AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Shave bena, fikse neglene, file helene, kure håret, sminke seg, gre håret masse sånt + alt annet som er vanlig utenom kjønn, som å dusje, pusse tenna ect Jeg orker ikke alt jeg! Ikke har jeg tid til det heller Hva prioriterer du? Og er det noe du skulle ønske du fikk gjort mer av eller var flinkere på? Anonymkode: 95f99...dfc 10 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Jeg orker ikke ofre mer av livet på #skjønnhetstyranniet. Sluttet å shave, kure, farge osv for mange år siden. File heler og negler gjør jeg kanskje annenhver måned. Bruker ikke sminke og for en frihet og my verden det er å lære seg å elske! og de sjeldne gangene jeg gjør er det mineralpudder som tar meg 2 min å legge Viktigere å ha tid til å drive med interessene sine enn å kaste bort tid å på være et objekt for andre Anonymkode: 51f65...13a 15 4 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Jeg prioriterer å se ren og velstelt ut. Dvs, jeg driver ikke med eksessiv sminke, falske negler, ihjelsletting/hyperfarging av håret. Jeg fokuserer på å ta vare på hud, lett fremheve naturlig skjønnhet, og ellers gjøre meg selv komfortabel. Enig med alt som sies om at fjerning av kroopshår er et uendelig herk. Men jeg liker ikke hårete legger, armer, fjes - dette på både menn og kvinner. Bortsett fra det ned hårfjerning er målet generelt naturlig skjønnhet. Vokste opp i et hjem med kvinner som presterte på helt andre områder, hvor skjønnhet kom på andre plass for prestasjoner ellers, og hvor man syntes at platiskk og falske negler og hår var lavstatus. På godt og vondt videreføres denne tankegangen i min familie. Anonymkode: c1dcc...bc0 12
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 Jeg dropper shaving, fikse negler, file hælene, kure håret, sminke meg +++ Tar meg en dusj, pusser tennene og setter opp håret. That's it! Skulle ønske jeg hadde mindre smerter og mer energi, da hadde jeg vasket og gredd håret oftere, samt holdt øyenbrynene i sjakk... Anonymkode: 070c9...a09 8 1 1
Rosagodis Skrevet 4. april 2022 #5 Skrevet 4. april 2022 For og ikke snakke om og nappe bart og øyenbryn.. Dritt lei selv, for man føler man gjør alle disse tingene velsig ofte... Når man shsver seg så føler man seg fresh der og da bare så stikker og klør det igjen... Og man må vente noen dager igjen til det har vokst ut såpass at man kan shave igjen uten og få sår osv... Dette er utrolig plagsomt på sommeren for min del som har pcos (for mye mannlig hormon, derfor mer hårvekst enn vanlig) Skulle likt jeg var mann... Da gjør det ikke noe med skjegg stubber eller ar man må være glatt barbert, sminke seg, ordne håret, file heler, skrubbe kroppen osv osv.. For og ikke snakke om og slippe mensen hver mnd og få masse typiske kvinnesykdommer... 🤔😵 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 Orker ikke noe av det. Har lite hårvekst på kroppen heldigvis, trenger ikke shave noe sted. Dusjer, vasker håret og lar det lufttørke. Pusser tenner og that’s it 😊 Anonymkode: 2c2ee...817 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #7 Skrevet 4. april 2022 Jeg er så enig! Jeg bruker ikke veldig lang tid på sminke, bare litt pudder, blush og mascara. Men dusjing og hårvask tar tid! Shave gjøre jeg en gang i uka nå på vinteren, men sikkert to ganger pr uke på sommeren. Bruker penger på brasiliansk månedlig på sommeren (pleide å gjøre dette hele året i mange år, men det ble både dyrt og styrete), jeg får mange mørke hår på haken som jeg napper bort hver dag, samtidig napper jeg litt på brynene og shaver overleppen, jeg filer føttene hver 7-10.dag, jeg peeler kroppen hver uke.. neglene klippes bare, neglelakk til spesielle anledninger, og sommerstid. Mensen er et herk! Jeg blir så dårlig og blør så store mengder at jeg må holde meg innendørs de to verste dagene! Er så lei av mensen! Har også masse andre utfordringer i tillegg, syns livet er en evig kamp, hver eneste dag..... Anonymkode: 8a129...ba1 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Skrevet 4. april 2022 Samme……. Jeg barberer beina om sommeren, resten bare hvis jeg tror det skal bli noe. Gidder ikke sminke meg med mindre jeg skal på fest. Napper bryna her og der men veldig sjeldent. Jeg dusjer, børster håret og pusser tenna. That’s it. Fikk egentlig ønske at sminke og diverse andre skjønnhetsgreier aldri hadde eksistert Anonymkode: e8f30...0c0 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #9 Skrevet 4. april 2022 Har heldigvis lite hår på bena, de som er der er lyse så jeg lar dem være (stort sett). Etter dusj bruker jeg fuktighetskrem på hele kroppen, og under bena bruker jeg en litt fetere krem. Har derfor myk hud, ingenting å file bort. Bruker lite sminke, og har naturlig halvlangt mørkt hår. Neglene mine blir bare klippet, har ikke brukt så mye som neglelakk på årevis, lange negler synes jeg er så upraktisk at jeg aldri kan tenke meg det. Anonymkode: fe929...43f 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #10 Skrevet 4. april 2022 Hvilke rutiner, jeg har ingen egentlig. Hvis jeg barberer leggene gjør jeg det fordi jeg vil det der og da. Har ingen helt faste rutine utover å pusse tenner hver dag. Anonymkode: 0d2d6...fb4 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #11 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har heldigvis lite hår på bena, de som er der er lyse så jeg lar dem være (stort sett). Etter dusj bruker jeg fuktighetskrem på hele kroppen, og under bena bruker jeg en litt fetere krem. Har derfor myk hud, ingenting å file bort. Bruker lite sminke, og har naturlig halvlangt mørkt hår. Neglene mine blir bare klippet, har ikke brukt så mye som neglelakk på årevis, lange negler synes jeg er så upraktisk at jeg aldri kan tenke meg det. Anonymkode: fe929...43f Du er flink med fuktighetskrem, gidder ikke det heller jeg. Ikke en gang i ansiktet 😊 Føler jeg må se ganske ren og pen ut på jobben og ellers bryr jeg meg ikke. Bruker aldri sminke, ansiktet ser greit nok ut uten. Alle kan bli finere men gidder rett og slett ikke 😊 Anonymkode: 2c2ee...817 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #12 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er flink med fuktighetskrem, gidder ikke det heller jeg. Ikke en gang i ansiktet 😊 Føler jeg må se ganske ren og pen ut på jobben og ellers bryr jeg meg ikke. Bruker aldri sminke, ansiktet ser greit nok ut uten. Alle kan bli finere men gidder rett og slett ikke 😊 Anonymkode: 2c2ee...817 Er så vant til den rutinen at jeg tenker omtrent ikke over det. Går veldig fort å ta på litt krem i ansiktet, og på kroppen. Resultatet er myk hud og at jeg ikke trenger noen filing og lignende. Bruker veldig lite sminke, jeg også. Anonymkode: fe929...43f 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #13 Skrevet 4. april 2022 Det er en heltidsjobb å være skjønnhetsdame. Anonymkode: 0e148...2a7 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #14 Skrevet 4. april 2022 Synes ikke det er så stress å være kvinne? Jeg bare vasker underlivet hver dag, bytter truse og sokker hver dag, tar på deodorant, børster håret og pusser tennene. Dusjer 2-3 ganger i uken. Sminker meg bare når jeg skal på fest, men det tar 10 min. Barbering og klipping av negler skjer bare når det har vokst mye, men kan fort ta 2-3 mnd 🤷🏼♀️ K25 Anonymkode: a7509...391 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #15 Skrevet 4. april 2022 Barberer leggene og under armene annenhver til hver tredje uke. Bleker barten annenhver mnd eller hver tredje. Napper hårene på haka annenhver dag eller når jeg ser dem (mørkt hår og har mye hårvekst). Klipper håret en gang i året- farger ikke. Bruker bb-cream og maskara de fleste dager. Leppepomade evt leppestift eller lipgloss. Mineralpudder og øyenskygge hvis det er noe spesielt. Bruker ansiktskrem når jeg husker på det. Filer hælene når jeg husker det eller har fått for store sprekker. Enig i at det tar for mye tid! Anonymkode: 50307...b61
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Skrevet 4. april 2022 Det er så slitsomt at mange dager går jeg ikke ut, selv ettwr alt styret med sminken. Anonymkode: bc122...54f 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #17 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Shave bena, fikse neglene, file helene, kure håret, sminke seg, gre håret masse sånt + alt annet som er vanlig utenom kjønn, som å dusje, pusse tenna ect Jeg orker ikke alt jeg! Ikke har jeg tid til det heller Hva prioriterer du? Og er det noe du skulle ønske du fikk gjort mer av eller var flinkere på? Anonymkode: 95f99...dfc Bortsett fra barbering av bein og sminking så gjør jo menn akkurat det samme, pluss barbering av ansiktet. Å kure håret og å stelle lange negler er høyst unødvendig og noe man velger å gjøre, det er ikke nødvendig for å se bra ut. Anonymkode: 28c05...b0f 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #18 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har heldigvis lite hår på bena, de som er der er lyse så jeg lar dem være (stort sett). Etter dusj bruker jeg fuktighetskrem på hele kroppen, og under bena bruker jeg en litt fetere krem. Har derfor myk hud, ingenting å file bort. Bruker lite sminke, og har naturlig halvlangt mørkt hår. Neglene mine blir bare klippet, har ikke brukt så mye som neglelakk på årevis, lange negler synes jeg er så upraktisk at jeg aldri kan tenke meg det. Anonymkode: fe929...43f Hvilken fet krem bruker du på bena? Lar du de lufttørke litt først, eller bare hopper du rett inn i sokkene? Får du aldri hard hud ved å ha denne rutinen? jeg sliter med hard hud og filer og filer, men kommer ingen vei. Usikker på om å bare begynne smøre bena med fet krem vil fjerne det? Kanskje jeg burde gjøre begge deler? ts Anonymkode: 95f99...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #19 Skrevet 4. april 2022 Kjenner mer på stresset etter at jeg.ble eldre (nå 50). Har tatt laser på bein, så slipper annen barbering enn under armer. Håret tar tid. Har tynt hår som krever mye arbeid. Ellers er det sminke på morgen og avsminke på kveld. Kuring/farging av hår. Stell av negler hånd/fot hver vår. Botox 1-2 ganger på år. Ser at mannen har det mye enklere Det er rutine, men er blitt et ork senere år. Anonymkode: 70093...bd1 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #20 Skrevet 4. april 2022 tatoverte bryn har spart meg noen timer foran speilet siste årene. Det er det beste jeg har gjort for meg selv Anonymkode: 3d3b7...4c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå