Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg leier en kjellerleilighet og da jeg var der på visning så  spurte hun meg om hva jeg jobbet med. Jeg sa som sant var at jeg jobbet i kommunen, da på sykehjem. Jeg har aldri vært sent ute med husleien, jeg har alltid overholdt mine plikter og jeg ha ikke hatt fester osv.... For tiden har jeg tatt fatt på utdanning videre og fått betalt permisjon fra jobben. Jeg har samlinger med skole 2 ganger i mnd ellers er det hjemme arbeid.

I går ringte hun meg og spurte om jeg var hjemme, noe jeg bekreftet at jeg var.  Hun kom og spurte om jeg hadde ferie, noe jeg sa at nei jeg holder på med videreutdanning. Da sier hun at hun ønsker ikke å leie ut til noen som er hjemme da dette gir mer slitasje på boligen så derfor  måtte jeg enten komme meg i jobb igjen, eller være ute likt antall time jeg var borte med jobben eller å bli sagt opp. Så derfor lurer jeg på om huseier kan kreve dette?

Anonymkode: c7ded...024

Som utleier må jeg bare si at hun ikke kan kaste deg ut på et så usaklig grunnlag

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det en midletidig plass fordi jeg har tatt fatt på videreutdanning og skolen er 500 km unna hjemmet mitt. Har leid for 2 år

Anonymkode: c7ded...024

Da er det kun en måte hun kan heve kontrakten på men da må du og bestride den.

Ta opptak av alle samtaler du har med utleier og prøv å få mest mulig skriftlig

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Utleieren bryter norske lover her, det hun gjør er straffbart.

Anonymkode: 5d85f...3d0

Utleier har ikke lov til å gjøre det hun gjør, men hvor har du det fra at det er straffbart? Hvilken straffesanksjonert bestemmelse bryter hun? 

• Liker 2
Skrevet

Spørsmålet her er vel om du ønsker å leie hos denne idioten? Leieboerforeningen kan hjelpe deg, men utrivelig blir det. Jeg hadde nok sett meg om etter noe annet.  

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo alltids svare med krav om redusert husleie, siden du tydeligvis ikke kan disponere boligen slik du selv ønsker, og at det er begrenset tid for hvor lenge du kan oppholde deg i boligen pr døgn.

Anonymkode: 590c5...42c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har i dag vært der og gitt beskjed om at jeg flytter ut. Jeg sa at jeg var ikke klar over at det var begrensinger for hvor mye mn kan være hjemme i leieforholdet. Jobben fant annen leilighet til meg. 

Anonymkode: da426...fbb

• Hjerte 2
Skrevet

For en frekk huseier!

Hun har ikke lov til det og jeg hadde sett etter ny leilighet, for en sånn person ville jeg ikke ha leid av.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for svar. Jeg har i dag vært der og gitt beskjed om at jeg flytter ut. Jeg sa at jeg var ikke klar over at det var begrensinger for hvor mye mn kan være hjemme i leieforholdet. Jobben fant annen leilighet til meg. 

Anonymkode: da426...fbb

Det er stor forskjell fra å ha rett, til å få rett. Her var du jo heldig, som fikk hjelp til å flytte, det er nok ikke lurt å ha utrivelige forhold hjemme under studier.

På den annen side, så burde huseiere som har så liten forståelse for at utleie er å overlate kontroll av egen eiendom til andre mot kompensasjon lære en lekse. Nå blir jo dette,heldigvis for deg, noen andres jobb. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...