Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger desperat råd, jeg er i et ekteskap med en mann som til tider blir på "dårlig humør", og det har skjedd flere ganger i år at han bare flipper ut, ikke noe direkte voldig men han kan dytte eller slå mot veggen. Det skjedde igjen nå og han  har slettet all sosial media og jeg var nødt å overnatte hos en venninne igår. For jeg følte det var så ubehagelig når han skrek sånn og måten han var på. Det har bygget seg opp jeg vet ikke årsaken men tydeligvis noe jeg har gjort han ikke liker. Nå skylder han alt på venninnen min og sier han vil aldri ha noe med hun å gjøre.   Jeg ba han overnatte hos sin kompis men han nekter og det går ikke an å snakke han til fornuft. Jeg vil bare være i fred uten å måtte overnatte hos andre. I mitt eget hjem. 

Jeg sa hva han tenker om vi tar en pause, da sa han at han vil ikke gå fra meg og at alle andre blander seg inn i vårt forhold. Jeg er bare nødt å prøve en løsning.  Vi hadde det fint så bare kom det ut av det blå det dårlige humøret hans. Føler meg dum som skriver her også .. skal jeg bare holde ut litt til og se om han roer seg? 

Anonymkode: 9d6ba...b43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er i et voldelig forhold. Du må forlate han.

Anonymkode: 6f106...eac

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, kommer ingen vei av å holde ut og se om han roer seg, blir ikke siste gangen han reagerer på denne måten. 

Dump fyren.

Skrevet

Du skal ikke ha det sånn. 

Han skal ikke dytte deg. Han skal ikke slå i veggen.

Han må ta ansvar for sinnet sitt, og det må du sette ultimatum om. For sånn kan du rett og slett ikke leve. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Bullabu
Skrevet (endret)

Nope  - høres ut som han har adhd, eller deprimert...han burde medisineres....de blir gjerne verre. Husk, ikke konfrontere han, du må være på en trygg plass uten at han vet hvor du er, når du gjør det slutt...mange som har tabbet seg ut på den....hadde funnet meg en ny en...for mye unødvendig stress kjære deg, du skal ha et fint liv 

Endret av Bullabu
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trenger desperat råd, jeg er i et ekteskap med en mann som til tider blir på "dårlig humør", og det har skjedd flere ganger i år at han bare flipper ut, ikke noe direkte voldig men han kan dytte eller slå mot veggen. Det skjedde igjen nå og han  har slettet all sosial media og jeg var nødt å overnatte hos en venninne igår. For jeg følte det var så ubehagelig når han skrek sånn og måten han var på. Det har bygget seg opp jeg vet ikke årsaken men tydeligvis noe jeg har gjort han ikke liker. Nå skylder han alt på venninnen min og sier han vil aldri ha noe med hun å gjøre.   Jeg ba han overnatte hos sin kompis men han nekter og det går ikke an å snakke han til fornuft. Jeg vil bare være i fred uten å måtte overnatte hos andre. I mitt eget hjem. 

Jeg sa hva han tenker om vi tar en pause, da sa han at han vil ikke gå fra meg og at alle andre blander seg inn i vårt forhold. Jeg er bare nødt å prøve en løsning.  Vi hadde det fint så bare kom det ut av det blå det dårlige humøret hans. Føler meg dum som skriver her også .. skal jeg bare holde ut litt til og se om han roer seg? 

Anonymkode: 9d6ba...b43

Kan høres ut som litt typisk bpd oppførsel, mulig han sliter med noe underliggende som gjør det vanskelig får han å kontrollere. Redsel får å bli forlatt eller vonde tanker om seg selv han prosjekterer over på noen andre. Vet det er vanskelig men forsøk å les hva han føler å ikke hva han sier :) emosjonell tankegang er ofte irrasjonell å da er ikke ordene so. Kommer ut det de egentlig betyr :) klarer du det er det lettere å vite hvordan du skal håndtere det, men blir det for ille, eller du føler deg utrygg på hva som kan skje neste gang må du bare komme deg vekk.

Endret av Karma91
Andedammen text
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

* han skylder på henne.

Anonymkode: 7b61d...69a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...