Gå til innhold

Husplaner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er et par som planlegger husbygging. Men med dagens prisøkning på hele 30 % på materiale føles det nesten uoppnåelig og skremmende. 

Jeg tror nok vi må revurdere størrelsen en god del.

Hva tenker andre i samme situasjon?

Anonymkode: afbc4...3ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi avventer hele byggingen. Frister liksom så lite å tegne mye mindre enn vi egentlig ønsker. Grunnen til at vi vil bygge er jo for å få det slik vi vil 😤

Anonymkode: 6012f...f6a

AnonymBruker
Skrevet

Nå vil jo ikke prisstigningen være noe midlertidig, desverre, så vi  vurderer å kjøpe brukt. 

Anonymkode: afbc4...3ed

AnonymBruker
Skrevet

Prisøkningen er en god ting. Dyre materialer reduserer størrelsen på byggene og fører til mindre bygging av nye bygninger = mindre natur og dyrket mark blir ødelagt. Mindre boliger bruker også mindre energi.

Det er ingen menneskerett å få ødelegge natur, bare fordi man vil bo i en overdimensjonert, ny bolig. :)

Så hva med å tenke litt mindre på seg selv og litt mer på andre/naturen/jordkloden generelt? Kjøp brukt og sett pris på at du bor i et land hvor folk flest er heldige nok til å kunne bo i sitt eget hus overhodet.

Anonymkode: 3c707...bd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt via via at utbyggere avventer der jeg bor pga ustabile priser. Alle budsjetter som lages nå kan sprekke pga for store endringer.

Anonymkode: 8b01c...9f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...