkode: aceb4...a6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Del Skrevet 4. april 2022 Dette er ikke hager for vanlige folk, det er jo overdådig og slik folk flest ikke får brukt og utnytta. Og hvor er gleden i å få en fiks ferdig hage med store trær utvokste blomster og busker. Gleden med hage er jo å plante og så og se at det vokser seg stort. Da får man mestring. Anonymkode: 2552a...77a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 4. april 2022 #4 Del Skrevet 4. april 2022 Både «tid for hjem» og «tid for hage» må betales av eierne. Eneste de får gratis er arbeidskraften. Jeg syns de er utrolig flinke i «tid for hage», mens i «tid for hjem» så er det helt grusomt. Jeg hadde aldri latt de få frie tøyler hjemme hos meg, men gjerne i hagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Del Skrevet 4. april 2022 Blomsterpotta skrev (2 minutter siden): Både «tid for hjem» og «tid for hage» må betales av eierne. Eneste de får gratis er arbeidskraften. Jeg syns de er utrolig flinke i «tid for hage», mens i «tid for hjem» så er det helt grusomt. Jeg hadde aldri latt de få frie tøyler hjemme hos meg, men gjerne i hagen. Er deltakerne som betaler, ja. De setter et budsjett og så får produksjonen ordne resten. Enig, de hadde ikke fått satt en FOT inn hos meg, men hagen hadde de gjerne fått boltre seg i. Men jeg vil ikke ha et heeelt ferdig resultat, jeg vil ha en god start som jeg kan leke i de neste årene! Anonymkode: bf0cb...1f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Del Skrevet 4. april 2022 Her vi bor vil det også koste en formue i vann å holde liv i nyplantede trær, busker osv så vidt jeg har forstått. Somrene de siste 10 årene har stort sett vært svært tørre og vi har vannet og vannet, og betalt og betalt. Disse "Tid for..." programmene er ofte i Bergen er de ikke? Det er kanskje mer stabil regnforsyning der Anonymkode: 61803...86c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #7 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke noe om finansiering. Men enig i at hagen ble veldig fin. Har alltid synes tid for har litt rare løsninger men de har tatt seg opp, dette var bra! Anonymkode: aceb4...a6f Ja enig at det har tatt seg opp. Jeg liker ikke hun Therese, eller hva hun heter, som har vært med noen ganger og kun bruker grønne planter og mye svart. Så trist.. takke meg til fargerike trær og blomster Blomsterpotta skrev (1 time siden): Både «tid for hjem» og «tid for hage» må betales av eierne. Eneste de får gratis er arbeidskraften. Jeg syns de er utrolig flinke i «tid for hage», mens i «tid for hjem» så er det helt grusomt. Jeg hadde aldri latt de få frie tøyler hjemme hos meg, men gjerne i hagen. har vært en del rart ja i tid for hjem. Jeg synes Malin har fine prosjekter, hun kunne jeg sluppet løs 😃 Anonymkode: 79274...bb3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 4. april 2022 #8 Del Skrevet 4. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja enig at det har tatt seg opp. Jeg liker ikke hun Therese, eller hva hun heter, som har vært med noen ganger og kun bruker grønne planter og mye svart. Så trist.. takke meg til fargerike trær og blomster har vært en del rart ja i tid for hjem. Jeg synes Malin har fine prosjekter, hun kunne jeg sluppet løs 😃 Anonymkode: 79274...bb3 Malin kan være flink ja, men tør ikke slippe de andre til. Kan jo fort ende opp med spygrønne lister og rosa tak ish Takker meg heller til Halvor Bakke og gutta, de får frie tøyler 😊 Endret 4. april 2022 av Blomsterpotta 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 4. april 2022 #9 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg mener å ha lest at eier betaler en viss sum, og at "Tid for hage" lager det hele for denne summen. Men legg merke til all reklamen! Det er Felleskjøpet (FK) som leverer jord, gjødsel, planter, trær osv. Tenker at programmet betaler lite (ingenting) for dette. Det er jo tross alt veldig god reklame for FK. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 5. april 2022 #10 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vet ikke noe om finansiering. Men enig i at hagen ble veldig fin. Har alltid synes tid for har litt rare løsninger men de har tatt seg opp, dette var bra! Anonymkode: aceb4...a6f Det er vel huseieren som betaler som det er for tid for hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #11 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Her vi bor vil det også koste en formue i vann å holde liv i nyplantede trær, busker osv så vidt jeg har forstått. Somrene de siste 10 årene har stort sett vært svært tørre og vi har vannet og vannet, og betalt og betalt. Disse "Tid for..." programmene er ofte i Bergen er de ikke? Det er kanskje mer stabil regnforsyning der Anonymkode: 61803...86c Koster en formue å vanne? Hvor bor du? Man betaler da ikke for kaldt vann fra hageslangen? Amossa skrev (9 timer siden): Jeg mener å ha lest at eier betaler en viss sum, og at "Tid for hage" lager det hele for denne summen. Men legg merke til all reklamen! Det er Felleskjøpet (FK) som leverer jord, gjødsel, planter, trær osv. Tenker at programmet betaler lite (ingenting) for dette. Det er jo tross alt veldig god reklame for FK. Eier betaler for materiale, møbler og planter, TV2 stiller med arbeidskraft og designer. Men disse skal jo ha betalt, og derfor er programmet sponset. Om f.eks felleskjøpet gir gode tilbud til programmet vet jeg ikke, men det er jo ikke utenkelig. Eier bestemmer selv hvor mye penger de ønsker å legge i prosjektet (oppgis når man søker), og så må teamet jobbet rundt det. Men det er klart, man blir jo gjerne ikke valgt ut om man har 10 000 til disp, da velges nok heller de som stiller med 100 000+. Anonymkode: 1ef9c...336 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #12 Del Skrevet 5. april 2022 Det er jo tydelig at de velger familier med en del på bok. Jeg syns det er litt synd. Hadde vært artig å se hva de fikk til på budsjett og f.eks i hager som ikke er så stor. Hadde vært så gøy om de en gang hadde laget en skikkelig budsjetthage med brukte materialer og gjenbruk. Jeg tipper de får en del spons på planter, jord og kanskje noe interiør og maling. Anonymkode: 6bd51...a53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #13 Del Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Koster en formue å vanne? Hvor bor du? Man betaler da ikke for kaldt vann fra hageslangen? Eier betaler for materiale, møbler og planter, TV2 stiller med arbeidskraft og designer. Men disse skal jo ha betalt, og derfor er programmet sponset. Om f.eks felleskjøpet gir gode tilbud til programmet vet jeg ikke, men det er jo ikke utenkelig. Eier bestemmer selv hvor mye penger de ønsker å legge i prosjektet (oppgis når man søker), og så må teamet jobbet rundt det. Men det er klart, man blir jo gjerne ikke valgt ut om man har 10 000 til disp, da velges nok heller de som stiller med 100 000+. Anonymkode: 1ef9c...336 Vi er koblet på det kommunale vann- og avløpsnettet og må betale vannavgift, og da for faktisk forbruk som vannmåler har registrert. Både inne og utekraner. Anonymkode: 61803...86c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #14 Del Skrevet 6. april 2022 AnonymBruker skrev (På 5.4.2022 den 13.20): Vi er koblet på det kommunale vann- og avløpsnettet og må betale vannavgift, og da for faktisk forbruk som vannmåler har registrert. Både inne og utekraner. Anonymkode: 61803...86c På Vestlandet har vi ikke vannmålere Det er jo ikke vannmangel her Anonymkode: 09390...7aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #15 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 19.21): Her vi bor vil det også koste en formue i vann å holde liv i nyplantede trær, busker osv så vidt jeg har forstått. Somrene de siste 10 årene har stort sett vært svært tørre og vi har vannet og vannet, og betalt og betalt. Disse "Tid for..." programmene er ofte i Bergen er de ikke? Det er kanskje mer stabil regnforsyning der Anonymkode: 61803...86c Hvis du har hage, har du kanskje ei takrenne i nærheten? I gamle dager hadde mange med hage ei tønne under takrenna, som samla regnvann til hagen. Anonymkode: bd441...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2022 #16 Del Skrevet 7. april 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): På Vestlandet har vi ikke vannmålere Det er jo ikke vannmangel her Anonymkode: 09390...7aa Vi har vannmålere også på vestlandet 😉 Anonymkode: 8b026...e15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå