Gå til innhold

Bryllup når mange ikke kan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør man egentlig hvis "flesteparten" av gjestene ikke kan komme? av alle ting å stresse over. 

Nå er det selvfølgelig ekstra mye brylluper i år (vi har utsatt i to år som mange andre) og ekstra stor interesse for å reise vekk, pga koronalettelser, så vi hadde regnet med at noen ville takke nei, men begynner å bli litt redd for at det blir veldig mange som takker nei 😬 Vi skal gifte oss i sommer, og så langt har 15 av 90 sagt fra at de ikke kan og 30 sagt de kan. Det er fremdeles et stykke til svarfrist, men håper det ikke fortsetter å være så stor andel som ikke kan.

Inviterer man flere gjester for å fylle på etter svarfrist? 🙈 de vi måtte velge bort i første omgang? Vi måtte jo kutte litt pga antallsbegrensning på lokalet, men nå blir det jo fort ganske romslig. Eller er det helt fjernt? 😬

Anonymkode: e8101...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har dere valgt å ha bryllupet midt i fellesferien?

Anonymkode: 61a74...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere valgt å ha bryllupet midt i fellesferien?

Anonymkode: 61a74...3a5

Når "fellesferien" regnes aner jeg ikke, alle tar jo bare ferie i hytt og pine nå uansett.  😂  Jeg adresserer jo allerede det at det er mange bryllup om beinet i sommer og har full forståelse for at noen har andre planer og ikke kan. Ingen bridezilla-nykker her, bryllup er jo ikke så gøy, når det finnes bedre alternativer 🤷 

Jeg spurte hypotetisk om det praktiske hvis man plutselig blir veldig mye færre gjester enn man hadde regnet med. :) Er det vanlig å da invitere fler? Bytte til et mindre lokale? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Inviterer man flere gjester for å fylle på etter svarfrist? 🙈 de vi måtte velge bort i første omgang? Vi måtte jo kutte litt pga antallsbegrensning på lokalet, men nå blir det jo fort ganske romslig. Eller er det helt fjernt? 😬

Nei, det er en uting å ha A og B-gjester i et selskap. Man må justere etter antall gjester, evt. avlyse hvis det blir så få man ikke har lyst å gjennomføre. 

Anonymkode: f8759...bd4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll på med invitasjon til andre underveis som folk takker nei 🤗 det er helt innafor! Men ikke gjør noe nummer ut av det, bare send ut «litt forsinka» invitasjoner 🤗

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Når "fellesferien" regnes aner jeg ikke, alle tar jo bare ferie i hytt og pine nå uansett.  😂 

I år er fellesferien fra 11. juli til og med fredag 29. juli, altså uke 28, 29 og 30.

Anonymkode: 7a02b...735

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Sofakona said:

1 når skal dere gifte dere ?

2 når sendte dere ut invitasjoner?

I sommer og i goood tid (i 2019 faktisk, hehe, har bare blitt utsatt to år på rad) . Igjen, det er ikke så relevant for spørsmålet mitt da.

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er en uting å ha A og B-gjester i et selskap. Man må justere etter antall gjester, evt. avlyse hvis det blir så få man ikke har lyst å gjennomføre. 

Anonymkode: f8759...bd4

5 minutter siden, Snurrepurre said:

Fyll på med invitasjon til andre underveis som folk takker nei 🤗 det er helt innafor! Men ikke gjør noe nummer ut av det, bare send ut «litt forsinka» invitasjoner

Se der ja, helt motsatt av hverandre, tydeligvis ikke så lett at det er et fasitsvar 😂

Jeg er ingen bryllupsekspert, så aner ikke hva som er mest innafor. Tenker også at det er uting med a- og b- gjester, alle skal føle seg velkommen. Samtidig valgte vi lokalet for å få plass til flest mulig, så om vi blir 60 i stedet for 90 føles det jo dumt å ikke "bruke all plassen" 🤔

Gjennomføre skal vi uansett, har venta litt for lenge nå 😂

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I år er fellesferien fra 11. juli til og med fredag 29. juli, altså uke 28, 29 og 30.

Anonymkode: 7a02b...735

Det er ikke relevant da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville etterinvitert hvis dere har folk det føles naturlig å ha der, men ikke fylt på med tilfeldig naboer og fjerne tremenninger bare for å fylle opp - det er ikke nødvendigvis "jo flere, jo bedre" som gjelder for enhver pris. Jeg tror nok også at de som vet at de ikke kan ofte er raskere med å svare enn de som vet at de kan.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I sommer og i goood tid (i 2019 faktisk, hehe, har bare blitt utsatt to år på rad) . Igjen, det er ikke så relevant for spørsmålet mitt da.

Se der ja, helt motsatt av hverandre, tydeligvis ikke så lett at det er et fasitsvar 😂

Jeg er ingen bryllupsekspert, så aner ikke hva som er mest innafor. Tenker også at det er uting med a- og b- gjester, alle skal føle seg velkommen. Samtidig valgte vi lokalet for å få plass til flest mulig, så om vi blir 60 i stedet for 90 føles det jo dumt å ikke "bruke all plassen" 🤔

Litt av poenget med å ikke gjøre noen big-deal ut av det er at folk ikke vet at de ikke kom med på første sorteringa 😬. Vi hadde dåp nå nettopp. Ca 20 takket nei, så vi utvida gjestelista kjapt og sendte ut flere invitasjoner 🤷🏼‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva gjør man egentlig hvis "flesteparten" av gjestene ikke kan komme? Anonymkode: e8101...033

Det blir en fest med mindre gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (3 timer siden):

Fyll på med invitasjon til andre underveis som folk takker nei 🤗 det er helt innafor! Men ikke gjør noe nummer ut av det, bare send ut «litt forsinka» invitasjoner 🤗

Daria skrev (3 timer siden):

Jeg ville etterinvitert hvis dere har folk det føles naturlig å ha der, men ikke fylt på med tilfeldig naboer og fjerne tremenninger bare for å fylle opp - det er ikke nødvendigvis "jo flere, jo bedre" som gjelder for enhver pris. Jeg tror nok også at de som vet at de ikke kan ofte er raskere med å svare enn de som vet at de kan.

Snurrepurre skrev (1 time siden):

Litt av poenget med å ikke gjøre noen big-deal ut av det er at folk ikke vet at de ikke kom med på første sorteringa 😬. Vi hadde dåp nå nettopp. Ca 20 takket nei, så vi utvida gjestelista kjapt og sendte ut flere invitasjoner 🤷🏼‍♀️

Når folk får invitasjoner tett på et bryllup så vet de at de er andresorttering. Hold bryllup med de gjestene som kan og la vær og inviter folk dere egentlig ikke vil ha i bryllupet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de kan komme i ditt neste bryllup?

Anonymkode: e3097...1f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Syns ikke noe om etterpåfyll, de finner jo ut hvorfor de fikk sen invitasjon. Og godt mulig de også har sommerplaner allerede.

Jeg ville hatt festen med de som kommer. Og hatt forståelse for at folk trenger å reise i år etter 2 år uten :)

Anonymkode: 64dfb...ddc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det relevant om du har bryllup midt i fellesferien eller ikke. Jeg hadde takket nei om det var i fellesferien. Alt er dyrere da og så spesielle er ikke noen til at jeg hadde giddi kasta bort penger på ett bryllup som inkl reise/hotell midt i fellesferien.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, Snurrepurre said:

Problemet her er jo at vi har jo sendt ut invitasjoner for lenge siden, så det blir jo tydelig uansett nå som det bare er noen måneder til 😬

2 hours ago, O.G. said:

Når folk får invitasjoner tett på et bryllup så vet de at de er andresorttering. Hold bryllup med de gjestene som kan og la vær og inviter folk dere egentlig ikke vil ha i bryllupet. 

Man inviterer jo uansett ikke noen vi ikke vil skal komme 😂 

Jeg er enig i at man skjønner jo det når man får invitasjonen lenge etter, men så er det det jeg spør om her inne da, er det allikevel vanlig å "etterfylle"?

De fleste voksne oppegående mennesker vet jo at man som brudepar er nødt til å sette en grense for antall ett sted, dessverre. Betyr ikke at det er noen vi ikke vil ha der :)

Men hvis det er uting så dropper vi det da. Så får jeg se litt på bordoppsett og sånt igjen så det ikke virker "tomt" 😄

1 hour ago, AnonymBruker said:

Syns ikke noe om etterpåfyll, de finner jo ut hvorfor de fikk sen invitasjon. Og godt mulig de også har sommerplaner allerede.

Jeg ville hatt festen med de som kommer. Og hatt forståelse for at folk trenger å reise i år etter 2 år uten :)

Anonymkode: 64dfb...ddc

Jeg har aldri skrevet noe som helst om å ikke ha forståelse 😂  Det handler som jeg skriver om hva man pleier å gjøre som arrangør når man plutselig har uventet mye "ledig plass" på festen :) 

2 hours ago, Blomsterpotta said:

Selvfølgelig er det relevant om du har bryllup midt i fellesferien eller ikke. Jeg hadde takket nei om det var i fellesferien. Alt er dyrere da og så spesielle er ikke noen til at jeg hadde giddi kasta bort penger på ett bryllup som inkl reise/hotell midt i fellesferien.

Nå må du gi deg, jeg har jo sagt at det ikke er i fellesferien, men jeg vil være anonym og ikke legge ut nøyaktig dato. Det er ikke nødvendig å reise for de aller fleste gjestene. De færreste har oversikt over når fellesferien er, har man andre planer den helga, så har man planer, det gjelder jo hele året 😊 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje de kan komme i ditt neste bryllup?

Anonymkode: e3097...1f0

Lol, bitter eller? Blitt for gammel for sånt "runde to", det blir nok oss to luringer for alltid  😂😂 Nå har vi holdt på å arrangere bryllup i tre år og er temmelig lei av forberedelser, så dette blir nok første og siste gang 🎉  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva gjør man egentlig hvis "flesteparten" av gjestene ikke kan komme? av alle ting å stresse over. 

Nå er det selvfølgelig ekstra mye brylluper i år (vi har utsatt i to år som mange andre) og ekstra stor interesse for å reise vekk, pga koronalettelser, så vi hadde regnet med at noen ville takke nei, men begynner å bli litt redd for at det blir veldig mange som takker nei 😬 Vi skal gifte oss i sommer, og så langt har 15 av 90 sagt fra at de ikke kan og 30 sagt de kan. Det er fremdeles et stykke til svarfrist, men håper det ikke fortsetter å være så stor andel som ikke kan.

Det er jo rimelig spesielt at så mange takker nei dersom bryllupet har vært varslet i god tid. Høres ut som dere har invitert mange som ikke anser dere som så viktige? Litt frafall er i allefall vanlig. Vi inviterte 90 var 15 som ikke kom.. om dere kan ettersende invitasjon kommer an på hvem det er dere har igjen på listen.  Gjør noe morsomt ut av det. Eneste problemet er at hvis de ikke kom med i de 90! Opprinnelige gjestene så må de vel være ganske langt ute for dere? 

Anonymkode: d5b80...e08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo rimelig spesielt at så mange takker nei dersom bryllupet har vært varslet i god tid. Høres ut som dere har invitert mange som ikke anser dere som så viktige? Litt frafall er i allefall vanlig. Vi inviterte 90 var 15 som ikke kom.. om dere kan ettersende invitasjon kommer an på hvem det er dere har igjen på listen.  Gjør noe morsomt ut av det. Eneste problemet er at hvis de ikke kom med i de 90! Opprinnelige gjestene så må de vel være ganske langt ute for dere? 

Anonymkode: d5b80...e08

Hehe, vi trodde vi skulle ha et lite bryllup, men det er overraskende hvor fort det fyller seg opp.  Mannen har stoor nær familie (mange søsken og mange tanter/onkler), mens jeg har en barndomsvenninne-flokk og en student og voksen-venninne flokk, begge like viktige for meg :) Og vi er såpass opp i årene at så og si alle har samboer/ektefelle, så det ble plutselig utfordrende å holde oss under hundre 😂  

Forhåpentligvis har alle som ikke kan sagt fra nå så ender vi med 15 av 90 som deg. 🤞

Igjen, no hard feelings å takke nei, vi skjønner jo at mange vil benytte akkurat denne sommeren til å reise, kanskje litt ekstra lang tur, etter to år med restriksjoner :) Så at noen prioriterer å ta to uker på kreta i stedet for vårt bryllup fordi det passet best med når det var ledig billetter/når man fikk ferie, selv om de fikk vår invitasjon først, skjønner vi det. Ideelt sett kunne vi utsatt bryllupet igjen for at flest mulig kunne, men nå må vi bare få hatt denne festen snart 😂

J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallfall likt å fått invitasjon selv om jeg var på «andresortering» 😂 er jo ikke verre enn å ev. takke nei 🤷🏼‍♀️😁  men nå ser jeg veldig pragmatisk på sånn 🙈

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også likt å få annenrangs invitasjon, skjønner at folk har en grense, men hyggelig å være en av de som blir invitert som nr 2 uansett tenker jeg👍

Anonymkode: cecd3...f82

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...