Gå til innhold

Sender dere dyre ting til FINN-kjøpere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja som tittelen sier; sender dere dyre produkter til kjøpere som ønsker det tilsendt?

Hvorfor, eller hvorfor ikke?

Er det en sum der dere setter grensen?

Vurderer å sende et designerplagg til en potensiell kjøper men er redd for at plagget blir borte eller «ødelagt» enten på reise eller merkelig nok hos kjøper, da dette skjer hos mange😅😩

Anonymkode: 6b2b3...6f2

AnonymBruker
Skrevet

Ja sender det, sender alltid med sporing. Og er det over 10k så sender jeg som EON ved 50k+ bruker jeg budtjenester

Anonymkode: 3d40b...256

• Liker 2
Skrevet

Jeg solgte et kamera + objektiv for noen år siden. Sendte det ikke i posten! 
Var tilgjengelig til å møtes over et større område. 

Var redd for at det skulle bli ødelagt, i tillegg til at jeg er skeptisk med tanke på å betale. Noen nekter jo å betale før de får produktene også, mens andre vil ikke sende før man får penger.. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri solgt noe til mer enn 1000 kr der. Skulle jeg sendt noe dyrere hadde det vært med postoppkrav 

Anonymkode: ad127...7d2

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri solgt noe til mer enn 1000 kr der. Skulle jeg sendt noe dyrere hadde det vært med postoppkrav 

Anonymkode: ad127...7d2

Hvorfor postoppkrav?

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte 5000,- i depositum på hunden vår. Innrømmer glatt at jeg var litt skeptisk, men tok sjansen og det gikk fint 😃 

Er dog blitt svindlet av ei strikkedame på Finn for noen år siden... 🙈

• Liker 1
Skrevet

Har sendt fotoutstyr(senest en uke siden) og sykkel før hvor prisen var rundt 30k.

Dette var mot forskuddsbetaling, noe som var greit for kjøperne.

Bruker da EON (ekspress over natten) fordi jeg ønsket full forsikring på varene. Det var det også forståelse for hos kjøperne og hvor ansvaret for frakten lå hos meg.

Så maks pris på varer som sendes, 50k.

Da er det uansett forskuddsbetaling som gjelder.

Bilder av varer som sendes og pakkeprosessen som sendes over.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender så lenge kjøper betaler på forhånd. Det eneste jeg ikke sender er store ting som barnevogn eller tripp trapp stol.

Anonymkode: 829ba...37c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender dersom kjøper har betalt hele beløpet på forhånd. Sender alltid med sporing, slik at både jeg og kjøper kan følge med på hvor varen er. Det dyreste jeg har sendt er en veske til 15000.

Anonymkode: 5bccd...03f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja som tittelen sier; sender dere dyre produkter til kjøpere som ønsker det tilsendt?

Vurderer å sende et designerplagg til en potensiell kjøper men er redd for at plagget blir borte eller «ødelagt» enten på reise eller merkelig nok hos kjøper, da dette skjer hos mange😅😩

Det kan jeg, men da kun på TO betingelser; at plagget forhåndsbetales, og at det sendes med sporing. Det koster litt ekstra, men da unngår man mye tull.

Hadde aldri sendt noe som helst uten forhåndbetaling. Og kjøper betaler selvsagt også frakt. Ellers blir det ingen deal.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har solgt og sendt, kjøpt og mottatt, mye fotoutstyr. Samtidig føler jeg at folk med den hobbyen gjerne er ok mennesker som har respekt for utstyr og brukere. Ville kanskje vært mer nølende med andre kostbare greier. Uansett har jeg alltid opplevd at begge parter har akseptert forholdsbetaling.

Anonymkode: 2d9be...e15

Skrevet

Dyreste jeg har solgt er ei designerveske, sendt den. Men det var forhåndsbetaling og jeg insisterte på å sende den i norgespakke og sporing med Posten, selv om posten er dyrere enn Helthjem. Helthjem har ikke akkurat det beste ryktet når det kommer til forsvunnede pakker akkurat. 

Hadde jeg skulle kjøpt noe dyrt så ville jeg gjort det på samme måte

(jeg opplevde også en gang å bli svindlet av ei strikkedame….forhåndsbetalte, men tror ikke genseren noen ganger ble strikket engang) 

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg sender f eks hesteutstyr i posten når jeg selger det, evt kjøper på samme måte. Og det er helt normalt, f eks med saler (fort vekk verdi på 5-15 000 brukt, om ikke mer)

Da enten ved at de forhåndsbetaler på Vipps eller at jeg sender i oppkrav, kan nok også fint bruke Finn betalingsgaranti. Sender med sporing, og sørger for å få med kvittering for at pakken er innlevert postkontoret. Sender aldri med Helthjem eller Postnord, kun Posten/Bring.

Som selger velger jeg å være grei dersom det jeg har solgt ikke skulle passe eller av annen grunn ikke være som forventet, å ta det i retur, men da må kjøper evt dekke porto også tilbake, noe vi avtaler på forhånd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
skruf skrev (26 minutter siden):

Dyreste jeg har solgt er ei designerveske, sendt den. Men det var forhåndsbetaling og jeg insisterte på å sende den i norgespakke og sporing med Posten, selv om posten er dyrere enn Helthjem. Helthjem har ikke akkurat det beste ryktet når det kommer til forsvunnede pakker akkurat. 

Hadde jeg skulle kjøpt noe dyrt så ville jeg gjort det på samme måte

(jeg opplevde også en gang å bli svindlet av ei strikkedame….forhåndsbetalte, men tror ikke genseren noen ganger ble strikket engang) 

Posten har fått norgespakke til 70kr nå om man bestiller på nett😄

Anonymkode: 34a98...4ab

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
DrueSmoothie skrev (59 minutter siden):

Ja jeg sender f eks hesteutstyr i posten når jeg selger det, evt kjøper på samme måte. Og det er helt normalt, f eks med saler (fort vekk verdi på 5-15 000 brukt, om ikke mer)

Da enten ved at de forhåndsbetaler på Vipps eller at jeg sender i oppkrav, kan nok også fint bruke Finn betalingsgaranti. Sender med sporing, og sørger for å få med kvittering for at pakken er innlevert postkontoret. Sender aldri med Helthjem eller Postnord, kun Posten/Bring.

Som selger velger jeg å være grei dersom det jeg har solgt ikke skulle passe eller av annen grunn ikke være som forventet, å ta det i retur, men da må kjøper evt dekke porto også tilbake, noe vi avtaler på forhånd.

Finn har lagt ned betalingsgaranti.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Tar betalt på forhånd selvfølgelig. Pakker godt slik at det ikke kan bli skadet med mindre det skjer noe ekstremt. Sender med sporing.

Selger for det meste ting som blir solgt fra 1000-6000kr så ikke like dyrt som hos mange av dere. 

Anonymkode: aa607...42d

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Posten har fått norgespakke til 70kr nå om man bestiller på nett😄

Det er for varer opp til 5kg og forsikringssum er 2500. Vanlig NP koster 129 på nett og er opptil 10kg og forsikringssum på 10000

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er for varer opp til 5kg og forsikringssum er 2500. Vanlig NP koster 129 på nett og er opptil 10kg og forsikringssum på 10000

Det kan nok stemme. Men hvis man tenker at man ønsker posten fremfor helthjem fordi de oppfattes mer seriøse bør ikke forsikringssum ha noe å si😅  Jeg har solgt og kjøpt en del ting gjennom finn og tise, og har heldigvis aldri vært nødt til å styre med forsikring. 🤞🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det kan nok stemme. Men hvis man tenker at man ønsker posten fremfor helthjem fordi de oppfattes mer seriøse bør ikke forsikringssum ha noe å si😅  Jeg har solgt og kjøpt en del ting gjennom finn og tise, og har heldigvis aldri vært nødt til å styre med forsikring. 🤞🏼

Forsikringssummen har definitivt mye å si når man sender noe til en verdi av feks 6000kr. Da velger jeg å betale 129kr på Posten for norgespakke, i tilfelle pakken blir borte. Vil jo få utbetalt 6000kr på forsikring og ikke 2500kr

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

nei, bare de betaler før jeg sender gjør det fint

Anonymkode: c62c5...8bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...