Gå til innhold

Vond hals, men ingen utslag på hjemmetest. Hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt vond hals i over en uke, testet jevnlig, men det slår ikke ut på covid. Jeg er litt lei av å ha vond hals og lurer på hva jeg skal gjøre. Kan jeg bestille pcr-test for å være sikker på om det er covid eller ikke. Evt når ville dere kontaktet fastlegen hvis det er noe annet enn covid? 

Det har vært veldig mye covid-smitte på jobb, og jeg er utsatt for mye potensiell smitte. 

Anonymkode: 9a70d...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er bare å bestille pcr-test!

Men det går også mye influensa nå da.

Anonymkode: 71164...be9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hatt vond hals i over en uke, testet jevnlig, men det slår ikke ut på covid. Jeg er litt lei av å ha vond hals og lurer på hva jeg skal gjøre. Kan jeg bestille pcr-test for å være sikker på om det er covid eller ikke. Evt når ville dere kontaktet fastlegen hvis det er noe annet enn covid? 

Det har vært veldig mye covid-smitte på jobb, og jeg er utsatt for mye potensiell smitte. 

Nå er det ikke sånn at alle andre sykdommer er utryddet på grunn av Covid!

Anonymkode: c4bd0...4e4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sår hals pleier jo å gå over av seg selv, så ville ikke tatt kontakt med lege før det har gått en uke til. Hvis ikke du har noe særlig andre symptomer da. 

Anonymkode: e987c...6a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Hva nå»?

Ja, da er du vel bare helt vanlig syk, da vel? 😂 Det er mange av oss som ikke har hatt korona enda, men som likevel har blitt forkjølet 😅

Anonymkode: 3fc7f...dec

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du hjemmetesten i halsen også?

Anonymkode: 51c87...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tar du hjemmetesten i halsen også?

Anonymkode: 51c87...499

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er det ikke sånn at alle andre sykdommer er utryddet på grunn av Covid!

Anonymkode: c4bd0...4e4

Hei lille venn. Det vet jeg. Men har hatt veldig nærkontakt med flere med covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

«Hva nå»?

Ja, da er du vel bare helt vanlig syk, da vel? 😂 Det er mange av oss som ikke har hatt korona enda, men som likevel har blitt forkjølet 😅

Anonymkode: 3fc7f...dec

Er ikke forkjølet. Null snørr. Mest hals og litt fra lunger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når betydde vond hals automatisk korona? Hvis du har testet deg og det ikke slår ut ville jeg bare tatt tiden til nytte og vente til man var frisk igjen.

Anonymkode: 65593...c8e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sår hals pleier jo å gå over av seg selv, så ville ikke tatt kontakt med lege før det har gått en uke til. Hvis ikke du har noe særlig andre symptomer da. 

Anonymkode: e987c...6a8

Nei, det er sikkert ikke behandlingstrengende streptokokker.  SÅ vond hals har jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når betydde vond hals automatisk korona? Hvis du har testet deg og det ikke slår ut ville jeg bare tatt tiden til nytte og vente til man var frisk igjen.

Som skrevet: Mange syke og smittekilder på jobb. Sånn veldig tett på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får ikke gå på jobb hvis det er corona. Og jobber i helse. Får ta en pcr-test da. For være sikker på at jeg ikke forpester andre uten å vite det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da bestiller du en pcr, og så blir saken avklart! Er den negativ og halsen ikke er bedre etter 14 dagers tid ville jeg dratt til legen for en grundig undersøkelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da bestiller du en pcr, og så blir saken avklart! Er den negativ og halsen ikke er bedre etter 14 dagers tid ville jeg dratt til legen for en grundig undersøkelse.

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mye nå. Jeg er tett, men ikke vondt I halsen, noe jeg ikke hadde da jeg hadde covid heller.

Er på jobb testet for sikkerhetsskyld. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 19.28):

Nettopp.
Men siste setning gjelder da også om man har korona, så hvorfor all denne testingen og fokusering på testresultater?

AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 19.30):

Betyr fortsatt ikke at det ikke er mulig å unngå koronasmitte og bli syk av noe annet i stedet. Men som nevnt over, hvorfor er det så viktig?
Testene er heller ikke ufeilbarlige, så hvem som har eller ikke har hva bør vel tas med en klype salt uansett.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 19.30):

Jada, og jeg har hatt familiemedlemmer med korona, tre ganger faktisk! Fortsatt ikke hatt korona, men hatt sår hals og vært veldig forkjølet. Er du usikker så tar du pcr. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...