AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Skrevet 4. april 2022 Hei Lurer litt på dere som har vært gjennom barnefordelingssak i retten. Når tok sakkyndig kontakt med dere og besøkte barnehagen? Skal i retten på torsdag og har fortsatt ikke hørt noe fra sakkyndig. Advokaten min syntes det var utrolig merkelig da sakkyndig skal ha tid til å skrive en rapport. Han skal jo snakke med meg, møte barnet og far 🤷♀️🤷♀️ har jeg rett å kreve ny sakkyndig om jeg ikke synes han duger? Virker som han ikke tar jobben så seriøst da barnet har en diagnose og trenger særlig kompetanse innenfor det feltet. Vet ingenting om den sakkyndige da retten ikke har gitt meg eller advokaten noe info om han. Anonymkode: 550de...47f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #2 Skrevet 4. april 2022 Jeg har ikke vært i slik sak selv, men gjennom jobb sett mange tilsvarende. Dersom rapport skal foreligge til torsdag, altså at det er hovedforhandlinger dere skal i, er det veldig merkelig om dere ikke er kontaktet ennå. Dersom det bare er et saksforberedende møte vil det være normalt. Det er ikke vanlig at disse sakene går rett til hovedforhandlinger - som oftest har man en prosess med flere saksforberedende møter hvor man forsøker å komme til enighet. Ofte prøves ulike samværsordninger ut i denne perioden, gjerne etter anbefaling fra sakkyndig. Du kan, via din advokat, kreve ny sakkyndig om det skulle være noe spesielt dere har å utsette på den oppnevnte. Det vanlige er at du via advokaten er del av prosessen med å velge en (retten foreslår sakkyndig, private parter kommer med eventuelle innsigelser). Advokaten din kan også spille inn på det mandatet retten gir den sakkyndige, altså oppgaven. Dersom barnet har en diagnose som kan påvirke omsorgsbehovene, bør det fremkomme av mandatet fra retten at dette skal vurderes. Anonymkode: 1a0cd...246
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ikke vært i slik sak selv, men gjennom jobb sett mange tilsvarende. Dersom rapport skal foreligge til torsdag, altså at det er hovedforhandlinger dere skal i, er det veldig merkelig om dere ikke er kontaktet ennå. Dersom det bare er et saksforberedende møte vil det være normalt. Det er ikke vanlig at disse sakene går rett til hovedforhandlinger - som oftest har man en prosess med flere saksforberedende møter hvor man forsøker å komme til enighet. Ofte prøves ulike samværsordninger ut i denne perioden, gjerne etter anbefaling fra sakkyndig. Du kan, via din advokat, kreve ny sakkyndig om det skulle være noe spesielt dere har å utsette på den oppnevnte. Det vanlige er at du via advokaten er del av prosessen med å velge en (retten foreslår sakkyndig, private parter kommer med eventuelle innsigelser). Advokaten din kan også spille inn på det mandatet retten gir den sakkyndige, altså oppgaven. Dersom barnet har en diagnose som kan påvirke omsorgsbehovene, bør det fremkomme av mandatet fra retten at dette skal vurderes. Anonymkode: 1a0cd...246 Er kun saksforberedende møte, er det andre vi skal ha nå. Første gang så tok sakkyndig kontakt per telefon. Møtte ikke meg personlig. Rotete rapport med mye feil. Snakket med han 1 uke før møtet i retten den gangen. Nå skal han besøke barnehagen for å følge opp. Tenker det er mye arbeid på få dager, greit å avtale på forhånd når man skal møtes eventuelt. Vet liksom ingenting. Sist gang så ringe han meg plutselig bare, ikke noe avtale om når. Da stod jeg på jobb og hadde ikke mulighet til å snakke. Måtte få han til å ringe litt senere på kvelden. Har ikke framkommet i mandatet i retten heller. Skal ta opp dette på møtet om det går til hovedforhandling. takk for svar 😊 ts Anonymkode: 550de...47f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Lurer litt på dere som har vært gjennom barnefordelingssak i retten. Når tok sakkyndig kontakt med dere og besøkte barnehagen? Skal i retten på torsdag og har fortsatt ikke hørt noe fra sakkyndig. Advokaten min syntes det var utrolig merkelig da sakkyndig skal ha tid til å skrive en rapport. Han skal jo snakke med meg, møte barnet og far 🤷♀️🤷♀️ har jeg rett å kreve ny sakkyndig om jeg ikke synes han duger? Virker som han ikke tar jobben så seriøst da barnet har en diagnose og trenger særlig kompetanse innenfor det feltet. Vet ingenting om den sakkyndige da retten ikke har gitt meg eller advokaten noe info om han. Anonymkode: 550de...47f Første møtet var i retten, der ble møte med sakkyndige avklart med datoer og alt. Det var ca 1.5 måned mellom rettsmøte og møte med sakkyndige. Så var det hjemmebesøk innen de første ukene etter egne møter med sakkyndige. Så var det 2 mnd til neste rettsmøte. Anonymkode: d7d2f...10d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Skrevet 4. april 2022 Sakkyndig her var på besøk hos meg når jeg hadde barnet, og hos far når han hadde barnet. Samt en samtale alene med barn og bv. Vikar jo rart at han ikke har vært involvert enda. Synes sakkyndig her var veldig profesjonell og han uttalte seg også i retten om rapporten han hadde skrevet. Anonymkode: 905c7...811
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sakkyndig her var på besøk hos meg når jeg hadde barnet, og hos far når han hadde barnet. Samt en samtale alene med barn og bv. Vikar jo rart at han ikke har vært involvert enda. Synes sakkyndig her var veldig profesjonell og han uttalte seg også i retten om rapporten han hadde skrevet. Anonymkode: 905c7...811 Ja det synes jeg også. Han får ikke stort innsyn når han ikke har møtt barnet eller sett hvordan barnet er til begge foreldre 🤷♀️ ts Anonymkode: 550de...47f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #7 Skrevet 4. april 2022 Leste over rettspapirene og der stod det at sakkyndig skal møte meg, far og barnehagen i forkant at rettsmøte. Notat om dette skal skrives og leveres senest 1 uke før rettsmøte. Noe sakkyndig ikke har gjort enda og vi skal i retten på torsdag. Ba advokaten min om å kontakte retten i morgen for å høre. Kommer til å be om ny sakkyndig. Siden han ikke gjør jobben sin. ts Anonymkode: 550de...47f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå