Gå til innhold

Droppe middagsselskap når man blir bedt i jubileum

Anbefalte innlegg

Gjest våroghøst
Skrevet (endret)

Man sier ja til et middagsselskap, men senere får man invitasjon til et selskap med rundt år. Man sier man må komme tidligere til middag (dette er til en forelder, og tenker man kan være litt løssluppen og spontan da), slik at man rekker jubileumet også. Som er i svigerfamilien. Hva mener dere? Dårlig å endre opprinnelig plan??

Endret av våroghøst
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

enda en tråd om dette?

Anonymkode: 87a67...67c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere må annerkjenne svigermors følelser. Dere skal ikke droppe de andre, men heller sammen med svigermor jobbe for at hun også kan få et nært forhold til barnebarna. 

Svigermor har også en jobb å gjøre her.

Anonymkode: 5fe03...81f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere må annerkjenne svigermors følelser. Dere skal ikke droppe de andre, men heller sammen med svigermor jobbe for at hun også kan få et nært forhold til barnebarna. 

Svigermor har også en jobb å gjøre her.

Anonymkode: 5fe03...81f

Tror det må ha skjedde feil.

Anonymkode: 2deec...2e2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, våroghøst said:

Man sier ja til et middagsselskap, men senere får man invitasjon til et selskap med rundt år. Man sier man må komme tidligere til middag (dette er til en forelder, og tenker man kan være litt løssluppen og spontan da), slik at man rekker jubileumet også. Som er i svigerfamilien. Hva mener dere? Dårlig å endre opprinnelig plan??

Jubileum i (sviger)familie kan jo ikke dukke opp som en overraskelse?  Det burde vært tatt høyde for. 

Anonymkode: e3bf4...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bare endre hele hovedinnlegget og problemstillingen slik. Herregud. 

Anonymkode: cf454...8a4

AnonymBruker
Skrevet

Man sier ja? Hehe, gjør man det? 

Men ok.. Bursdag med rundt tall trumfer et vanlig middagsselskap. Ville spurt å ha middagen en annen dag. Dere skal kanskje hjelpe til med bursdagen? 

Anonymkode: 69fb8...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Det man sa ja til først trumfer alt som måtte dukke opp siden. 

Anonymkode: 20c05...ff7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig

Anonymkode: f6d9f...1e8

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke bare endre hele hovedinnlegget og problemstillingen slik. Herregud. 

Anonymkode: cf454...8a4

Hva var opprinnelig hi?

Anonymkode: e3bf4...0ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, våroghøst said:

Det sier man ikke. Men hvis dere er de eneste gjestene så er det fullt mulig å spørre pent om det er mulig å endre tidspunktet.

Anonymkode: 451c5...11a

AnonymBruker
Skrevet
våroghøst skrev (3 timer siden):

Nei.

Men er voksen. Så man sier "jeg er invitert til en rundt dag samme dag som jeg takket ja til middag med deg. Jeg ØNSKER å prioritere den runde dagen, og må derfor takke nei til deg." Er det mer enn 3-4 dager frem i tid sier man ikke "jeg beklager" fordi det gjør man ikke. 

Og så aksepterer man et kort negativt svar type "det var leit". Men kommer det en lang harang? Da sier man "jeg har formidlet min prioritet. jeg angrer ikke på den. Dette er ikke en diskusjon, og jeg har ikke gitt deg tillatelse til å være ufin" Og så legger man på røret.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok.

Så om du har takket ja til å jobbe overtid og din datter havner på sykehus - trumfer jobben sykehuset? :klo:

Eller har du regler for unntak?

Og om du sier ja til kjøttkaker til middag på fredag og din sjef ber deg jobbe overtid - sier du "nei, kona lager kjøttkaker, og jeg takket ja forrige uke. Kan ikke jobbe!"?

Eller har du regler for unntak? 

Ts skal på en tullemiddag hos sin mor, ikke noe viktig. Kan man ikke droppe middager for viktige ting så blir ikke resultatet annet enn at man alltid takker nei til invitasjoner fra sin mor. Enkel løsning. Definitivt det jeg ville valgt - takket konsekvent nei i all fremtid.

Anonymkode: e3ab0...52f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...