Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Når jeg sier at jeg personlig synes blonde mennesker er kjedelige og fargeløse, så mener jeg utseendemessig kjære deg, ikke som personer..

Seriøst? Jeg er naturlig lysblond og er alt annet enn kjedelig og fargeløs - utseendemessig. Jeg forstår ikke hvordan du kan komme med en slik generaliserende uttalelse?

Jeg har frisk ansiktsfarge, klare mørkeblå øyne, og markerte øyenbryn. Ingenting som går i ett med hårfargen her.

• 3 uker senere...
Skrevet

Sønnene dine har fordommer som du har lært dem.

Hvis man bleker håret så gjør man altså det for å få draget? var det det du sa, Gjest?

Jeg for min del skifter hårfarge forholdsvis ofte, og noen ganger blir det blondt (det varer imidlertid aldri lenge). Ikke får jeg mer draget av det og ikke har jeg det mere moro heller med blondt hår.

Rart det utsagnet med at menn foretrekker blondiner forresten.

Kanskje det gjelder for majoriteten, men begge mine sønner sier at de foretrekker brunetter, og de mener seriøst at blonde jenter er dummere. Den yngste har sågar en teori på det som har noe med østrogen og greier å gjøre... Kanskje de har samme smak som moren sin, jeg synes blonde mennesker blir litt fargeløse og kjedelige - kontraster må der være.

Blond vs dum? Jeg er i hvert fall dummere hver gang jeg bleker håret, for det blir så sinnsykt tørt og rart av det.

Egentlig er denne diskusjonen bare svada.. :ler:

Skrevet

Jeg vil gjerne si "blondine" om både gutter og jenter, men merker at andre synes at det blir feil.

Typen og jeg snakket om en kamerat av han her om dagen. Denne kameraten har en dame, som typen min kategoriserer som blond (mentalt blond). Jeg spurte han om hva denne kameraten hans får ut av å være sammen med henne, om hun er så "blond". Da svarte typen min at kameraten hans "hadde vært blond om han hadde vært jente. Han er jo litt dum".

Det fikk meg til å tenke litt. Betyr det at det er greit å kalle ei jente for blond, men ikke en fyr? At en person er dum har jo ingenting med kjønn å gjøre..

Litt teit i grunn.

:roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...