Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Typen og jeg snakket om en kamerat av han her om dagen. Denne kameraten har en dame, som typen min kategoriserer som blond (mentalt blond). Jeg spurte han om hva denne kameraten hans får ut av å være sammen med henne, om hun er så "blond". Da svarte typen min at kameraten hans "hadde vært blond om han hadde vært jente. Han er jo litt dum".

Det fikk meg til å tenke litt. Betyr det at det er greit å kalle ei jente for blond, men ikke en fyr? At en person er dum har jo ingenting med kjønn å gjøre..

Litt teit i grunn.

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visst kan även killar/män/gutter vara "blonda". Här i Sverige har jag i alla fall hört det.

"Bimbo" däremot kan bara en tjej vara. Eller? :klø:

Skrevet
Visst kan även killar/män/gutter vara "blonda". Här i Sverige har jag i alla fall hört det.

"Bimbo" däremot kan bara en tjej vara. Eller? :klø:

Sånn jeg oppfatter det også! :) (botsett fra enkelte homofile gutter som kan tippe litt mot bimbo! ;) )

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Feil!

Å väre dum har ingenting med hårfarge å gjöre ;)

Skrevet

Den mannlige betegnelsen for bimbo, er "himbo". :)

Skrevet
Feil!

Å väre dum har ingenting med hårfarge å gjöre ;)

I realiteten ikke, men det er jo et kjent utrykk at man er "blond" når man gjør noe dumt da! ;)

Og forresten er jeg blond selv. ;) Men ikke mentalt..

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg mener bare at uttrykket kanskje burde oppdateres litt.

Det er jo en ren fordom ;)

Skrevet
Jeg mener bare at uttrykket kanskje burde oppdateres litt.

Det er jo en ren fordom  ;)

DET er jeg helt enig i!

Skrevet

Jag har numera "artificiell intelligens" - alltså mitt blonda hår är färgat. Jag är inte längre blond (i håret).

"Blond" anser jag nog att jag aldrig varit

Skrevet

Blondiner som har farget håret brunt må man iallefall være litt obs på.....for de har skaffet seg kunstig intelligens.

Skrevet

Da har de blitt Kinderegg (hørt fra nåtidens tenåringer)

Skrevet
Den mannlige betegnelsen for bimbo, er "himbo". :)

Ifølge Seinfeld er det mimbo (male bimbo). :ler:

Skrevet

Nedrakking på intelligens hører ikke hjemme noensted. Jeg forholder meg nonchalant til dette.

Gjest Sexy Sadie
Skrevet

Det er ikke mange blondiner jeg kjenner som egentlig er blond når det kommer til stykket, blekemiddel ble nemlig ikke laget for ingenting. Ikke har de vært spesielt dumme heller.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Her i huset sier vi at begge kjønn er blonde, i betydningen dum.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er blond, det er min unnskyldning. Hva er din?

Skrevet

Jeg er blond, men kjenner masse dumme folk med alle slags hårfarger. Dog tror jeg det er en overvekt av blonde dumminger ;)

Husker når den første runden Big Borther gikk, og moren til hun blond og kanskje litt blåste Anette kom i studio for å forsvare datteren:

"Jeg ser at folk sier hun er blond og sånn, men det er hun altså ikke. For hun har egneltig brunt hår, men hun har farget det!" :klø:

Jada...

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Jeg er blond, men kjenner masse dumme folk med alle slags hårfarger. Dog tror jeg det er en overvekt av blonde dumminger ;)

Husker når den første runden Big Borther gikk, og moren til hun blond og kanskje litt blåste Anette kom i studio for å forsvare datteren:

"Jeg ser at folk sier hun er blond og sånn, men det er hun altså ikke. For hun har egneltig brunt hår, men hun har farget det!" :klø:

Jada...

:forvirret: hä?

Mener du virkelig at du tror det finns flere dumme med blondt hår enn med mörkt?

Altså, virkelig?

(vet du hvor stor del av verden som er blond?, i såfall er du ett eksempel på ditt eget eksempel)

Skrevet
:forvirret: hä?

Mener du virkelig at du tror det finns flere dumme med blondt hår enn med mörkt?

Altså, virkelig?

(vet du hvor stor del av verden som er blond?, i såfall er du ett eksempel på ditt eget eksempel)

Kjære, kjære deg

JEG kjenner flere litt mindre lure/litt mer sånne "hæææææ?" blondiner enn jeg kjenner f.eks. brunetter. Altså; jeg kjenner et visst antall mennesker; av de som er litt "sene" av de så er det et overtall av de som er blonde. Jeg har da virkelig ikke påberopt meg noen vitenskapelig kjennskap til dette! :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...