Gå til innhold

Bryllup når mange ikke kan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer jo an på relasjonen, men jeg hadde blitt _kjempeglad_ for å komme med på gjestelista til et brudepar som i første omgang hadde måttet avskrive meg 😊 Jeg har mange venner jeg veldig gjerne skulle invitert i eget bryllup, og det er trist at man ikke kan ha med alle. Som venn hadde jeg gladelig grepet muligheten for å komme med i bryllupet til en venninne!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er helt helt greit å etterinvitere - vi tenker å gjøre det selv.  For det første er det ikke helt sikkert de som inviteres senere tenker så nøye over det - det er litt forskjellig når folk sender ut invitasjoner - noen gjør det 6 måneder før, andre 2 måneder før. Med mindre "alle" man kjenner har blitt invitert lenge før, så er det ikke sikkert man tenker så nøye over det.

For det andre, så tenker jeg det er veldig mye hyggeligere å bli invitert slik enn å ikke bli invitert i det hele tatt. Personlig har jeg blitt glad for slike invitasjoner bare et par dager før - kan jeg, så drar jeg og storkoser meg. Selvfølgelig er risikoen stor for at jeg har andre planer, men da tenker jeg at det hadde vært hyggelig og at man ikke kan få med seg alt.

De færreste bør også være fornærmet over ikke å være blant de nærmeste - vet man ikke at man ikke er nærmest for alle? Samtidig som det er mange man kan ha det hyggelig i bryllupet til. 90 personer er heller ikke sååååå mange som KG vil ha det til. Det kan for eksempel være 45 gjester hver, hvorav hver kanskje har 25 familiemedlemmer de "må" ha, skal alle inviteres med følge, så blir det 10 venner hver - det er ofte mange flere man kunne tenke seg å ha der, og som vil sette pris på å være med.

Blir fornærmet over å være invitert i andre runde, ja så får de heller takke nei.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke blitt sur for å bli invitert i andre runde, men jeg tror faktisk jeg hadde satt pris på den presiseringen. Noe, ala, grunnet plassmangel fikk vi ikke invitert alle vi gjerne skulle hatt der - men blablabla korona, så ble det rom i lokalet allikevel! Håper du/dere kan komme. 

Det kan godt komme via tekstmelding eller telefon, etter at innbydelsen er sendt. Mest fordi det fort, faktisk, kan komme opp som "smalltalk" under f.eks. middagen - at noen var glad de kunne skvise det inn, siden invitasjonene kom så seint.

Anonymkode: f9718...3fd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Det som er litt morsomt med denne tråden er at ts skriver hun vil være anonym. Men både jeg og min bedre halvdel gjenkjente vedkommende allerede i innlegg 1 både pga detaljer og den frekke tonen videre i tråden. Sitter bare å venter på at det skal ligge en bryllups invitasjon i postkassa her 🤭 

Anonymkode: e9f78...9bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Det som er litt morsomt med denne tråden er at ts skriver hun vil være anonym. Men både jeg og min bedre halvdel gjenkjente vedkommende allerede i innlegg 1 både pga detaljer og den frekke tonen videre i tråden. Sitter bare å venter på at det skal ligge en bryllups invitasjon i postkassa her 🤭 

😆 ja, da blir det jo spennende for deg da! 😂 Jeg syntes ikke jeg har vært noe frekk i tråden, kom gjerne med eksempler ;)

Anonymkode: e8101...033

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

og den frekke tonen videre i tråden. 

Jeg synes ikke TS har vært frekk? 

Anonymkode: f8759...bd4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.4.2022 den 14.08):

Det frekkeste i denne tråden er denne kommentaren.

TS har forøvrig ikke vært frekk overhodet. 

Folk.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har da ikke vært frekk i det hele tatt? Vis gjerne eksempler på det, eller kom du bare inn i tråden for å være kjip? 

Anonymkode: 45968...c72

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er særs lite sannsynlig at det er noen dere kjenner. Er opp mot 20k vigsler hvert år.. 😂

men - får håpe du slipper invitasjon da 😉 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...