Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Har en baby på snart 12 uker som jeg syns er svært vanskelig å gjøre fornøyd. Fortsatt er store deler av våkentiden gråt med mindre h*n bæres eller bysses. H*n finner ikke roen for seg selv og sovner kun på brystet eller i armene mine. Prøvd å legge h*n i vogn, babynest og vugge hvor jeg er ved siden av og stryker, snakke og roe h*n uten at det hjelper. Vi trener på å ligge i babygym på magen og rygg daglig  men det går få minutter før det er hysterisk gråt. 

H*n smiler daglig og gir blikkontakt men smilene er korte og h*n klarer ikke å holde dem lenge. Blikkontakten holder h*n lengre men man må jobbe ordentlig for å få smil. H*n pludrer en del når h*n er fornøyd.

H*n gulper veldig mye og vi har prøvd alt for å begrense dette og sikre at h*n holder vekta og følger vekstkurven. Jeg må amme hver time på dagtid for å holde normal vekt.

Det jeg lurer på er om det er andre som har opplevd det samme og merket at ting har bedret seg etterhvert? Er det normalt at noen babyer gråter så mye og er så vanskelig å gjøre fornøyd? Om det er kolikk eller plagsom refluks er det jo ikke så mye gjøre enn å stå i det og vente til det går over. Håper noen kan dele litt av sine erfaringer. 

Anonymkode: 59cd1...c67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut

Anonymkode: 890d2...946

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du testet å kutte ut matvarer? Melkeprodukter f.eks? Synes det høres ut som at det er noe h*n ikke tåler. Hadde vært verdt å prøve! Vil ikke si at dette er normalt eller slik det skal være. ❤️

Anonymkode: 47828...d01

AnonymBruker
Skrevet

Har dere snakket med helsesøster eller lege? Har dere sjekket for refluks, allergier, eller stramt tungebånd? 

Anonymkode: c8f52...4c3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også baby som kun sov på meg, måtte bysses mye, klistermerke baby rett og slett. Bæresjal og yogaball ble redningen her hos oss. 

Anonymkode: 4dfaa...e90

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt ut som min på den alderen. Ingen problemer med låsninger, reflux, tungebånd eller noe annet, bare stort behov for nærhet. Innen hun var seks måneder var hun verdens blideste baby, og det er hun fortsatt. Nå leker hun selvstendig i lekekroken sin i lange strekk, sover 1,5-2 timers lur i stille vogn og sover på eget rom i sprinkelseng natten gjennom. Det gikk seg til etter hvert, selv om det tok  mange måneder å få henne til å sove uten at hun ble holdt eller ammet. Det går over :)

Anonymkode: 3541f...8e1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil også legge til at mellom 3-4 måneder begynte hun å kunne kose seg litt for seg selv med babygymmen. Ikke lange strekk, men litt her og litt der. Du er nok over den mest krevende tiden. 

Anonymkode: 3541f...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

tusen takk for svar. H*n har ikke symptomer på allergi eks diare, eksem eller gulp rett etter måltid. Ikke stramt tungebånd. Ingen låsninger, følger motoriske milepæler. Kan godt hende at han har kolikk eller plagsom refluks men igjen er det ingen behandling mot det annet enn tid. 
kanskje er h*n bare en klistremerkebaby som trenger mye nærhet?

Godt å høre andres erfaringer. Er nok litt miljøskadet da jeg selv er helsepersonell og muligens overanalyserer og dessverre vet litt for mye. 

Anonymkode: 59cd1...c67

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at du skrev at du ammet hver time pga vekten. Kan det være baby får for mye formelk og får vondt i magen av det? Min første hadde en del plager i perioder, og det ble en ond sirkel der han ville ha pupp for trøst, men fikk mer vondt i magen fordi han derfor spiste for ofte og kun fikk den første melken 😅

Anonymkode: 77700...b78

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje prøve å ikke bysse, holde på og snakke rolig når han forsøker å sove? Kanskje la han gråte et par minutter mens du er nær. Mange babyer gråter akkurat i overgangen til søvn uten at det er noe farlig med det. 

Hvor lenge er han våken i strekk? Kanskje han er overtrøtt? Så små bør vel ikke være våken mer enn en time- halvannen i strekk ☺️

Anonymkode: 0ee4e...1e5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...