Gå til innhold

SYKT slitsomt å være dame med ALT av hygiene rutiner man må gjøre!!! Hvordan får dere det til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør alt sånt - men man MÅ jo ikke det i kraft av å være kvinne.

Jeg forventer at menn gjør noe av det samme de også (steller seg altså). 

Men - for meg er mesteparten egen velvære. Liker neglelakk innimellom osv pga fargene. 

Det jeg synes er MASETE er hårfjerning (har mørke hår), og det å ha kraftig menstruasjon. Krever sååååå mye mer tid og krefter enn sparsommelig/normal. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilken fet krem bruker du på bena? Lar du de lufttørke litt først, eller bare hopper du rett inn i sokkene? Får du aldri hard hud ved å ha denne rutinen?

jeg sliter med hard hud og filer og filer, men kommer ingen vei. Usikker på om å bare begynne smøre bena med fet krem vil fjerne det? Kanskje jeg burde gjøre begge deler?

ts

Anonymkode: 95f99...dfc

Det vil ikke hjelpe nok nei.

Men om du selv vil stelle føtter:

Filing hjelper «only so much». Du får kjøpt skalpellkniv beregnet for føtter - som du etter fotbad kan forsiktig bruke. Langt mer effektiv enn fil.

Har du prøvd eksfolieringssokker? Aldri prøvd selv. 

Men man må jo ha tjukk krem og da :) 

Akkurat dette ønsker jeg at menn og skal gjøre, orker ikke ustelte føtter 🙃

Anonymkode: 4f570...384

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Shave bena, fikse neglene, file helene, kure håret, sminke seg, gre håret

masse sånt + alt annet som er vanlig utenom kjønn, som å dusje, pusse tenna ect

Jeg orker ikke alt jeg! Ikke har jeg tid til det heller 

Hva prioriterer du? Og er det noe du skulle ønske du fikk gjort mer av eller var flinkere på?

Shave bena - bruker epilator kanskje 1 gang i mnd på vinteren, litt oftere på sommeren.

Fikse neglene - klippe dem når de er blitt for lange og filer dem mens jeg ser på tv.

File helene - det gjør jeg aldri. Men filer hælene innimellom og tar en runde med Babyfoot på våren.

Kure håret - ukentlig når jeg likevel er i dusjen.

Sminke, gre håret og pusse tenna - gjort på 5 minutter. 

Anonymkode: 6c292...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Der er mye på den listen jeg ikke gjør! Det er ingen som sier at jeg MÅ gjøre det. Det toget der har jeg aldri hoppa på.

Jeg sminker meg, men det er lite. Tar meg ikke 5 min en gang. Barberer når jeg gidder. Kurer aldri håret, neglene fikser seg selv. Bruker ikke neglelakk (miljøsvin).

Pusser tenner, dusjer, bruker noen gang i uken ansiktkrem. Føttene smører jeg av og til på kvelden med feit krem, filer de da aldri. To, tre kvelder på rad, så er det mykt og godt.

Hvor får dere det i fra at det er så mye man må gjøre?

Anonymkode: e2fd1...cea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det behøver ikke å være så slitsomt hvis man gjør disse tingene litt nå og da. Jeg har droppet sminke, det sluttet jeg med i midten av 20 årene og napper ikke øyenbrynene for det trengs ikke. Gidder ikke å shave leggene flere ganger i måneden og ihvertfall ikke file helene. Neglene må jo klippes selvfølgelig. Og da er det jo ellers bare vanlig hygiene man trenger å prioritere. 

Anonymkode: 5cce0...7e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man MÅ ingenting, man har hele tida et valg. Holder med dusj og tannpuss. 

For egen del, pga helse så har jeg ikke overskudd til alt det styret.

Anonymkode: 48706...f3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hopp av karusellen, her finnes et deilig liv der andre ting enn utseende er viktigst 😊 min enkle rutine er sånn:

- tannpuss morgen og kveld

- splæsje kaldt vann i ansiktet om morgenen, smøre med a-krem

- dusj annenhver dag ca +etter trening, smører leggene etter dusj, for der har jeg tørr hud, og børster bare håret etter dusj

- trimme kjønnshår med maskin en gang i måneden ca (dette gjør jeg bare fordi jeg har litt stive kjønnshår, så det lugger litt når de blir lange, resten av kroppshåret lar jeg være)

- sminke og neglelakk og hårprodukter-pynt en gang iblant når det føles morsomt og jeg skal noe spesielt - da er det ikke noe pes, bare gøy på linje med å velge ut et fint antrekk og føle seg pynta og fin 

Anonymkode: 71e15...3ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen damer som holder på sånn. Jeg klipper neglene, akkurat som menn. Filer ikke, bruker ikke neglelakk. Vasker håret og lar det lufttørke, evt et par minutter med hårtørker. 
Har knapt hår på kroppen, så jeg barberer ingenting. Har tynne, nesten usynlige øyebryn og napper dem ikke. 

Pynter meg til fest, men det er jo ikke hver dag akkurat.

Anonymkode: e636e...565

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker et kvarter hver mårra på å rense, fukte og sminke meg. Da føler jeg meg fin, rein og feminin. 
Er ikke glad i kroppshår, fjerner det en gang i uka i dusjen. Null stress. 
Øyebryna har jeg ikke nappa på 5 år, de er enda ikke så fyldige som jeg vil ha de (ihjelnapping på tidlig 00-tallet). 

elsker å være kvinne. Er vellykket, flink, vakker, glad, har energi og livsglede tiltross for hårfrie legger 💕

Anonymkode: df9f5...890

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva prioriterer du? Og er det noe du skulle ønske du fikk gjort mer av eller var flinkere på?

epilerer beina og armhulene ca en gang i uka. Vet ikke hva du mener med fikse negler, neglelakk er bare tacky og ser uhygienisk ut, og å klippe og file neglene korte er da noe både menn, kvinner og barn må gjøre jevnlig?

Kure håret? Tenker du at de fleste kvinner gjør dette jevnlig? Jeg tror jeg har gjort det kanskje 5 ganger i mitt liv…

Sminke er helt frivillig, men hvis du føler deg blass uten anbefaler jeg deg å farge øyevippene en gang per måned, så slipper du sminke. Gre håret må man om man har langt hår ja, enten man er mann eller kvinne.  Stort sett flere ganger per dag også. 

Anonymkode: d6b59...91b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prioriterer å dusje annenhver dag, hårkur 1 gang i uka og barbere alt 1 gang i uka. God fuktighetskrem etter dusj.  Nappe øyenbryn når jeg ser det er hår på avveie, hudpleie hver morgen og kveld, vaske underliv og under armer hver dag med god såpe og pusse tennene to ganger om dagen. Tar på deodorant hver dag, klipper negler når de blir for lange(filer de aldri) og skifter klær hver dag.

sminke gidder jeg kun når jeg skal på fest.

Synes egentlig ikke det er spesielt stress.

Anonymkode: b6e6b...163

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret hver 4. dag, sjamponerer, kurer og lar det lufttørke. Synes ikke det er noe stress

I hverdagen bruker jeg kanskje 20 min av dagen til å legge sminken, føler meg ikke stelt uten, så de tyve minuttene gjør meg ingenting.

Har ekstremt tørr hud både på kroppen og i ansiktet fra naturens side, hadde atopisk eksem som barn. Så fuktighetskrem er ikke noe jeg kan velge bort. Koser meg med hudpleie, men bruker ikke mange produkter (serum, krem, solkrem og to typer sminkefjerner om kvelden).

Et par ganger i måneden bruker jeg selvbruning for å føle meg freshere, men heller ikke dette er noe slavisk rutine for meg.

Inni mellom bruker jeg gycolic acid for å få bukt med hudormer, build up i håret, keratosis pilaris på armer og ben, men det er bare å smøre på i full fart også gå videre i livet, og gjør at jeg føler meg mye renere. 

Barbere legger, underliv og armhulene gjør jeg kun når jeg orker - og det er ikke særlig ofte haha! Kanskje en gang i måneden  maks, det føler jeg ikke noe press på.

Anonymkode: cafbf...e12

AnonymBruker
Skrevet

Shave bena 2 minutter hver tredje dag,

fikse neglene 1 minutt en gang i uken

file helene 1 minutt en gang i uken i dusjen

Kure håret 1 minutt en gang i uken

sminke seg 2 minutter hver morgen

gre håret 5 sekunder

Anonymkode: 164f5...9c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Uten om basic hygiene (dusje og pusse tenna) så prioriterer jeg sminke meg meg og frisør. Skulle ikke ønske jeg prioriterte annerledes -har ikke interessen og ønsker å bruke pengene mine på andre ting en utseende og «velvære»

Anonymkode: 362a0...964

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sjans pga sykdom. Syns ikke det var noe stress når jeg var frisk da, var jo bare snakk om en dusj, lett sminke og å børste håret daglig, resten gjorde jeg ved behov.

Jeg prioriterer å dusje, men det skjer ikke daglig. Sminke skjer svært sjeldent.

Shaver ikke legger, men de er alltid i lange sokker så ingen ser dem. Har aldri trengt å file hæler.

Håret er litt kort, så trengs ikke kur.

Neglene klipper jeg ved behov. 

Anonymkode: 6ce73...8a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

epilerer beina og armhulene ca en gang i uka. Vet ikke hva du mener med fikse negler, neglelakk er bare tacky og ser uhygienisk ut, og å klippe og file neglene korte er da noe både menn, kvinner og barn må gjøre jevnlig?

Kure håret? Tenker du at de fleste kvinner gjør dette jevnlig? Jeg tror jeg har gjort det kanskje 5 ganger i mitt liv…

Sminke er helt frivillig, men hvis du føler deg blass uten anbefaler jeg deg å farge øyevippene en gang per måned, så slipper du sminke. Gre håret må man om man har langt hår ja, enten man er mann eller kvinne.  Stort sett flere ganger per dag også. 

glemte det med file hælene - om man holder seg normalvektig, går mye barbeint og ellers har gode sko får man stort sett ikke hard og sprukken hud på hælene. Jeg er over 40, men føttene mine ser helt ok ut. Stygg hud på hælene er imidlertid noe jeg ville gått til fotpleier med om jeg skulle få det, anser ikke det som valgfritt på linje med hårfjerning og sminke og hårkur. Stelle sprukne hæler er mer på linje med kortisonkrem og fuktighetskrem til eksemhud.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at det kan være stress av og til, men jeg har droppet endel ting. For eksempel det å barbere beina eller epilere gjør jeg kun om våren/sommeren når jeg har bare bein. Det er ikke alltid vær til det her. Så kan det være at jeg gjør det av og til ellers, men sånn generelt så plager det meg ikke å ha hår på beina.

Ellers er jo mye sånt noe man ikke gjør hver dag.

Det jeg prioriterer er hudpleie, men har ikke en veldig avansert rutine der. Hårkur tar jeg er par ganger i uka mens jeg uansett er i dusjen. Farger og klipper håret hos frisør noen ganger i året. Tannpuss, dusj og generell hygiene er en selvfølge. Klipping og filing av negler gjør jeg når det er behov for det. Av og til lakker jeg dem. Bruker litt sminke, men dropper det om jeg ikke gidder det. Håndkrem bruker jeg, men det er fordi hendene mine blir så utrolig tørre og får av og til eksem om jeg ikke smører. Barberer meg under armene de dagene jeg dusjer og dusjer ca annenhver dag. Grer og steller håret.

Ting jeg ofte dropper er fuktighetskrem på kroppen og det å file hælene gjør jeg ikke fordi det ikke er behov for det.

Anonymkode: 5459a...029

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er helt normalt å kure håret så jeg tenker at det er mer normalt å gjøre det enn ikke, men man må selvfølgelig ikke gjøre det.

Anonymkode: 5459a...029

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilken fet krem bruker du på bena? Lar du de lufttørke litt først, eller bare hopper du rett inn i sokkene? Får du aldri hard hud ved å ha denne rutinen?

jeg sliter med hard hud og filer og filer, men kommer ingen vei. Usikker på om å bare begynne smøre bena med fet krem vil fjerne det? Kanskje jeg burde gjøre begge deler?

ts

Jeg bruker sånne maske sokker på beina, footner, går noen dager og beina begynner å flasse, de blir babymyke etter det.

Anonymkode: 0b58d...354

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, shaver kun når jeg skal noe spesielt og vil være "fresh" (er singel). Bruker ikke kurer og kremer, bortsett fra fuktighetskrem om huden er tørr. Bruker minimalt med sminke, og da sjelden. Så nei, jeg syns ikke det er slitsomt å være dame🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet. Mesteparten av det som ts ramser opp er høyst frivillig. 

Jeg dusjer og vasker håret. Det gjør vel også menn?

Bruker ikke føhn og annet som sliter på håret, derfor klarer håret seg helt fint uten hårkurer. Mannen min går oftere til frisør enn det jeg gjør. 

Jeg barberer leggene og armhulene om sommeren. Det tar mye mindre tid enn det menn bruker på barbering i ansiktet gjennom hele året. 

Jeg bruker kun litt eyeliner og dagkrem til daglig. Det tar rundt 1 minutt. 

Anonymkode: ebacb...d64

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...