Gjest Røykeslutt Skrevet 1. november 2005 #1 Skrevet 1. november 2005 Jeg har så lyst å slutte å røyke, men som de fleste røykere er klar over er det et helsike. Jeg trodde det var snakk om 2 uker med abstinenssymptomer jevnlig ut over dagen, men jeg fikk skikkelige smerter omtrent hvert 5. minutt Orka ikke ut en dag en gang :grine2: Jeg lurer på om det da kanskje er en idé å ta i bruk hjelpemidler, men det finnes så mange av dem. Noen som har erfaringer med det? Nicorette? Tyggegummi, plaster? Legen sa jeg kunne få resept på noen piller som fjerner abstinensen ut av kroppen og virker veldig bra dersom hjernen er med på det og motivasjonen er klar. Disse pillene var svinedyre. Han ville ikke si noen nøyaktig pris, men skjønner det er snakk om 2 kanskje 3000. Noen som har prøvd disse? Selvfølgelig er det dyrere å røyke, men jeg har ikke lyst å kaste penger ut vinduet på noe som ikke virker heller. Det finnes også så mange reseptfrie preperater på apotek og lignende som er mye rimeligere, og som har hjulpet mange. Setter stor pris på hjelp fra KGs lesere. Jeg vil ikke være slave for den nikotinpinnen mer
Brizzie Skrevet 2. november 2005 #2 Skrevet 2. november 2005 Hva med å spandere deg på en bok som heter "Endelig Røykfri" av en forfatter ved navnet Andy Craw om jeg ikke husker feil navn.. Den boka gjør noe med underbevissheten din.. Koster omtrent 200,- Du skal lese de når du tar deg denne nikotinpinnen... Les den hver gang du røyker - selvfølgelig når du får anledning til å lese, du kan iaf ikke sitte og røyke & lese mens det er en livlig fest foran deg :D Men gjør det i hvertfall mest mulig.. Når du har lest gjennom boka - er formålet at du har sluttet når du har lest ferdig. Hvis ikke - prøv igjen.. Har ei venninne som har både gått på stoff og røykte vanlig sigaretter.. Da hun sluttet med stoffet under oppholdet på avvenningsenteret - da var det sigaretten igjen - da begynte hun å lese den og røykta som faen da hun leste den boka. Nå 2 1/2 år etter - har hun ikke begynt igjen.. Har også hørt flere historier om denne boka - jeg skal også kjøpe den og forsøke. Det er småpenger å kaste bort ihvertfall.. Et forsøk verdt??
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #3 Skrevet 2. november 2005 Den boken har fungert for svært mange. Jeg sluttet ikke å røyke til den. Jeg gikk til hypnose og har ikke rørt en sigarett siden 26 april. Nå er vel den boken også en form for selvhypnose, men jeg måtte til en sånn personlig jeg da
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #4 Skrevet 2. november 2005 Endelig ikke-røyker tror jeg den heter, og er skrevet av Allen Carr? Hehe, er ikke helt sikker jeg heller
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 2. november 2005 #5 Skrevet 2. november 2005 Jeg har selv sluttet aa royke etter den boka"endelig en ikke royker" Leste den ikke men jobbet spanderte paa roykerne 8stk et kurs som var basert paa boka.. jeg sa at jeg ikke hadde planer om aa slutte aa royke men at et sted maatte jeg jo faa motivasjonen fra saa ok jeg ble med.. Kun en av de 8 som royker idag. Snart ett og ett halvt aar siden.. Jeg var stor royker! Angaaende de pillene du snakker om har jeg ikke selv noen erfaring, har hort de hjelper men flere leger som ikke anbefaler de for du kan bli litt kokko i huet av dem Ikke vet jeg.... Har proevet nicotintyggis ved sosiale sammenhenger naar nikotinsuget er som vaerst.. Royksuget gikk over.. Den smaker faktisk veldig godt men etter et par tygg smaker den som et askebeger... Saa da er d rett ut me'n.... Personlig tror jeg alle disse hjelpemidlene bare er aa lure seg selv, anbefaler kurset basert paa boka, men koster penger da, vet ikke hvor mye.. Men de har 100% garanti pengene tilbake hvis du ikke har greid aa slutte.. Du faar t.o.m en lenestol med bord og askebeger og kan dampe og royke saa mye du vil under kurset.. Lykke til! Og en ting til.... Du aner ikke hvor DIGG det faktisk er aa vaere en ikke royker... For to aar siden hadde jeg aldri i livet sett for meg at jeg, JEG ikke skulle royke. Det overrasker meg faktisk hvor lite jeg tenker paa det naa, og det er kjempe deilig. TRO MEG!!! Luktesansen er helt utrolig mye bedre ogsaa, naa lukter jeg faktisk hvordan royk lukter og hvordan jeg lukta.. Saa mange andre ting som folger med og motiverer deg unnerveis ogsaa. Kroppsforandringer,helseforandringer(utenom det du horer) som jeg ikke trodde hadde m det aa gjoere.... *MORRO*
Brunhilde Skrevet 2. november 2005 #6 Skrevet 2. november 2005 Zyban er vel nvnet på det legemiddelet som skal hjelpe ved røykekutt. Jeg prøvde det, jeg prøvde nikotinplaster og nkotininhalator. Jeg fortsatte å røyke like iherdig. Så fant jeg en liten notis om røykesluttekurs i kommunen her og meldte meg på før jeg rakk å tenkte meg om. Det var et par måneder frem i tid og de brukte jeg til å tenke over det å slutte og bestemme meg for at det vr det jeg ville. Kurset begynte og jeg gikk hver eneste gang. Fulgte rådene, de var basert på "Røyketelefonen" og da datoen som var satt for slutt kom, våknet jeg og var ikkerøyker. Nå har jeg vært røykfri i nesten 2,5 år. Jeg har ikke hatt en eneste sprekk, da vet jeg at det er tilbake til gamle vaner igjen. Jeg røyket forresten mellom 30 og 40 til dagen. Hvis du virkelig vil slutte så klarer du det - men det er klart at det er tøft i begynnelsen. Etterpå er det ganske tøft å ha klart det!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2005 #7 Skrevet 2. november 2005 Takk for svar. Jeg har den boka, leste den og var røykfri i 3 måneder, så sprakk jeg på fest Venner som har slutta å røyke sa det var ille de 2-3 første ukene. Jeg led i 2 måneder Skikkelige magesmerter, forstoppelsesproblemer og gudhjelpe. Tror det er en stor medvirkende årsak til at det er så tøft nå. For nå vet jeg hva jeg går til, og det er jo lite hyggelig. Kan ikke fatte og begripe at jeg var så dum å begynne på an igjen når jeg var ferdig med det helvetet, men så trodde jeg jo da at driten var ute av kroppen og jeg taklet å ta meg et par på fest. Nå vet jeg jo det da, at hvis jeg greier å slutte nå, blir det for alltid, og ingen festrøyking heller. Sukk, hvorfor skal det være så vanskelig
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 2. november 2005 #8 Skrevet 2. november 2005 Det med royk paa fest vet jeg godt hvordan er, den var vaerst for meg aa gi slipp paa ogsaa! Men hvis du omstiller instillingen din paa at det skal vaere vanskelig og ser lettere paa det.. Jo mer du tenker paa at det er vanskelig jo vanskeliogere blir det fordi du forer hjernen med det hele tiden.. Vel vel... Kanskje du skal teste deg selv etter en liten stund hjemme med en flaske rodvin alene eller med noen som ikke royker og kjenne paa foelelsen for du begir deg utpaa den store festen med mange roykere osv.. For meg saa merket jeg stor forskjell paa suget paa hva jeg drakk. Oel gjorde meg veldig royksugen mens rodvin ikke.. Naa er jeg helt forbausa over at det gaar saa bra aa ta en bytur uten aa tenke paa det, og slippe stresset med aa gaa ut og inn hele tida.... Ha i bakhuet naa kommer vinterkulda og vinteren er spaadd veldig kald.. Kipt aa maatte fole trang for aa stresse ut i frosskulda for aa ta seg en royk naar en kan nyte festen inne uten roykestress og i varme...????
Brizzie Skrevet 13. november 2005 #9 Skrevet 13. november 2005 Endelig ikke-røyker tror jeg den heter, og er skrevet av Allen Carr? Hehe, er ikke helt sikker jeg heller ← He he!! Det du skrev stemmer!!!!!!! Har tenkt å spandere meg på en slik bok selv... men blir iaf senere ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå