Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man bruke olje eller smør når man lager laks eller kylling eller karbonadedeig  i stekepanne eller ovn? Går det an å steke uten eller er der noe gode alternativer med lite kcal?

Anonymkode: bedf0...272

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke, men det kan fort bli brent dersom du ikke har en god stekepanne. I ovnen trenger du ikke å bruke noe.

Anonymkode: 32ce2...e75

AnonymBruker
Skrevet

Margarin :)

Anonymkode: d18ad...41e

Skrevet

Ikke noe vits å bruke verken smør eller olje når du steker karbonadedeig, kjøttdeig eller slikt. Personlig bruker jeg ikke olje eller smør når jeg steker kylling eller fisk heller.

Eneste gangene jeg bruker olje (olivenolje) er når jeg steker grønnsaker f.eks og ønsker den smakstilsetningen. Smør bruker jeg som regel bare om jeg steker biff osv.

Når det gjelder ovn så kan det være greit å smøre formen litt, men da holder det jo med en veldig liten del olje eller smør.

AnonymBruker
Skrevet

Har du stekepanne med sånn slipp lett belegg så skal de gå greit. Eventuelt kan du bruke en ts olje og gni utover.

Anonymkode: 5c2e6...3fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestilt olje spray, for har lest at man da bruker langt mindre olje 😅 så håper det kan hjelpe med kaloriene… Ellers går det i ovnen. Ovnsbakt laks. Ruller den bare inn i folie 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: be171...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke noe sånt, bare bittelitt vann! Nå steker jeg ikke kjøtt, da, men bruker sånn veggisdeig, og det er jo mye fett i det. Så da steker det i det naturlige fettet. Sopp syns jeg feks smaker mye bedre når det bare steker i vannet som allerede er i soppen. Bruker stekepanne med belegg inni.

Anonymkode: e59e5...c96

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har bestilt olje spray, for har lest at man da bruker langt mindre olje 😅 så håper det kan hjelpe med kaloriene… Ellers går det i ovnen. Ovnsbakt laks. Ruller den bare inn i folie 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: be171...7d2

Har brukt sånn selv, fungerer bra.

Greit å huske at det er jo ikke all oljen som havner i maten, ofte, heller. Spesielt om man steker kyllingfillet, fisk og sånne ting.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må man bruke olje eller smør når man lager laks eller kylling eller karbonadedeig  i stekepanne eller ovn? Går det an å steke uten eller er der noe gode alternativer med lite kcal?

Anonymkode: bedf0...272

Jeg bruker aldri fett for å steke i. I ovnen bruker jeg alltid bakepapir, og har aldri hatt problemer. I stekepanne bruker jeg egentlig bare teflonpanne uten fett. Krever bare at man er litt aktiv med stekespaden. Det hender jeg tar bittelitt vann i pannen når jeg steker helt magre ting som grønnsaker.

Anonymkode: 56c77...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil ha god smak på maten så er det nærmest en nødvendighet.

Anonymkode: 73ebb...e36

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...