Gå til innhold

Hvorfor kan ikke de som ikke vil vaksinere seg få bevege seg like fritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal det være vaksinekrav enkelte steder og hvorfor vurderes i det hele tatt dette passet i Norge? «For at du ikke skal smitte andre» skriver dere sikkert nå, men kan ikke de som er så utsatt og evt redde for smitte heller isolere seg selv til de har tatt alle doser de mener beskytter dem? Og så kjenner jeg vaksinerte som ble veldig syke, de som ikke ble så syke og uvaksinerte som ikke ble syke... jeg forstår ikke hvorfor dette er tema enda.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Du forstår ikke hvorfor dette er ett tema enda så du oppretter en tråd om det???

• Liker 3
Skrevet
Duff skrev (1 time siden):

Du forstår ikke hvorfor dette er ett tema enda så du oppretter en tråd om det???

Jeg vil ha svar, ikke spørsmål. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes ikke det er riktig at vi som ikke er i faresonen eller ble syke av Covid skal svi fordi det er andre som kan bli syke. De færreste blir det, og de som blir så syke orker vel ikke reise så mye likevel så hvorfor skal andre hindres? Og syke kan alle bli uansett, korona eller ikke, og livet fungerer ikke slik at vi skal isolere oss i all evighet for å gardere oss mot sykdommer som KAN oppstå.

• Liker 8
Skrevet

Skjønner det heller ikke 🙈 

Jeg er uvaksinert og for en måned siden hadde vi Covid på jobben min, ALLE ble syke, både ansatte og beboere (jobber i helsevesenet), og jeg var den eneste som ikke ble smittet. 

For 2 uker siden hadde sønnen min besøk av en kamerat , samme kveld fikk jeg melding fra mora om at gutten var smittet.... Et par dager senere ble mitt barn syk. Delte soverom med ham og var sammen med han 24/7, men ble heller ikke smittet da... Det ble heller ikke min samboer som er uvaksinert.

Har troa på naturlig immunforsva, og synes vaksinepass er idiotisk 🙈

• Liker 16
Skrevet
Avstand skrev (50 minutter siden):

Jeg vil ha svar, ikke spørsmål. 

Hva er det egentlig du vil ha svar på? De som har frivillig valgt å ikke vaksinere seg beveger seg like mye rundt som jeg gjør. Og, hvis noen har valgt bort vaksine og sitter hjemme for å ikke bli smittet så er det deres eget valg.

Skrevet
Duff skrev (11 timer siden):

Hva er det egentlig du vil ha svar på? De som har frivillig valgt å ikke vaksinere seg beveger seg like mye rundt som jeg gjør. Og, hvis noen har valgt bort vaksine og sitter hjemme for å ikke bli smittet så er det deres eget valg.

Ingen av de uvaksinerte jeg kjenner er redd for å bli smittet, heller tvert i mot. Nå har vi hatt det alle sammen og de fleste merket ikke noe eller helt minimalt av symptomer.

• Liker 5
Skrevet
Duff skrev (11 timer siden):

Regjeringen hadde nylig et forslag ute på høring angående "forlengelse av reglene om koronasertifikat". Vaksinene forhindrer ikke smitte og forhindrer ikke sykdom og vi har da klart oss utmerket uten at dette passet har vært tatt i bruk i særlig grad, så da må det vel være et legitimt spørsmål hvorfor de er så oppsatt på å videreføre dette vanvittige tiltaket?

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold og tråden stenges grunnet rommets retningslinjer. 

- Matas, mod. 

• Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...