Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Kanskje fordi i det verdenshjörne du bor i, kjenner flest blonde? Kanskje det?

Skrevet

Det er de falske "blondinene" som gir oss ekte dårlig rykte!

Skrevet (endret)
Det er de falske "blondinene" som gir oss ekte dårlig rykte!

Word!

Endret av siebaeo
Skrevet
Kanskje fordi i det verdenshjörne du bor i, kjenner flest blonde? Kanskje det?

Ja, det kan da godt tenkes! Jeg må si jeg ikke ser her hvor du vil med dette... Dette er ingen stor kampsak for meg; jeg er selv blond, så å "mistenke" meg for å nære et voldsomt hat mot blondinene i dette landet blir litt for teit.

Gjest Gjest_Blondie_*
Skrevet

At noen her mener at det finnes flere dumme folk som er blonde, enn andre hårfarger, kan vel kanskje komme av at det sannsynligvis finnes flere blonde mennesker i vår verdensdel, enn mørke hårfarger...

...og det finnes også utrolig mange blonde mennesker som egentlig ikke er født blonde. Kanskje fordi blondt hår faktisk er fint (og fordi de fleste menn ville svare at de synes blonde jenter er finest.)

At blonde mennesker (spesielt jenter) blir kalt dumme kommer nok opprinnelig fra mørke mennesker som gjerne skulle ønske de var blonde selv. Det kan jo være en fin trøst å tro at man er mer intelligent da :ler:

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Ja, det kan da godt tenkes! Jeg må si jeg ikke ser her hvor du vil med dette... Dette er ingen stor kampsak for meg; jeg er selv blond, så å "mistenke" meg for å nære et voldsomt hat mot blondinene i dette landet blir litt for teit.

HM? Hvor jeg vil..

Det blir så dumt å lese det du skriver når du antyder at det faktsik ER slik at det finns flere dumme blondiner enn brunetter. Du antyder da du skriver; jeg kjenner iallefall.. Og unnskylder din fordom med at du "selv er blond". Men å kalle en jente med blondt hår lettere for dum - Det ser du tydligvis ikke problemet med.

Stå opp for deg selv jente. Ingen andre vil gjöre.

Selv er jeg ufattelig lei av å måtte forsvare min egen intelligens sammenlignet mot store sterke (mörke/gråe) kvinner/menn med masse kjött på beina.

Nå har jeg kommet over det faktum at jeg ikke behöver å se kjedelig ut for å bli tatt på allvor, men det ser ut som om det fortsatt er flere som går i den tro... Du har tilogmed selv gått med på den? Og ja, det er under dette punktet hårfargen kommer inn.

Og om du klarer å lese mellom linjene, så slipper jeg kanskje utdype yttligere hva jeg mener. Det skulle ikke väre for vanskelig.

Skrevet
HM? Hvor jeg vil..

Det blir så dumt å lese det du skriver når du antyder at det faktsik ER slik at det finns flere dumme blondiner enn brunetter. Du antyder da du skriver; jeg kjenner iallefall.. Og unnskylder din fordom med at du "selv er blond". Men å kalle en jente med blondt hår lettere for dum - Det ser du tydligvis ikke problemet med.

Stå opp for deg selv jente. Ingen andre vil gjöre.

Selv er jeg ufattelig lei av å måtte forsvare min egen intelligens sammenlignet mot store sterke (mörke/gråe) kvinner/menn med masse kjött på beina.

Nå har jeg kommet over det faktum at jeg ikke behöver å se kjedelig ut for å bli tatt på allvor, men det ser ut som om det fortsatt er flere som går i den tro... Du har tilogmed selv gått med på den? Og ja, det er under dette punktet hårfargen kommer inn.

Og om du klarer å lese mellom linjene, så slipper jeg kanskje utdype yttligere hva jeg mener. Det skulle ikke väre for vanskelig.

Du har åpenbart ikke forstått meg, så da ser jeg intet poeng i å fortsette denne tråden

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Du har åpenbart ikke forstått meg, så da ser jeg intet poeng i å fortsette denne tråden

Det er vel akkurat i dette öyeblikk det blir interessant for deg å fortsette tråden?

Skrevet

Og jeg vurderer å farge mitt lange blonde hår brunt, slik at jeg blir smartere til eksamene :ler::ler::ler:

Skrevet
Og jeg vurderer å farge mitt lange blonde hår brunt, slik at jeg blir smartere til eksamene  :ler:  :ler:  :ler:

Og det var det en uinnlogget Flo* som sa.

Gjest Kinderegg
Skrevet

Det er vi som har mørkt hår som blir kalt for kinderegg dersom vi sier noe dumt!

Brun utenpå og blond inni :brunette:

Mangnus Uggla har en kuul låt som omhandler blonde! Den heter dum blondin

:plystre: ....du er en dum blondin, du er bara bra på at vara fin, men heller tar jag høger neve varje kveld, enn en dum modell.... :digge:

(dette var da skrevet på svorsk)

Skrevet

Men i all verden... ?

Skrevet

Det var egentlig ikke meningen å lage den o store blondinedebatten her, men det er tydeligvis et emne få blir lei av :ler:

Det jeg egentlig mente var at jeg synes at det er litt teit å kalle ei jente som er dum (uansett hårfarge) for blond, hvis man ikke kan kalle en dum gutt for blond. Hvorfor skille mellom kjønn?

Men en annen ting jeg har tenkt på er at hvorfor er det sånn at jenter med blond, naturlig hårfarge alltid "angriper" jenter som har bleket håret sitt? Blonde jenter vil på en måte ikke "dele" hårfargen med andre, men jeg har aldri hørt en brunette si at andre er teite fordi de har farget håret brunt.. Litt merkelig.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg har aldri i mitt blonde liv angrepet enn mörk som har lysnet/bleket håret sitt.

Det er så absolutt ikke "vanlig" selv om noen her inne spökte om det ;-)

Men har du kullsvart hår eller platinablondt-blondt törrt, så angriper jeg fordi det er stygt, ekkelt, lite delikat og jeg synes det representerer en forferdelig stil.

Skrevet

De verste blondinene er jo de kunstige som ikke nødvendigvis kler det. De har rett og slett bleket håret for å få draget, og det syns jeg blir litt feil verdier. Jeg ser litt ned på sånne jenter og antar at de er litt mindre intelligente enn andre. Sånn er det bare!

Forøvrig kan brunetter og rødhårede være like "blonde" som blondiner. Det sitter mer i verdiene og oppførselen enn i hårstråene.

Annonse
Skrevet

selvfølgelig har d ikke noe med hårfargen å gjøre.. jeg har farga håret mørkt igjen etter en lang periode blond, å vil ikke påstå at jeg er noe særlig smartere nå. hoho.. :ler:

Skrevet
De verste blondinene er jo de kunstige som ikke nødvendigvis kler det. De har rett og slett bleket håret for å få draget, og det syns jeg blir litt feil verdier. Jeg ser litt ned på sånne jenter og antar at de er litt mindre intelligente enn andre. Sånn er det bare!

Forøvrig kan brunetter og rødhårede være like "blonde" som blondiner. Det sitter mer i verdiene og oppførselen enn i hårstråene.

BLEKER DE HÅRET? neij nå tuller du vel? noe så teiiit... :ironi: haha... så de som bleker håret er mindre intelligente...! haha.. jaja, neij du vet, det skal ikke være lett...

Skrevet

I skriftlig form har jeg forlengst gått over til å skille mellom blond og blånn. Der blånn er den mindre smarte varianten. Blånn har ingenting med hårfarge å gjøre, men er rett og slett et synonym til dum. Det har selvsagt sitt opphav i ordet blond, men for å unngå misforståelser og blablabla.

Neste steg er å få blånn inn som et godkjent norsk ord.

Skrevet

Hvis man bleker håret så gjør man altså det for å få draget? var det det du sa, Gjest?

Jeg for min del skifter hårfarge forholdsvis ofte, og noen ganger blir det blondt (det varer imidlertid aldri lenge). Ikke får jeg mer draget av det og ikke har jeg det mere moro heller med blondt hår.

Rart det utsagnet med at menn foretrekker blondiner forresten.

Kanskje det gjelder for majoriteten, men begge mine sønner sier at de foretrekker brunetter, og de mener seriøst at blonde jenter er dummere. Den yngste har sågar en teori på det som har noe med østrogen og greier å gjøre... Kanskje de har samme smak som moren sin, jeg synes blonde mennesker blir litt fargeløse og kjedelige - kontraster må der være.

Blond vs dum? Jeg er i hvert fall dummere hver gang jeg bleker håret, for det blir så sinnsykt tørt og rart av det.

Egentlig er denne diskusjonen bare svada.. :ler:

Skrevet

Det er en kjensgjerning at blonde er dummere en brunetter!

Hvem sier noe annet, og hvis, forklar?

Brunetter er smartere enn blondiner, noe annet er tøv.

ha,ha liksom - alle vet jo det.

Huf, la oss høre hva en blondine skal svare nå da!

:tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...