AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Mannen min er inne i en tung periode for tiden. Han har fått vite at han er deprimert og heldigvis får han hjelp. Livet hjemme er ganske vanlig. Han bidrar det han klarer og stiller opp som før. Det eneste er at det har begynt å oppstå en del misforståelser mellom oss som begynner å bli veldig vanskelig. Han er for eksempel sykemeldt for tiden og er for det meste hjemme. Selv er jeg i full jobb og registrerer at han sender flere smser i løpet av dagen enn tidligere. Ofte har jeg ikke tid til å svare da jobben er hektisk, og dette vet han. Likevel har han plutselig begynt å ta det ille opp. Han reagerer også på at jeg i helgene har begynt å avtale en tur eller et kafébesøk med venninner. Dette er også noe vi har snakket om. Når han er hjemme hele tiden så kan det bli litt intenst. Jeg har derfor behov for litt tid med venner innimellom. Problemet er ikke nødvendigvis det vi diskuterer. Vi blir fort enige og han skjønner hvorfor ting blir som de blir. Problemet er at det stadig eskalerer til noe større. "Har du det virkelig så dårlig med meg at du må komme deg ut av huset?", eller "jeg skjønner ikke hvorfor du er gift med meg, du liker meg ikke lenger". Dette har ført til at jeg knapt nok våger å si noe som kan irritere meg. Jeg føler ikke at jeg kan kommunisere med han på samme måte lenger. Han tar seg nær av det meste og reagerer med å bli frustrert. Han og jeg har vært gift i mange år og har en hverdag som egentlig fungerer helt fint. Jeg prøver å vise forståelse for hans depresjon så godt jeg kan. Jeg prøver å støtte han og være der for han, og jeg oppmuntrer han til å gjøre ting for å sakte men sikkert bygge seg opp igjen. Samtidig tåler han null motstand, og i en hverdag der livet må fungere så er det krevende at han stadig skal stille spørsmålstegn ved min kjærlighet til han, eller reagere negativt på ting som jeg gjør for meg selv. Jeg forstår selvsagt at han har sitt å slite med, og jeg prøver å være så forståelsesfull som mulig. Samtidig så er det vanskelig at han ikke lytter på mine bekreftelser til han, og at vi ender opp i samme problematikk omså hver eneste dag. Er det noen som har noen tips til en fortvilet kone? Anonymkode: 5246d...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå