Gå til innhold

Bruker du spray eller bøtte med vann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en del år tilbake når jeg skulle for eksempel  vaske badet så hadde hadde jeg en bøtte med vann og såpe og svamp/klut. Mens nå har det kommet så mange typer spray. Til kjøkken, bad, gulv, glass osv

Nå er det fort gjort å bare spraye og tørke over med papir.

Lurer på om dere fortsatt bruker den gamle metoden eller bruker dere forskjellige typer spray til rengjøring?

Anonymkode: 8c89a...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellig såpe til forskjellig bruk. Jif Kjøkken er bedre på fett enn baderom. Jif Universal legger ikke igjen rester og striper på glass. Jib Bad løser opp gamle såperester og kalk. 

Litt som vask og pleie av kroppen. De fleste bruker forskjellig såpe i rompa som i håret. Og ansiktet får egen behandling. Man vasker heller ikke bilen med Zalo

AnonymBruker
Skrevet

Med all den sprayingen frigjøres enorme mengder aerosoler. Det er bare å ønske allergi og luftveisplager velkommen! Samt at kun spray og tørk etterlater seg mye såperester. Blir litt det samme som å koste støvet under gulvmatta.

Anonymkode: 48840...c54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker spray på kjøkkenoverflater/badromsinnredning, på vinduer bruker jeg bøtte. På gulv bruker jeg tørrmopp/våtmoppsservietter, alt etter behov. 

Anonymkode: 2ab23...e46

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bøtte eller dynkeflaske med zalovann til alt. Spray er fandens middel for luftveiene. 

Anonymkode: 5f79e...094

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bøtte med vann og såpe. Noen ganger kun vann da mikrofiberklut ikke nødvendigvis trenger såpe. Speil og sånt vasker jeg kun med vann og mikrofiberkluter f.eks. 

Eneste jeg sprayer er do, da bruker jeg selvlaget klorvann og sprayer ned hele doen. Lar det stå mens jeg vasker resten av badet og så vasker jeg av do med vann og mikrofiberklut. 

Unngår spray pga aerosoldannelse. Hvis jeg skulle brukt spray ville jeg alltid vasket av med klut og vann, for såpen løser opp skitten, men det er vannet som fjerner og vasker det vekk. 

Anonymkode: a0d32...5d0

Skrevet

Bruker for det aller meste vann og zalo.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker enten roboten eller den elektriske gulvvaskeren. Begge har en beholder som jeg fyller på med væske. Bruker ikke spray til gulv.

Anonymkode: 05fae...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...