AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #1 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg vil begynne å jogge igjen og lurer på om noen har noen gode tips til hvordan jeg bør gå frem? (Jeg har jogget litt før, men det begynner å bli en stund siden). Hvor ofte bør jeg jogge nå i starten? Hvor lenge av gangen? Tips til opplegg? Jeg trener litt styrke fra før av, men har ikke drevet noe særlig med kondisjonstrening siden jeg var "ung". - Jente i midten av 20-årene. Anonymkode: 33fe5...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 4. april 2022 #2 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg begynte med appen på bildet, som er en (av flere) varianter av opplegget C25K (coach to 5 km). Veldig bra! De anbefaler de å jogge 3 ganger i uka, men veldig lite økning fra gang til gang 😅 Ellers er du veldig velkommen til å bli med i tråden «Jogging for nybegynnere», vi er en ganske god gjeng nå som prøver å motivere og inspirere hverandre 😁👍 Noen av oss har holdt på en stund nå, andre er nettopp kommet i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Del Skrevet 4. april 2022 Bithiah skrev (1 time siden): Jeg begynte med appen på bildet, som er en (av flere) varianter av opplegget C25K (coach to 5 km). Veldig bra! De anbefaler de å jogge 3 ganger i uka, men veldig lite økning fra gang til gang 😅 Ellers er du veldig velkommen til å bli med i tråden «Jogging for nybegynnere», vi er en ganske god gjeng nå som prøver å motivere og inspirere hverandre 😁👍 Noen av oss har holdt på en stund nå, andre er nettopp kommet i gang. Takk for svar og tips😊 Appen og tråden skal sjekkes ut! Anonymkode: 33fe5...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg begynte å jogge etter nyttår og prøvde meg på dette programmet: https://www.loplabbet.no/artikler/nybegynner Ferdig og klarer å jogge en stund 😊 Anonymkode: b2e37...0fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 4. april 2022 #5 Del Skrevet 4. april 2022 Små skritt, sakte tempo i starten! Jogg så sakte at du føler det er flaut. Da slipper du den ekstreme slitenheten som får mange nybegynnere til å droppe joggingen allerede etter 4 forsøk. Jogging trenger ikke være et slit, det kan være helt overkommelig allerede fra starten av. For meg funker det best hvis jeg driter i antall kilometer og fart/tid. Er ikke opptatt av prestasjon og progresjon. Jeg følger kun med på puls + kcal brent på pulsklokken. På forrige tur hadde jeg plutselig jogget 1 time og 10 minutter! Gjennomsnittspuls på ca 155 tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Del Skrevet 4. april 2022 Syns insta-kontoen Løpeglede er fin 😊 Anonymkode: dabd3...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 8. april 2022 #7 Del Skrevet 8. april 2022 Start rolig og øk gradvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Del Skrevet 9. april 2022 Takk for gode tips! Jeg skal prøve meg på en rolig første joggetur i morgen😊 Anonymkode: 33fe5...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melise__87 Skrevet 9. april 2022 #9 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for gode tips! Jeg skal prøve meg på en rolig første joggetur i morgen😊 Anonymkode: 33fe5...07c Anbefaler hvis du ikke har løpt så masse før, å starte med å gå, så løpe å så gå igjen osv osv. 🙂 Søk på The Running Channel på YouTube 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #10 Del Skrevet 10. april 2022 Lytt til podcasten I det lange løp, med Jann Post. Spesielt episoden fra i fjor høst med Kristoffer Ingebrigtsen (bror til de tre superutøverne) om hvordan på et års tid gikk fra å være utrent til å løpe halvmaraton på 1 time og 15 minutter. Lytt også til episoden med Henrik. De forklarer veldig greit hvordan man kan begynne og hvordan unngå å øke belastning for mye, for å unngå skader. Anonymkode: 1c74f...94f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frosh Skrevet 11. april 2022 #11 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg lastet ned appen løpeglede, og syns den var fin! Kjøpte premium for å se om jeg fikk enda bedre utbytte, og foreløpig er det verdt det 🙂 Ellers har jeg startet med intervaller (gå tre minutter, løpe i to minutter, og så etterhvert øke til 2 min gå/2,5 min løp). Bakkeintervaller er også noe jeg har begynt med. Du kan følge fitfocus på Instagram, hun har mange gode tips 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Del Skrevet 11. april 2022 Anbefaler appen c25k Anonymkode: 2048a...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #13 Del Skrevet 11. april 2022 Løp på stier sier nå jeg. Mye morsommere enn å løpe på vei, dessuten bruker du tankene på hvor du skal sette foten og ikke på hvor sliten du er nå... Anonymkode: 5399e...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #14 Del Skrevet 11. april 2022 Jeg tenker lenge. Variasjon er nok det beste, men who cares? Liker du egg, som jeg gjør, så kjør på 😊 Anonymkode: faf1a...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #15 Del Skrevet 12. april 2022 Øke gradvis og ha et program som sikrer at du ikke øker fart og distanse for fort. Det vil forhindre skader og sikre mestringsfølelsen. 😊 Og når du har kommet i gang og klarer å løpe litt sammenhengende - bli med i en løpegruppe! 😃 Anonymkode: 7fd97...62c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøffel Skrevet 12. april 2022 #16 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Anbefaler appen c25k Anonymkode: 2048a...c4e Enig med denne. Appen har fungert veldig bra for meg. Du må være litt tålmodig da de første ukene er veeeeldig rolige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #17 Del Skrevet 12. april 2022 trøffel skrev (28 minutter siden): Enig med denne. Appen har fungert veldig bra for meg. Du må være litt tålmodig da de første ukene er veeeeldig rolige. Tålmodighet må ikke undervurderes! Belastningsskader er så fryktelig kjipt! 😑 Anonymkode: 7fd97...62c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøffel Skrevet 12. april 2022 #18 Del Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tålmodighet må ikke undervurderes! Belastningsskader er så fryktelig kjipt! 😑 Anonymkode: 7fd97...62c Just presis 🙂 En av grunnene til at appen er super. Kroppen blir gradvis vant til aktiviteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. april 2022 #19 Del Skrevet 13. april 2022 Jeg har flere ganger gjennom årene bestemt meg for å bli jogger og har alltid greid å komme meg opp på ca 2 km/17 min, men det tar bare noen dager så får jeg skikkelig vondt i føttene og må gi meg. Greier aldri å vedlikeholde jogging fordi det gjør for vondt Denne gangen har jeg fulgt c25k og det føltes nesten teit til å begynne med fordi "jeg hadde så mye mer på lager." Når appen sier løp i 3 min, men du egentlig vil løpe i 9, føles det litt rart ut. Men det funker. Det bygger opp kapasitet veldig bra. Jeg har nå løpt 5 km og ingen smerter. 2 mnd med jogging og ingen smerter. Anbefaler veldig å ta deg tiden til å bygge opp kapasitet! 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 24. april 2022 #20 Del Skrevet 24. april 2022 (endret) Tren 3 økter i uka i starten for da klarer man seg som regel uten å pådra seg betennelser. Mye av treningen bør foregå rolig og intervaller bør helst foregå i motbakke for å unngå skader. Det viktigste er å trene opp muskulaturen og kappilærene. Deretter kan du tenke på lungekapasitet og laktat:) Endret 24. april 2022 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå