AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Noen her som kan komme med tips om hvordan dere klarte å gå ned i vekt uten å gå rundt å være sulten hele tiden? Jeg har lysst å gå ned ca 5-6 kilo nå mot sommeren, men jeg sliter så innmari med at jeg blir så raskt sulten og da sliter jeg med å gå ned i vekt.. Er kvinne, veier 63 kilo og er ca 170 cm høy og ønsker å komme litt under 60 kg tallet på vekta. Til frokost spiser jeg alltid to brødskiver, to egg og et glass ekstra lett melk, av og til en liten/halv avokado i tillegg. Til lunsj spiser jeg en skyr yoghurt/ synnøve gresk mager yoghurt eller havregryn med en hakket banan oppi, litt kanel og av og til en spiseskje med peanøttsmør. Til middag så varierer det litt, men pleier som regel å steke opp karbonadedeig med en spiseskje olivenolje og ha det oppi en fullkorns tortilla eller så steker jeg opp en hamburger og har den i et grovt hamburgerbrød. Kveldsmaten går som regel i enten to brødskiver eller noen knekkebrød sammen med litt frukt av og til, og jeg drikker også mye vann i løpet av dagen. Når jeg skal legge meg så kjenner jeg at jeg begynner å bli sulten igjen og ofte så sliter jeg med å sovne fordi jeg er så sulten. Det kan beskrives som om det svir i magen så sulten jeg er, ikke at jeg har vondt i magen men får en ekstrem sviende sult, litt vanskelig å forklare. Gjennom dagen så blir jeg også ofte sulten så hva er det jeg gjør feil her? Hvis dere ser på hva jeg som regel spiser i løpet av en dag, spiser jeg for lite eller for mye? Jeg får jo i meg både protein, karbohydrater og litt fett, men jeg lurer på om jeg spise litt for mye karbohydrater? Har hørt at hvis man kutter ned på karbohydratene så vil kroppen bli vant til det etter hvert og da vil slipper man å bli så raskt sulten, er det noen her som har prøvd det? Jeg merker at hvis jeg ikke spiser med en gang jeg kjenner meg sulten igjen så begynner jeg å bli dårlig og svimmel og klarer ikke tenke skikkelig, er det pga for lavt blodsukker pga karbohydratene jeg spiste tidligere som gir raskt blodsukker for så å synke raskt igjen? Burde jeg kutte ned på karbohydratene eller er det noe annet jeg kan gjøre med kostholdet mitt? Tar imot tips og råd😊 Anonymkode: 8e447...af3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 Tja, hva skal man si? Anonymkode: 31abe...4fb
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 Jeg lurer på det samme som ts. Håper noen kan svare oss. For jeg spiste som en HEST før, masse karbohydrater. Nå spiser jeg omtrent som ts og beveger meg mer. Anonymkode: 5b2c7...b37
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 Tja bare frokosten din inneholder jo oppimot 500 kcal så spørs det jo om du spiser noe innimellom måltidene eller om du alltid holder deg til måltider. Du spiser iallefall ikke så lite at du bør bli uvel og svimmel av det. Anonymkode: 59268...55d 14 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Skrevet 4. april 2022 Det som har hjulpet meg er fiber kapsler. De inneholder kun fiber, tar det med et glass vann før legge tid, og pulveret eser ut i magen med vannet. Med at magesekken blir fyllt opp, gir det signaler til hjernen at man er mett. Men er mye falske tabletter der ute. Jeg liker de fra tights, Sultdemper heter de Ellers kan du kutte ned på total kalori inntak. Må du ha avokado? Du spiser også veldig mye brød. Hva med å heller fylle på med enda mer sunt pålegg? Skinke kan du nesten spise uendelig med. Egg er bra du spiser, det metter og er rikt på protein som holder deg mett lenger også. Middagen din syntes jeg var fin! Tror det handler mer om dine andre små måltider. Bananen, kan du bytte ut den med noe annet? Og da ikke nøtter. Hva med litt protein pulver i melken? Finnes i mange gode smaker. Og det vil gjøre deg enda mer mett. Skyr yoghurt er bra! Må du ha peanøtt smøret? At du drikker mye vann er helt supert! En annen ting jeg vil si, er da jeg før spiste mye mat, var jeg generelt sykt mer sulten hele tiden. Det var en HARD kamp å vende kroppen til å ha fordøyelsen i hvil mellom måltider. Kroppen sender jo ut alle mulige signaler om at NÅ er det på tide med mat igjen, for søren ikke at jeg skal ta av mitt eget lager 😂 Den krampe lignende sultfølelsen vil avta med tiden, men det er et herk å komme seg dit. Også skal man selvfølgelig ikke gå rundt å sulte seg for mye heller. Jeg nevner et par matvarer som jeg spør deg om du må ha, fordi du kan enten droppe de, eller bytte de ut mot et bedre alternativ, og evt gi deg de kaloriene på kvelden istedenfor om du ønsker det også. Jeg fant ut at middag var det måltidet som var viktig for meg. Så jeg prioriterte kaloriene mine der. Jeg slet også veldig med å bli sulten på kvelden, så jeg planla og kunne ta meg noe på kvelden også, om sulten ble for plagsom. Også har de fiber kapslene hjulpet meg mye. Anonymkode: 3731c...922
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen her som kan komme med tips om hvordan dere klarte å gå ned i vekt uten å gå rundt å være sulten hele tiden? Jeg har lysst å gå ned ca 5-6 kilo nå mot sommeren, men jeg sliter så innmari med at jeg blir så raskt sulten og da sliter jeg med å gå ned i vekt.. Er kvinne, veier 63 kilo og er ca 170 cm høy og ønsker å komme litt under 60 kg tallet på vekta. Til frokost spiser jeg alltid to brødskiver, to egg og et glass ekstra lett melk, av og til en liten/halv avokado i tillegg. Til lunsj spiser jeg en skyr yoghurt/ synnøve gresk mager yoghurt eller havregryn med en hakket banan oppi, litt kanel og av og til en spiseskje med peanøttsmør. Til middag så varierer det litt, men pleier som regel å steke opp karbonadedeig med en spiseskje olivenolje og ha det oppi en fullkorns tortilla eller så steker jeg opp en hamburger og har den i et grovt hamburgerbrød. Kveldsmaten går som regel i enten to brødskiver eller noen knekkebrød sammen med litt frukt av og til, og jeg drikker også mye vann i løpet av dagen. Når jeg skal legge meg så kjenner jeg at jeg begynner å bli sulten igjen og ofte så sliter jeg med å sovne fordi jeg er så sulten. Det kan beskrives som om det svir i magen så sulten jeg er, ikke at jeg har vondt i magen men får en ekstrem sviende sult, litt vanskelig å forklare. Gjennom dagen så blir jeg også ofte sulten så hva er det jeg gjør feil her? Hvis dere ser på hva jeg som regel spiser i løpet av en dag, spiser jeg for lite eller for mye? Jeg får jo i meg både protein, karbohydrater og litt fett, men jeg lurer på om jeg spise litt for mye karbohydrater? Har hørt at hvis man kutter ned på karbohydratene så vil kroppen bli vant til det etter hvert og da vil slipper man å bli så raskt sulten, er det noen her som har prøvd det? Jeg merker at hvis jeg ikke spiser med en gang jeg kjenner meg sulten igjen så begynner jeg å bli dårlig og svimmel og klarer ikke tenke skikkelig, er det pga for lavt blodsukker pga karbohydratene jeg spiste tidligere som gir raskt blodsukker for så å synke raskt igjen? Burde jeg kutte ned på karbohydratene eller er det noe annet jeg kan gjøre med kostholdet mitt? Tar imot tips og råd😊 Anonymkode: 8e447...af3 Vi mennesker er individuelle når det gjelder hva som er en god sammensetning av makronæringsstoffer. Kostholdet ditt er i prinsippet helt fint, det, men kanskje ikke optimalt for deg. Ettersom du ikke opplever å holde deg mett på det kostholdet du har nå, kan du forsøke å kutte ned på karbohydratene og øke mengden protein og fett tilsvarende. Siden du vil ned i vekt, må du samtidig passe på at du ligger i kaloriunderskudd. Siden du er normalvektig, må du regne med at det kan ta lengre tid for deg å gå ned ønsket antall kilo. Anonymkode: aa20b...51e 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #7 Skrevet 4. april 2022 En annen ting når du nevner svimmelhet ved sultfølelse og om det har noe med blodsukker å gjøre: Jeg slet med det samme og spurte en ernæringsfysiolog. Han sa at vi mennesker nå til dags spiser veldig ofte, og vi blir lært opp til at vi må spise om blodsukkeret faller. Og man skal det. Om man har diabetes. Men de fleste har ikke det. Men like vell kan det skje en ubalanse, fordi kroppen gjør seg avhengig av å ikke regulere blodsukkeret på en sunn måte selv, men kun gjennom måltider. Så vil man være en slave etter sin egen kropp når det kommer til blodsukker, eller vil man tvinge kroppen til å gjøre det selv? Som den egentlig klarer? Det tar tid og det er en omvending for kroppen som ikke skjer på et blunk. Kroppen vil alltid ta letteste løsning. Men vi er skapt slik at kroppen skal klare å regulere dette selv, uten konstant påfylling av mat. (Er selvfølgelig noe helt annet om man faktisk har diabetes.) Anonymkode: 3731c...922 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Skrevet 4. april 2022 Jeg er 170cm og har siden januar gått ned fra 62,5 til 56kg. Altså ganske likt som det du ønsker. Og jeg måtte spise myyye mindre enn det du beskriver her. Har telt kalorier i Lifesum. Det har vært litt tøft og jeg har vært en del sulten. Vært nøye med å få inn nok proteiner og også mye grønnsaker for mengde. Men ja, det krevde en del. Men jeg syns det var verdt det, trives mye bedre med kroppen nå, og klærne sitter smashing😊 Anonymkode: 6c47e...f29 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #9 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Noen her som kan komme med tips om hvordan dere klarte å gå ned i vekt uten å gå rundt å være sulten hele tiden? Jeg har lysst å gå ned ca 5-6 kilo nå mot sommeren, men jeg sliter så innmari med at jeg blir så raskt sulten og da sliter jeg med å gå ned i vekt.. Er kvinne, veier 63 kilo og er ca 170 cm høy og ønsker å komme litt under 60 kg tallet på vekta. Til frokost spiser jeg alltid to brødskiver, to egg og et glass ekstra lett melk, av og til en liten/halv avokado i tillegg. Til lunsj spiser jeg en skyr yoghurt/ synnøve gresk mager yoghurt eller havregryn med en hakket banan oppi, litt kanel og av og til en spiseskje med peanøttsmør. Til middag så varierer det litt, men pleier som regel å steke opp karbonadedeig med en spiseskje olivenolje og ha det oppi en fullkorns tortilla eller så steker jeg opp en hamburger og har den i et grovt hamburgerbrød. Kveldsmaten går som regel i enten to brødskiver eller noen knekkebrød sammen med litt frukt av og til, og jeg drikker også mye vann i løpet av dagen. Når jeg skal legge meg så kjenner jeg at jeg begynner å bli sulten igjen og ofte så sliter jeg med å sovne fordi jeg er så sulten. Det kan beskrives som om det svir i magen så sulten jeg er, ikke at jeg har vondt i magen men får en ekstrem sviende sult, litt vanskelig å forklare. Gjennom dagen så blir jeg også ofte sulten så hva er det jeg gjør feil her? Hvis dere ser på hva jeg som regel spiser i løpet av en dag, spiser jeg for lite eller for mye? Jeg får jo i meg både protein, karbohydrater og litt fett, men jeg lurer på om jeg spise litt for mye karbohydrater? Har hørt at hvis man kutter ned på karbohydratene så vil kroppen bli vant til det etter hvert og da vil slipper man å bli så raskt sulten, er det noen her som har prøvd det? Jeg merker at hvis jeg ikke spiser med en gang jeg kjenner meg sulten igjen så begynner jeg å bli dårlig og svimmel og klarer ikke tenke skikkelig, er det pga for lavt blodsukker pga karbohydratene jeg spiste tidligere som gir raskt blodsukker for så å synke raskt igjen? Burde jeg kutte ned på karbohydratene eller er det noe annet jeg kan gjøre med kostholdet mitt? Tar imot tips og råd😊 Anonymkode: 8e447...af3 Den matplanen du følger er ikke en plan jeg automatisk ville tenkt at OJ den personen spiser for å gå ned i vekt, så problemet er nok at du spiser mer enn du forbrenner.Og jeg mener ikke at du spiser altfor mye, men heller et vedlikeholds nivå Anonymkode: f2fb1...7a0 4
AprilLudgate Skrevet 4. april 2022 #10 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): En annen ting når du nevner svimmelhet ved sultfølelse og om det har noe med blodsukker å gjøre: Jeg slet med det samme og spurte en ernæringsfysiolog. Han sa at vi mennesker nå til dags spiser veldig ofte, og vi blir lært opp til at vi må spise om blodsukkeret faller. Og man skal det. Om man har diabetes. Men de fleste har ikke det. Men like vell kan det skje en ubalanse, fordi kroppen gjør seg avhengig av å ikke regulere blodsukkeret på en sunn måte selv, men kun gjennom måltider. Så vil man være en slave etter sin egen kropp når det kommer til blodsukker, eller vil man tvinge kroppen til å gjøre det selv? Som den egentlig klarer? Det tar tid og det er en omvending for kroppen som ikke skjer på et blunk. Kroppen vil alltid ta letteste løsning. Men vi er skapt slik at kroppen skal klare å regulere dette selv, uten konstant påfylling av mat. (Er selvfølgelig noe helt annet om man faktisk har diabetes.) Anonymkode: 3731c...922 Mulig det gjelder for noen, men for meg har ingen metoder funker på de sikkert 25 årene jeg har forsøkt. Resultatet er symptomer på føling, eller som TS sier på natt; man får ikke sove. Jeg spiser ikke etter sult, men etter disse symptomene som konsekvent kommer etter 3-4 timer. Har sjekket alt hos lege. Når det er sagt TS: Frokosten din er relativt kaloritett, mens lunchen virker litt for lite mettende om du bare spiser Skyr- mens den spiseskjeen med peanøttsmør kan bli mye kalori og gi lite metthetsfølelse. Merker du forskjell dagene du spiser havregryn til lunch kontra skyr? Lurer også på om du kanskje burde spise mer grønt til middag (du nevner kjøtt og fullkorn - men ingen grønnsaker eller belgfrukter?) Fyller du ellers på med noe grønt til eksempelvis lunchen og kveldsrn? Du blir svimmel fordi du trenger mat. Du er på absolutt ingen måte overvektig, så dette er normalt sunne signaler. Valget ditt står mellom helsefarlig søvnmangel og sultfølelse, eller, et kvalitetsliv hvor du er mett. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #11 Skrevet 4. april 2022 Jeg blir også veldig sulten på et kosthold som du beskriver. Vet ikke hvorfor, det er jo sunt nok. Og ironisk nok blir jeg ganske langvarig mett på sjokolade feks. Merkelig. Men jeg må altså ha mye karbohydrater, fett og proteiner gir ikke varig metthetsfølelse hos meg. Anonymkode: c9424...54e
Mamajune11 Skrevet 4. april 2022 #12 Skrevet 4. april 2022 Du må telle kalorier. Bare den frokosten din er jo 600kcal, altså en middag i kcal. 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #13 Skrevet 4. april 2022 Fløff skrev (1 minutt siden): Mulig det gjelder for noen, men for meg har ingen metoder funker på de sikkert 25 årene jeg har forsøkt. Resultatet er symptomer på føling, eller som TS sier på natt; man får ikke sove. Jeg spiser ikke etter sult, men etter disse symptomene som konsekvent kommer etter 3-4 timer. Har sjekket alt hos lege. Når det er sagt TS: Frokosten din er relativt kaloritett, mens lunchen virker litt for lite mettende om du bare spiser Skyr- mens den spiseskjeen med peanøttsmør kan bli mye kalori og gi lite metthetsfølelse. Merker du forskjell dagene du spiser havregryn til lunch kontra skyr? Lurer også på om du kanskje burde spise mer grønt til middag (du nevner kjøtt og fullkorn - men ingen grønnsaker eller belgfrukter?) Fyller du ellers på med noe grønt til eksempelvis lunchen og kveldsrn? Du blir svimmel fordi du trenger mat. Du er på absolutt ingen måte overvektig, så dette er normalt sunne signaler. Valget ditt står mellom helsefarlig søvnmangel og sultfølelse, eller, et kvalitetsliv hvor du er mett. Dette var da veldig negativt. Hun kan fint spise magrere og dermed mer volum. Samt flytte litt av maten fra frokost til kveld. Man bør også legge seg tidlig. Litt sult må man regne med når man ønsker seg ned på såpass lav bmi. Ikke noe feil å holde seg på den vekten hun har, men nå beskriver hun jo at hun ønsker å veie litt mindre og trenger råd. Umiddelbare ting jeg ser: Frokosten er unødvendig kaloririk. Den kan egentlig halveres. En brødskive og ett egg, en kvart avokado og litt melk. Mye mer grønnsaker. Jeg tenker et par gulrøtter, en boks cherrytomater og et eple gjennom dagen. Samt mye grønnsaker eller salat ved siden av middagen. Trenger ikke noe tacolefse. Dropp selvfølgelig peanøttsmør. Knekkebrød (altså typ wasa husmann) med magert proteinrikt pålegg til kvelds. Samt litt mer frukt eller grønnsaker. Anonymkode: 6c47e...f29 5
Lill3My Skrevet 4. april 2022 #14 Skrevet 4. april 2022 Mer grønnsaker og mer protein => mettende og stort sett kalorifattig 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #15 Skrevet 4. april 2022 Du sier ingenting om trening, men regner med du er veldig aktiv? For det kostholdet du skisserer hadde jeg blitt stappmett på, og jeg skal ikke ned i vekt en gang. Anonymkode: 06d28...e4f 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen her som kan komme med tips om hvordan dere klarte å gå ned i vekt uten å gå rundt å være sulten hele tiden? Jeg har lysst å gå ned ca 5-6 kilo nå mot sommeren, men jeg sliter så innmari med at jeg blir så raskt sulten og da sliter jeg med å gå ned i vekt.. Er kvinne, veier 63 kilo og er ca 170 cm høy og ønsker å komme litt under 60 kg tallet på vekta. Til frokost spiser jeg alltid to brødskiver, to egg og et glass ekstra lett melk, av og til en liten/halv avokado i tillegg. Til lunsj spiser jeg en skyr yoghurt/ synnøve gresk mager yoghurt eller havregryn med en hakket banan oppi, litt kanel og av og til en spiseskje med peanøttsmør. Til middag så varierer det litt, men pleier som regel å steke opp karbonadedeig med en spiseskje olivenolje og ha det oppi en fullkorns tortilla eller så steker jeg opp en hamburger og har den i et grovt hamburgerbrød. Kveldsmaten går som regel i enten to brødskiver eller noen knekkebrød sammen med litt frukt av og til, og jeg drikker også mye vann i løpet av dagen. Når jeg skal legge meg så kjenner jeg at jeg begynner å bli sulten igjen og ofte så sliter jeg med å sovne fordi jeg er så sulten. Det kan beskrives som om det svir i magen så sulten jeg er, ikke at jeg har vondt i magen men får en ekstrem sviende sult, litt vanskelig å forklare. Gjennom dagen så blir jeg også ofte sulten så hva er det jeg gjør feil her? Hvis dere ser på hva jeg som regel spiser i løpet av en dag, spiser jeg for lite eller for mye? Jeg får jo i meg både protein, karbohydrater og litt fett, men jeg lurer på om jeg spise litt for mye karbohydrater? Har hørt at hvis man kutter ned på karbohydratene så vil kroppen bli vant til det etter hvert og da vil slipper man å bli så raskt sulten, er det noen her som har prøvd det? Jeg merker at hvis jeg ikke spiser med en gang jeg kjenner meg sulten igjen så begynner jeg å bli dårlig og svimmel og klarer ikke tenke skikkelig, er det pga for lavt blodsukker pga karbohydratene jeg spiste tidligere som gir raskt blodsukker for så å synke raskt igjen? Burde jeg kutte ned på karbohydratene eller er det noe annet jeg kan gjøre med kostholdet mitt? Tar imot tips og råd😊 Anonymkode: 8e447...af3 Alt for mye karbohydrater som gjør at du får store svingninger i blodsukkeret. Da kommer sulten fort. Du spiser mye kornprodukter som mange reagerer negativt på - spis heller 2-3 frukter for å få i deg fiber. Du spiser også veldig lite grønnsaker, som er veldig kalorifattig og inneholder vitaminer/mineraler. I tillegg har du høyt kaloriinntak. Fett og proteiner holder deg mett. Fjern brød, tortilla, havregryn og hamburgerbrød samt finn ut hvor mange kalorier du forbrenne og tell kalorier. Bytt ut karbonadedeig med hvitt kjøtt eller fisk sammen med grønnsaker. Anonymkode: b5c0d...1ed 5
Purple_Pixiedust Skrevet 4. april 2022 #17 Skrevet 4. april 2022 (endret) Hvor er grønnsakene? Frokosten er relativt stor, og lunsjen din er ikke noe man holder seg mett på så lenge. En typisk middag for meg er laks/kyllingfilet på 200 kcal, 250 g grønnsaker, ris og feks rømme og sweet chili. Blir mellom 500-600 kcal litt avhengig av hvor mye ris jeg tar. Til lunsj spiser jeg nesten alltid to egg, to knekkebrød og grønnsaker. Det blir 360 kcal (ene knekkebrødet er grov type hjemmelaget) Til Frokost havregrøt eller yoghurt med halv banan og havregryn. Det blir ca 200 kcal. Kveldsmat kan være ostesmørbrød. Dette går jeg ned i vekt av. Men siden jeg jobber med å bygge muskler så spiser jeg ofte litt mer. Likevel har jeg gått inn i midjemål og litt ned i vekt på fem uker. Jeg veier 61,5 på 174 cm. La på meg mellom jul og 1 mars pga overspising, men vektnedgang er ikke hovedfokus hos meg nå. Former heller kroppen ved å øke muskler og redusere fettprosent litt, men ikke like tynn som jeg var. Jeg vet ikke hvor aktiv du er da. Jeg er vel relativt aktiv og kan spise en del. Endret 4. april 2022 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #18 Skrevet 5. april 2022 Du spiser for lite fett og tåler kanskje ikke de svingningene i blodsukkeret med nåværende kosthold. frokost: knekkebrød med smør eller majones, to egg og kaffe eller te. Må du ha brød, hold deg til en proteinrik brødtype og bare 1 skive. lunsj: spis noe proteinrikt. eks salat med kylling, skyr med en neve nøtter, osv Middag: spis mer grønsaker. Karbohydratene til middag burde ikke komme fra brød, med fra grønsaker. Ønsker du tortilla er det ok men fyll på med kjøtt og grønt. Pass på få i deg fett også Kvels: dropp å spise kvelds. Har du spist lunsj og nok middag burde du ikke være sulten. Må du ha noe i munnen lag deg te. eller spis en egg med kaviar. Anonymkode: fa71d...629 1
Purple_Pixiedust Skrevet 5. april 2022 #19 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du spiser for lite fett og tåler kanskje ikke de svingningene i blodsukkeret med nåværende kosthold. frokost: knekkebrød med smør eller majones, to egg og kaffe eller te. Må du ha brød, hold deg til en proteinrik brødtype og bare 1 skive. lunsj: spis noe proteinrikt. eks salat med kylling, skyr med en neve nøtter, osv Middag: spis mer grønsaker. Karbohydratene til middag burde ikke komme fra brød, med fra grønsaker. Ønsker du tortilla er det ok men fyll på med kjøtt og grønt. Pass på få i deg fett også Kvels: dropp å spise kvelds. Har du spist lunsj og nok middag burde du ikke være sulten. Må du ha noe i munnen lag deg te. eller spis en egg med kaviar. Anonymkode: fa71d...629 Å droppe kvelds funker ikke for alle. Jeg må spise kvelds uavhengig av hvor bra jeg har spist på dagen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2022 #20 Skrevet 6. april 2022 Ville økt grønnsaksmengden og kuttet noe fra frokosten, den er veldig kaloririk. Anonymkode: ddf4f...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå