Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et vennepar som jeg har kjent i mange år. Er god venninne med henne og har alltid hatt ev spesiell kjemi med han. 

I fjor hadde de det skikkelig trøblete i forholdet og jeg ble litt mekler men var mest tilstede for henne. Prøvde hjelpe dem. De gikk i terapi og ting ble litt bedre. 

Så spør mannen meg nylig om han kunne få en prat med meg. Jeg har ikke hatt kontakt med han på en stund men sa det var ok så lenge det også var ok for min venninne. Det var det visst. 

Hall var med meg i 6 timer en kveld /natt, hvor han øste ut hvor tøft forholdet deres er. De har vært sammen i 15 år og han fortalte at han har det fryktelig vondt. Jeg trenger ikke ta detaljene men han vil ikke gå pga barna. 

Så... I dette så spør han om en klem og jeg gir han en klem. Han slipper meg ikke. Han stryker meg gjennom håret og på kinnet og det var det. Når han slapp sa jeg at det kunne han ikke gjøre men han sa at det var det beste han hadde følt på årevis. Jeg ante ikke hvordan respondere men sa det var lurt han gikk hjem. Ved ytterdøren trakk han meg inntil igjen og sa han var så glad for at jeg fantes. 

Det skal sies at jeg er singel. Han er min type og nettopp derfor rygger jeg. Han er min venninnes kjæreste. 

Hva skal jeg tenke om dette? Har han følelser for meg? Tester han meg? 

Jeg står igjen og er helt forvirret.... Siste han sa var at han vil ta kontakt igjen snart... 

Hm... Hva tenker dere? Trenger ikke drittkasting, jeg har ikke gjort noe galt. 

Anonymkode: 82dc6...8b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor han gjorde det han gjorde vet jeg ikke, og vil ikke spekulere rundt det heller. 

jeg tenker at hvis han er ulykkelig, og velger å gå fra henne, og da blir singel på en normal måte og ikke gjennom sniking og utroskap - så go for it. ikke alle passer sammen i lengden. forhold tar slutt. hvis han skal drive med utroskap mot kjæresten tenker jeg han ikke er noe å samle på.

Anonymkode: 6044f...cd1

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde si i fra til venninnen din hun fortjener bedre. Ellers kommer han til å gå bak ryggen hennes.

Anonymkode: ea582...6d9

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han trengte å treffe et menneske som han følte forstod han. Iblant trenger man bare en klem når livet er vanskelig. Dere gikk ikke over streken etter min definisjon. Hold kjeft om dette til venninna og begrens kontakten litt med begge i en periode. Dette må de finne ut av selv. Hvis han velger å gå er han fritt fram for deg etter noen måneder. Men da ofrer du såklart vennskapet til venninna. Så tenk deg nøye om det er verdt det, eller best å bare la hele greia ligge og heller seile videre, mange fine fisk i havet har jeg hørt. Hensynet til barna bør også gå først for dere alle. 

Anonymkode: e61d5...46e

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

jeg tenker at hvis han er ulykkelig, og velger å gå fra henne, og da blir singel på en normal måte og ikke gjennom sniking og utroskap - så go for it. 

? En god venninne ville vell ikke gjort dette🙄

• Liker 32
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Her spørs det jo hvor mye du verdsetter din veninde da. Men regner med at du er litt i tvil ang dine egne følser her. 

Har vært i lignende situasjon to ganger. Den ene gangen, må jeg si det var flatterende. Men dro meg ut av eventyr boblen ganske fort. Fordi jeg visste jo hva som var sant iht det han fortalte. Så det var ikke mer enn litt flatterende oppmerksomhet. Andre gangen, så var det ex til ei veninde, som hadde bestemt seg for å ha meg. Hun ville fortsatt ha sin ex. Og mitt sterke prinsipp er å ikke gå på kjærester og ex der vendinger har følelser. Dessuten så var ikke denne ex hennes min type. Han bedyret at han klarte å bli sammen med henne i fylla, slet med å gjøre det slutt, men klarte det etter 4 uker. Hun veninden var ikke noen veninde, for hun fant jeg ut stal av meg og baksnakket meg endel. Selv om jeg hadde stilt opp med ganske mye hjelp. Og lot henne til og med bo hos meg en periode. Det var da hun stjal meg nesten ut av huset osv. Så kasta hu på før, og lot en stund etterpå ex hennes få en sjanse. Det var riktig valg. For hun viste seg å være gal. Og jeg og han ble livspartnere. 

Anonymkode: 89911...0ac

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hinsk skrev (5 minutter siden):

? En god venninne ville vell ikke gjort dette🙄

hvis forholdet dem imellom er elendig, men virket for venninna og eksen er det ingenting i veien for å bli sammen. man velger ikke hvem man elsker. og gjør man det på en voksen, respektfull måte, kan man date hvemsomhelst. 

så den der hånlige smileyen kan du spare deg, sammen med moralpreken. dette er ikke ungdomsskola.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

hvis forholdet dem imellom er elendig, men virket for venninna og eksen er det ingenting i veien for å bli sammen. man velger ikke hvem man elsker. og gjør man det på en voksen, respektfull måte, kan man date hvemsomhelst. 

så den der hånlige smileyen kan du spare deg, sammen med moralpreken. dette er ikke ungdomsskola.

Nå er det jo ikke noen som har datet eller vært i lag en kort periode.

De har vært i lag i 15 år og har barn. Selvfølgelig er det ikke innafor dersom man er en god venninne.

Anonymkode: 40007...c32

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det jo ikke noen som har datet eller vært i lag en kort periode.

De har vært i lag i 15 år og har barn. Selvfølgelig er det ikke innafor dersom man er en god venninne.

Anonymkode: 40007...c32

da må vi bli enige om å være uenige. jeg synes ikke nødvendigvis dette er topp løsning, men jeg dømmer ikke folk for det de føler. kun for måten det blir håndtert på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har et vennepar som jeg har kjent i mange år. Er god venninne med henne og har alltid hatt ev spesiell kjemi med han. 

I fjor hadde de det skikkelig trøblete i forholdet og jeg ble litt mekler men var mest tilstede for henne. Prøvde hjelpe dem. De gikk i terapi og ting ble litt bedre. 

Så spør mannen meg nylig om han kunne få en prat med meg. Jeg har ikke hatt kontakt med han på en stund men sa det var ok så lenge det også var ok for min venninne. Det var det visst. 

Hall var med meg i 6 timer en kveld /natt, hvor han øste ut hvor tøft forholdet deres er. De har vært sammen i 15 år og han fortalte at han har det fryktelig vondt. Jeg trenger ikke ta detaljene men han vil ikke gå pga barna. 

Så... I dette så spør han om en klem og jeg gir han en klem. Han slipper meg ikke. Han stryker meg gjennom håret og på kinnet og det var det. Når han slapp sa jeg at det kunne han ikke gjøre men han sa at det var det beste han hadde følt på årevis. Jeg ante ikke hvordan respondere men sa det var lurt han gikk hjem. Ved ytterdøren trakk han meg inntil igjen og sa han var så glad for at jeg fantes. 

Det skal sies at jeg er singel. Han er min type og nettopp derfor rygger jeg. Han er min venninnes kjæreste. 

Jeg står igjen og er helt forvirret.... Siste han sa var at han vil ta kontakt igjen snart... 

Du skal ikke tenke noe som helst om dette. Du skal la det ligge, og sørge for at det aldri skjer igjen. Du har vel et lite snev av moral og verdi i kroppen din.

Anonymkode: d74e9...1e5

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Huff! For en situasjon du ble satt i. Om han aldri så mye er din type er han typen til din venninne, og du stilte opp som venn. Han utnyttet det til å gjøre det til noe intimt. 

Jeg hadde sendt ham en melding om at jeg hadde tenkt over situasjonen, og dessverre ikke følte at jeg var rett person i forhold til å være tillitsperson og ha fortrolige samtaler med ham alene, for det føltes feil ovenfor min venninne. 

Jeg hadde ikke nevnt noe om tafsingen, men hadde regnet med at han tok meldingen også angående det, og at min venninne hadde hatt forståelse for at det ble feil for meg å være hans fortrolige samtalepartner. At det satte meg i en ubehagelig situasjon/skvis å drible det å være begges fortrolige. 

Jeg har forøvrig opplevd noe det samme. Der kom typen til min venninne på døra plutselig, og hadde behov for å prate sa han. Han kom ikke flere ganger for å si det slik. Han ble mer eller mindre skyflet ut døra da praten tok en ubehagelig vending. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er grenseløs. Den 6 timers praten om deres samliv og din venninne skulle aldri skjedd.

Anonymkode: a2061...575

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du tar imot ham om kvelden og natten?

Hvordan tror du at du selv hadde reagert om din mann var hos din venninne alene om natten? Hvis han forteller om dette til din venninne går jeg ut fra at dere antagelig ikke er venninner lenger. Man reparerer ikke et forhold ved å gå til andre damer.

Anonymkode: 36261...8e1

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

det var ok så lenge det også var ok for min venninne. Det var det visst. 

. De har vært sammen i 15 år og han fortalte at han har det fryktelig vondt han vil ikke gå pga barna. Han er min venninnes kjæreste. 

Hva skal jeg tenke om dette? 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du tar imot ham om kvelden og natten?

Hvordan tror du at du selv hadde reagert om din mann var hos din venninne alene om natten? Hvis han forteller om dette til din venninne går jeg ut fra at dere antagelig ikke er venninner lenger. Man reparerer ikke et forhold ved å gå til andre damer.

Anonymkode: 36261...8e1

Jeg må anta at hennes OK ble gitt av ham. 

Hvordan kan du ikke vite hva du tenker? Du vil bare ikke si det i tråden så du ikke kan konfronteres med at det du tenker er galt tror jeg. 

Venninne eller ikke, ha respekt for et menneske og hennes 15 år gamle forhold til sine barns mann og avvis dette manipulative forsøket på å få deg til sengs. Respekter barna, henne og deg selv, hun som ikke ønsker å gjøre noe galt, ved å ikke agere på tanken(e) han utløste. 

Hvis han har det så fryktelig så er det andre ressurser han må henvende seg til. 

Siste han sa reflekterer vibbene du gav. Oversiterte AnonymBruker har skjært rett igjennom hans og ditt språkforsøk på å få dette til å handle om at dette var noen slags vennskapelig terapiprat.

Vær ett godt menneske og be ham holde seg unna og gjør det samme. 

Anonymkode: 46fc5...0bf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

*...sine barns far*

Anonymkode: 46fc5...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Husk at hvis du skulle blitt sammen med han hadde du såret din venninne dypt og det hadde virkelig ikke vert god stemning, og det må du forholde deg til pga barna deres. 

Nei, jeg skjønner du sjarmert. Men tror det er påtide å si at du ikke kan være noen av dems fortrolige og at de må finne utav dette selv. 

Anonymkode: 1ecf1...900

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er vokst opp i en kultur hvor det du beskriver dessverre er innafor å gjøre, og kan sånn sett ikke lastes for å ha gjort noe galt - med vilje.

Men du kjenner jo selv at dette ikke føles helt greit, det er forvirrende, kaotisk, og det kommer ikke til å bli bedre. Mest sannsynlig blir det bare verre og verre, inntil dere eventuelt begynner å gå i riktig retning, alle tre.

Riktig retning er at denne mannen tar slike samtaler med andre mannfolk.

Riktig retning er at du som venninne sier blankt nei til å la han øse ut om sine følelser. 

Å åpne opp om følelser, er å knytte seg emosjonelt. Det er som å be om å forelske seg. Og det bør man ikke gjøre overfor alle og en hver.

Som denne anonyme sier;

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er grenseløs. Den 6 timers praten om deres samliv og din venninne skulle aldri skjedd.

Anonymkode: a2061...575

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Trolltunge skrev (5 timer siden):

Huff! For en situasjon du ble satt i. Om han aldri så mye er din type er han typen til din venninne, og du stilte opp som venn. Han utnyttet det til å gjøre det til noe intimt. 

Jeg hadde sendt ham en melding om at jeg hadde tenkt over situasjonen, og dessverre ikke følte at jeg var rett person i forhold til å være tillitsperson og ha fortrolige samtaler med ham alene, for det føltes feil ovenfor min venninne. 

Jeg hadde ikke nevnt noe om tafsingen, men hadde regnet med at han tok meldingen også angående det, og at min venninne hadde hatt forståelse for at det ble feil for meg å være hans fortrolige samtalepartner. At det satte meg i en ubehagelig situasjon/skvis å drible det å være begges fortrolige. 

Jeg har forøvrig opplevd noe det samme. Der kom typen til min venninne på døra plutselig, og hadde behov for å prate sa han. Han kom ikke flere ganger for å si det slik. Han ble mer eller mindre skyflet ut døra da praten tok en ubehagelig vending. 

Enig med denne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det som en mann som trengte en venn og en god klem. at han strøk deg over håret og kinnet,  tolker det som et vennskapelig signal.  F.eks min far stryker meg over håret og kinnet bare fordi han er glad i meg.

Hvis du er ukomfortabel, kan du be han snakke med noen andre ved en senere anledning. Jeg synes du skal ta det som et kompliment at både venninna di og mannen ser på deg som en så god og pålitelig venn at de begge kan snakke fortrolig med deg.

Anonymkode: ef27b...2cb

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...