AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #81 Skrevet 4. april 2022 Jeg dusjer, klipper og filer negler, barberer meg. Ordner føttene når det trengs. That's it. Jo, også pusser jeg tenner og grer håret noen ganger daglig. Jeg bruker ikke sminke, håret mitt trenger ikke kur da jeg ikke farger det eller bruker noen produkter i det, jeg farger ikke bryn og jeg setter ikke på ekstra øyevipper. Alt det er frivillig, og det er jeg veldig glad for. Forsåvidt er alt du gjør frivillig, men for min del er dusj og det andre nødvendigheter i motsetning til sminke og hårkur. Jeg kuttet ut hverdagssminken januar 2018, veldig rart de første ukene, men ekstremt deilig!👍 Anonymkode: 55525...c12
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #82 Skrevet 4. april 2022 Singel og har mye hjemmekontor. Skal innrømme at jeg nesten bokstavelig talt ser ut som et troll når jeg er hjemme. Forutenom å dusje og pusse tenner så gjør jeg ingenting skjønnhets-relatert. I starten var det befriende. Men i det siste har jeg begynt å føle meg mer og mer miserabel. Å føle seg fresh og din og velstelt spiller inn på psyken. Så nå gjør jeg en mellomting. Selv om jeg er mye hjemme alene. Anonymkode: bed5c...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #83 Skrevet 4. april 2022 Synes ikke det tar så lang tid dette her jeg da. Men det er vel noe med rutiner og hva en vil gjøre også. Anonymkode: 96382...546 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #84 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvilken fet krem bruker du på bena? Lar du de lufttørke litt først, eller bare hopper du rett inn i sokkene? Får du aldri hard hud ved å ha denne rutinen? jeg sliter med hard hud og filer og filer, men kommer ingen vei. Usikker på om å bare begynne smøre bena med fet krem vil fjerne det? Kanskje jeg burde gjøre begge deler? ts Anonymkode: 95f99...dfc Smør på raust med fet krem, ta på sokker og sov med det. Anonymkode: 9eca8...8ac
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #85 Skrevet 4. april 2022 Dusjer, pusser tenner og renser huden hver dag. Resten gjør jeg ved behov. Anonymkode: e0f42...1b6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #86 Skrevet 4. april 2022 KJENNER MEG SÅ INDERLIG IGJEN I DITT INNLEGG 🤗 som om jeg kunne skrevet det selv dette her👍 For meg er det et sant mareritt å være dame og jeg føler det nesten på kanten til å være så ille at jeg ville heller vært mann. Menn føder ikke,. Barberer ikke legger, har ikke mensen, bruker ikke øredobber (unntak m ørering), har ikke en veske de går å bærer på, kan stå å tisse, slipper å svelge sæd, trenger ikke prøve seg i høye hæler på byen og i festlige anledninger , har kort hår og trenger ikke klippe og kure det og farge det hele tiden og menn har en hud som ofte eldres saktere enn oss kvinners hud, vi må bruke bh men en mann kan kose seg i bar overkropp, menn trenger ikke å betale seg ihjel for sminke som de alikevel må fjerne på kvelden for å så ta PÅ NYTT 7-8 timer etterpå.. Jeg syntes mye suger med å være Kvinne. Jeg vet man kan velge å slappe av uten bh og hårfarging osv men siden jeg er en jente og er født jente og har et typisk kjempe feminint ansikt og begynte med sminking. Hårfarging, bruning i solarium, barbering og all dritt så klarer jeg ikke bare kutte ut alt. Det føles rart ut å se meg i speielen fordi jeg i perioder har prøvd å gå uten sminke og ubarbert osv men jeg føler meg stygg og ubekvem. Det er enten eller for meg ! Enten får jeg være jentete eller så får jeg bytte kjønn til å bli en gutt ‘’100’’ ..!! er så lei av å pusse tenner 🤮 Er så lei av å føne hår 🤮 er så lei av å ikke kunne bare slappe av med alt hele tiden men samtidig kunne se pen og feminin ut. Anonymkode: 4e99a...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #87 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): KJENNER MEG SÅ INDERLIG IGJEN I DITT INNLEGG 🤗 som om jeg kunne skrevet det selv dette her👍 For meg er det et sant mareritt å være dame og jeg føler det nesten på kanten til å være så ille at jeg ville heller vært mann. Menn føder ikke,. Barberer ikke legger, har ikke mensen, bruker ikke øredobber (unntak m ørering), har ikke en veske de går å bærer på, kan stå å tisse, slipper å svelge sæd, trenger ikke prøve seg i høye hæler på byen og i festlige anledninger , har kort hår og trenger ikke klippe og kure det og farge det hele tiden og menn har en hud som ofte eldres saktere enn oss kvinners hud, vi må bruke bh men en mann kan kose seg i bar overkropp, menn trenger ikke å betale seg ihjel for sminke som de alikevel må fjerne på kvelden for å så ta PÅ NYTT 7-8 timer etterpå.. Jeg syntes mye suger med å være Kvinne. Jeg vet man kan velge å slappe av uten bh og hårfarging osv men siden jeg er en jente og er født jente og har et typisk kjempe feminint ansikt og begynte med sminking. Hårfarging, bruning i solarium, barbering og all dritt så klarer jeg ikke bare kutte ut alt. Det føles rart ut å se meg i speielen fordi jeg i perioder har prøvd å gå uten sminke og ubarbert osv men jeg føler meg stygg og ubekvem. Det er enten eller for meg ! Enten får jeg være jentete eller så får jeg bytte kjønn til å bli en gutt ‘’100’’ ..!! er så lei av å pusse tenner 🤮 Er så lei av å føne hår 🤮 er så lei av å ikke kunne bare slappe av med alt hele tiden men samtidig kunne se pen og feminin ut. Anonymkode: 4e99a...d8c Menn pusser også tenner. Forhåpentligvis. Anonymkode: d6b59...91b
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #88 Skrevet 5. april 2022 Jeg liker å stelle/pynte meg, så det jeg gjør i hverdagen er bare positivt for meg. Synes jeg noe tar for mye tid/energi så kutter jeg det ut eller endrer på det. Det skal ikke være negativt. Jeg epilerer omtrent hver andre uke. Fort gjort! Smører kroppen etter dusj. Hudpleierutine morgen/kveld. Sover med kur ca hver andre uke. Serum på negler/hender hver kveld. Sminker meg hvis jeg vil. Napper to hår fra bryn annenhver mnd. Liker egentlig å stelle neglene mine selv, men pga lite tid får jeg gjort det profesjonelt en gang i mnd. Pedikyr et par ganger om sommeren. Hårklipp hver tredje mnd-ish. Farger håret selv, elsker å forandre farge! 😅 Anonymkode: 214d6...200
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #89 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det jeg syns tar mest tid, er underlivsbarbering. Beina og under armene er fort gjort. Anonymkode: 2f3cb...efd Så la det være da, er jo ditt valg alene. Anonymkode: ebc9a...596 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #90 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 1.49): Shave bena, fikse neglene, file helene, kure håret, sminke seg, gre håret masse sånt + alt annet som er vanlig utenom kjønn, som å dusje, pusse tenna ect Jeg orker ikke alt jeg! Ikke har jeg tid til det heller Hva prioriterer du? Og er det noe du skulle ønske du fikk gjort mer av eller var flinkere på? Anonymkode: 95f99...dfc Er singel så shaver veldig sjeldent. Neglene prioriterer jeg ikke, klipper de bare innimellom. Prøver å kure håret 1-2 ganger i uka som regel. Bruker ikke sminke. Har aldri filet hælene (burde kanskje gjort det?). Prioriterer det mest grunnleggende som å pusse tennene, dusje og vaske hår, samt god hudpleie. I tillegg drar jeg til frisøren et par ganger i året og fikser bryn hos hudpleier av og til. Det jeg bruker mest tid på er hudpleie. På morgenen vasker jeg ansiktet, bruker toner (ikke nødvendig, men liker det), så øyekrem (heller ikke nødvendig), fuktighetskrem og solkrem. Det viktigste er altså å vaske ansiktet + fuktighetskrem og solkrem. På kvelden dobbeltrenser jeg med oljerens (for å få bort solkrem, og sminke hvis man bruker sminke) og så vannbasert rens, toner, øyekrem, fuktighetskrem. Tar også ansiktsmaske og eyepatches av og til. Anonymkode: a06dd...bfb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #91 Skrevet 5. april 2022 Man må faktisk ikke gjøre noe som helst. Vanlig hygiene burde holde. Anonymkode: 52075...03c
Jdz Skrevet 5. april 2022 #92 Skrevet 5. april 2022 Man velger jo selv hva man vil gjøre det til, men det som beskrives her er ikke veldig ulikt rutinene til en mann som prøver å ta vare på utseende. Bruker minimalt med sminke, men føning/styling av hår, ulike serum for hud og hår, kremer +++ Ja, det tar tid. Jeg synes det er verdt det, men om man ikke gjør det så er det jo bare å droppe det? Jeg gjør det jeg må for at jeg skal føle meg vel. Hvordan andre ser ut bryr meg egentlig minimalt.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #93 Skrevet 5. april 2022 Skjønnhetstyranniet som dere kaller det er jo påført av andre kvinner? Kjenner ingen menn som er glad i sparkeldamer, det er bare flaut å ha dame som fyller lepper, pupper, rumpe og gudene vet hva annet som jukses med. Jeg elsker naturlige damer med minimalt med sminke 😍 Anonymkode: e185a...461
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #94 Skrevet 5. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4.4.2022 den 3.37): Kjenner mer på stresset etter at jeg.ble eldre (nå 50). Har tatt laser på bein, så slipper annen barbering enn under armer. Håret tar tid. Har tynt hår som krever mye arbeid. Ellers er det sminke på morgen og avsminke på kveld. Kuring/farging av hår. Stell av negler hånd/fot hver vår. Botox 1-2 ganger på år. Ser at mannen har det mye enklere Det er rutine, men er blitt et ork senere år. Anonymkode: 70093...bd1 Jøss. Jeg er også over femti, og tenker jeg er heldig som vokste opp i en tid da alt dette utseendekjaset var så mye mindre. Barberer under armene en sjelden gang, sommerstid. Barberer av og til leggene om sommeren, men føler meg dustete som lar meg presse av samfunnsnormene. Var ikke tema da vi var tenåringer! Håret vasker jeg, og farger hjemme en gang i blant. Sminken min har i alle år vært maskara. Har nå begynt å farge øyebrynene med blyant fordi de er bleknet med årene. Øyeskygge i blant. Botox og fillers og annen dritt - altså, nei! 😂 Der går virkelig grensen! Anonymkode: 0a8a3...0b7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #95 Skrevet 10. april 2022 On 4/4/2022 at 1:49 AM, AnonymBruker said: Shave bena, fikse neglene, file helene, kure håret, sminke seg, gre håret masse sånt + alt annet som er vanlig utenom kjønn, som å dusje, pusse tenna ect Jeg orker ikke alt jeg! Ikke har jeg tid til det heller Hva prioriterer du? Og er det noe du skulle ønske du fikk gjort mer av eller var flinkere på? Anonymkode: 95f99...dfc Prioriterer egentlig alt du ramser opp. Skulle gjerne gjort mer, men tiden strekker ikke til, bruker nå ca 2 timer hver morgen på daglige rutiner Anonymkode: 7c3f7...35b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå