AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #21 Skrevet 4. april 2022 Det er ikke en menneskerett å bo i Oslo. 450 000kr i året kan gi deg en fin bolig mange andre steder i landet. Anonymkode: 12d18...b32
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #22 Skrevet 4. april 2022 Hva har man utbetalt med 450 000kr i året? Anonymkode: 7ca2c...c21
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #23 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke en menneskerett å bo i Oslo. 450 000kr i året kan gi deg en fin bolig mange andre steder i landet. Anonymkode: 12d18...b32 Ikke alle finner jobber på bygda. Anonymkode: 0c3e0...746
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #24 Skrevet 4. april 2022 Just now, AnonymBruker said: Ikke alle finner jobber på bygda. Anonymkode: 0c3e0...746 Alt som ikke er Oslo er bygda? Anonymkode: 8d772...b42 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #25 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke alle finner jobber på bygda. Anonymkode: 0c3e0...746 Man trenger ikke ut på bygda heller. Herregud, masse boliger i andre byer til 2 mill og oppover. Da holder den inntekten i massevis. Får han dame med samme inntekt kan de låne mye mer. Anonymkode: 12d18...b32
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #26 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt som ikke er Oslo er bygda? Anonymkode: 8d772...b42 Ja. Anonymkode: 0c3e0...746
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #27 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Anonymkode: 0c3e0...746 😂😂 Anonymkode: 12d18...b32
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #28 Skrevet 4. april 2022 For det første er det ingen menneskerett å bo akkurat der man vil. Det er selvfølgelig synd hvis Oslo blir et sted bare for de med god råd, men nå er nå en gang boligprisene der slik det er og da er det mange som må flytte ut. Sånn er det bare. Det finnes veldig mange fine områder i nærheten av Oslo og hvor du kan enkelt pendle inn til byen til jobb hver dag noe flere titusener fint klarer hver eneste dag, man MÅ faktisk ikke bo midt i suppa. For det andre glemmer du at de fleste lever annerledes med barn enn uten barn. Mange av de tingene du nå bruker penger på vil du kanskje måtte endre på når du får barn, og det er helt greit. Før vi fikk barn gikk jeg til frisør flere ganger i året, kjøpte ofte nye sko og klær til meg selv, vi reiste på helgeturer til ulike europeiske storbyer osv. Alle sånne luksusting har vi enten kuttet helt ut eller i det minste kraftig ned på. Ikke savner vi det heller. Det er en annen prioritering og en litt annen levemåte. Anonymkode: c09c1...577 1 1
Gjest Bullabu Skrevet 4. april 2022 #29 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en enslig mann i 30-årene med lav inntekt. Den siste tiden har jeg merket at jeg lengter etter å få kone og barn. Men jeg skjønner ikke hvordan det skal gå. Bor i Oslo, men eier ingenting. Hvis jeg hadde møtt en dame med samme inntekt, hadde vi måttet flytte ut i gokk. Og selv ute i gokk hadde det blitt vanskelig. Det er rett og slett ikke rasjonelt å få barn hvis man tjener under 450 000 og ikke eier noen bolig. Man blir fattig. Det er depressivt å tenke på. Da mine foreldre var på min alder kjøpte de et hus på Bekkelaget selv om de hadde en alminnelig inntekt. Det er utenkelig i dag at jeg skal gjøre det samme. Boligene i nabolaget der jeg vokste opp blir kjøpt av folk med høyere inntekt enn det mine foreldre hadde. Anonymkode: 8bd32...c38 Kjøp hus et stykke unna oslo, greverud eller noe? Barn er livets gave, ikke tenk på økonomi da, de blir fort 18 år uansett...
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #30 Skrevet 4. april 2022 Flytt da. Har enebolig rett utenfor trondheim, 2 barn og bil. Tjener 455000, mann på aap med ca 250000. Går fint det, får spart en del og alle har det de trenger. Anonymkode: f7c74...335 2
Gneis Skrevet 4. april 2022 #31 Skrevet 4. april 2022 Synes du er lite løsningsorientert her. Finn deg en dame med høy inntekt, 900 000 + eller noe... 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #32 Skrevet 4. april 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke rasjonelt å tenke på å få barn hvis du ikke har en kjæreste en gang. t Anonymkode: ef2c0...819 Det er sikkert tusenvis av innlegg på Kvinneguiden hvor single kvinner tenker på det å få barn. Men med en gang en singel mann skriver innlegg om at han tenkr på det med barn å får han høre at han er irrasjonell. Anonymkode: 230cc...53e
Gjest Innsikten Skrevet 4. april 2022 #33 Skrevet 4. april 2022 Som flere her sier så er det fullt mulig å forsørge barn og ha bolig (i Oslo) med den inntekten. Din fremtidige samboer/kone vil ha inntekt på nivå med deg og da har dere 900 000-1000 000 i året, som er helt gjennomsnittlig inntekt. Hvis du derimot tenker at du alene skal forsørge barn og samboer, samt ha bolig i Oslo med de 450 000kr i året så blir det umulig ja. Men det er en rar problemstilling, det er lenge siden vi forventet at menn skulle være eneforsørger.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #34 Skrevet 4. april 2022 Vi har 900K i samlet brutto årsinntekt og eier leilighet i Oslo. Har riktignok nøyet oss med kun ett barn, nettopp fordi vi vil ha en "grei" økonomi uten å måtte flytte til gokk. Har selvfølgelig ikke råd til rekkehus eller enebolig i denne byen eller nærliggende kommuner! Anonymkode: 33a0b...730
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #35 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men i alle dager, forventer du at staten skal dekke ALLE kostnader for barn? Vi har da rimelige gode ordninger med permisjon/barnetrygd/subsidierte barnehager etc. Det er ingen menneskerett å få barn, så om ikke du engang klarer å fø på deg selv så må du da ikke finne på å få et barn! Anonymkode: 6950e...8b4 Føltes det godt å hetse? Jeg har ikke sagt at jeg har tenkt til å få barn! Jeg skrev det motsatte nettopp fordi jeg ikke har råd! Bruk øya dine og slutt å tro at alle snylter på staten, du burde slutte å oppføre deg som en mobber også forresten. Anonymkode: 46254...f5f
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #36 Skrevet 5. april 2022 De som bor i oslo bor jo der fordi de kan pga høy lønn. De som har lav lønn, etablerer seg lengre ut. Er kvinne, 39, enslig med barn, jobber i oslo, men bosatte meg på lier. Der fikk jeg rekkehusleilighet til 2.8 i fjor. Min eks har millionlønn, og kan leie hus i bærum. Men han får ikke kjøpt hus der... De jeg kjenner som har bosatt seg i oslo med barn, har utdannet seg godt. Jeg måtte selv utdanne meg på nytt i en alder av 34 for å skaffe meg en god lønn. Ta grep så får du en bolig. Har du foreldre med bolig i oslo og skal arve 10-20 mill så er du jo griserik. Det er det få andre som har og du kan slappe helt av. Noen jeg kjenner med foreldre i oslo har bare fått tomt av dem. Han jobber som pizzabud.... Anonymkode: 6d811...588 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #37 Skrevet 5. april 2022 Jeg er født og oppvokst i Oslo, er helst der jeg vil bo. Men da jeg ble alene med 2 barn, så flyttet jeg til Drammen. Hadde jo bare råd til å kjøpe en alt for liten leilighet i Oslo, i Drammen fikk jeg stort rekkehus. Og klarer meg fint alene med lav inntekt. Man må jo faktisk være litt løsnings orientert. Du kan jo ikke forvente hus i Oslo når du har lav inntekt. Anonymkode: d6292...b21
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #38 Skrevet 5. april 2022 Det vil jeg tro. Syns livet er umulig å få til på lav inntekt selv uten barn. Vanvittig dyrt det har blitt å leve i dette drittlandet. Anonymkode: 22d7c...741
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #39 Skrevet 5. april 2022 Rart å lese at Oslo folk tror alt aller enn Oslo er «gokk» det er utrolig mange fine byer i Norge. Alle trenger ikke bo i den Oslo gryta. Anonymkode: f7a13...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå