AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Del Skrevet 3. april 2022 Igår var jeg veldig aktiv, både jogget og gikk topptur. 30.000 skritt. Jeg spiste et kyllinglår med 100 gram fullkornspasta og salat til middag. Shake til frokost og to knekkebrød til lunsj med magert pålegg. Kvelds ble salatrester med bogskinke. Drakk godt med vann. Jeg veide over en kilo mer enn forgårs...vet man ikke skal veie seg så tett men...dette er jo bare demotiverende Anonymkode: 72714...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Del Skrevet 3. april 2022 Da ville jeg ikke veid meg så ofte. Du har nok ikke gjort noe galt her. Anonymkode: 9e6f6...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 4. april 2022 #3 Del Skrevet 4. april 2022 Bra jobba! Men den ene dagen vil jo ikke gjøre noen forskjell verken opp eller ned. Kanskje den kiloen bare er vannet du drakk? Eller at du ikke har vært på do? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Del Skrevet 4. april 2022 Etter så mye aktivitet har du nok vært dehydrert og kroppen holder på vannet. Dessuten veier muskler mer enn fett, så ha dette i bakhodet også. I tillegg kommer det an på hvor mye du har i tarmen. Å veie seg ofte har ingenting for seg. Velg i så fall en fast dag i uka, feks onsdag - en stund etter helgen, hvor man ofte spiser mer kaloririkt og karbohydrattett, som holder på vann. Anonymkode: c7db8...80e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Del Skrevet 4. april 2022 Musklene holder på vann etter trening. Og det er uansett fysisk umulig å gå opp en kg fett på 24t. Anonymkode: 9ae77...497 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 4. april 2022 #6 Del Skrevet 4. april 2022 Hvis du er overvektig å skal ned i vekt kan det lønne seg å bare starte med kostholdet og vente med trening. Mange blir veldig sultne av trening (meg selv inkludert) det blir derfor mye vanskeligere å ligge i kaloriunderskudd. Trening er gram, mens kosthold er kilo, er det noe som heter. Trening er mer fornuftig når du skal vedlikeholde den nye vekten. Dette synet støttes også av overvektsteksperter (Hjelmeseth blant annet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 4. april 2022 #7 Del Skrevet 4. april 2022 Ingen slanker seg av en dag med tur/trening og sunn mat, den kiloen kan være vann, at du forgårs veide deg før matinntak men etter at du hadde tømt blære og tarm. Derfor skal en heller ikke veie seg så ofte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Del Skrevet 4. april 2022 Unika skrev (7 minutter siden): Hvis du er overvektig å skal ned i vekt kan det lønne seg å bare starte med kostholdet og vente med trening. Mange blir veldig sultne av trening (meg selv inkludert) det blir derfor mye vanskeligere å ligge i kaloriunderskudd. Trening er gram, mens kosthold er kilo, er det noe som heter. Trening er mer fornuftig når du skal vedlikeholde den nye vekten. Dette synet støttes også av overvektsteksperter (Hjelmeseth blant annet). Uenig. Ved trening unngår man å miste så mye muskelmasse ved vektnedgang, og det kan også være appetitregulerende for mange. Det å trene kan gjøre at man mister lysten på å overspise. Anonymkode: 56dee...368 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leitz Skrevet 4. april 2022 #9 Del Skrevet 4. april 2022 Det er nok mange grunner til at du ikke ned, og som mange sier har nok kroppen din holdt på dette. Min brors studiegjeng hadde konkurranse en 17 mai om hvem som kunne gå opp flest kilo på en dag, innveiing på morgenen, utveiing på kvelden. Vinneren hadde gått opp 8 kilo! Væske var nok 95% av dette. Det kan også være at du har byttet ut litt fett med muskler, så i realiteten har du ikke gått ned, men kommet i bedre form. Som jo også er veldig bra. Syns du skal gi deg en klapp på skuldra og fortsette i det gode sporet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #10 Del Skrevet 4. april 2022 Du har ikke lagt på deg fett, men når man trener binder dette vann. Er du kvinne og nære menstruasjon kan dette også påvirke vekten. Når du veier deg har også noe å si. Så fortsett treningen og ikke vei deg hver dag, men kanskje en dag i uka. Best med fredager, da har man som regel vært flink hele uka og kanskje skeier litt ut i helgen. Anonymkode: 2be34...749 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 4. april 2022 #11 Del Skrevet 4. april 2022 Trening i kombinasjon med sunn mat er tingen. Men man kan også legge på seg ved trening pga økt muskler. Men uansett er trening bra for kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 4. april 2022 #12 Del Skrevet 4. april 2022 Muskler veier mer enn fett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #13 Del Skrevet 4. april 2022 Ma kan gå opp par kilo i vekt ved trening, men det er kun vann, musklene hovner opp å samler på vannet pluss at kroppen holder på vannet, men dette vil gå bort igjen . Anonymkode: b99cc...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #14 Del Skrevet 4. april 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Uenig. Ved trening unngår man å miste så mye muskelmasse ved vektnedgang, og det kan også være appetitregulerende for mange. Det å trene kan gjøre at man mister lysten på å overspise. Anonymkode: 56dee...368 Det er veldig mye enklere å bygge muskler enn å tape fett. Å trene med stor overvekt/fedme er også en stor belastning på ledd. Hvis man ikke er vant med å trene, så er det mye enklere å begynne med kostholdet, få en god vektnedgang, og så begynne skikkelig trening når man har gått ned 30 kilo (eller hva man tenker at man skal ned) og trening føles mye lettere. Dessuten et kaloriunderskudd + trening et mye større stress på kroppen enn kun kaloriunderskudd, så den kan sette i gang hormoner som både gjør deg mer sulten og mer slapp. Da blir veien sykt tung. Litt muskeltap betyr ingenting i bytte med å faktisk få til livsstilsendringen over tid. Musklene kommer fort tilbake når man er klar for det. Anonymkode: f4f7f...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #15 Del Skrevet 4. april 2022 Ok, jeg var svært sliten igår og verket greit i både lår og rumpe, så musklene var nok hovne ja. Så da skal jeg fortsette i sporet og veie meg om en uke. Venter mensen hvert øyeblikk også når jeg tenker meg om. Anonymkode: 72714...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #16 Del Skrevet 4. april 2022 Jeg skal ned 10 kg så er ikke svært overvektig. BMI på 25,9 Anonymkode: 72714...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #17 Del Skrevet 4. april 2022 vekta varierer seg fra dag til dag Anonymkode: 9957d...905 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #18 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er veldig mye enklere å bygge muskler enn å tape fett. Å trene med stor overvekt/fedme er også en stor belastning på ledd. Hvis man ikke er vant med å trene, så er det mye enklere å begynne med kostholdet, få en god vektnedgang, og så begynne skikkelig trening når man har gått ned 30 kilo (eller hva man tenker at man skal ned) og trening føles mye lettere. Dessuten et kaloriunderskudd + trening et mye større stress på kroppen enn kun kaloriunderskudd, så den kan sette i gang hormoner som både gjør deg mer sulten og mer slapp. Da blir veien sykt tung. Litt muskeltap betyr ingenting i bytte med å faktisk få til livsstilsendringen over tid. Musklene kommer fort tilbake når man er klar for det. Anonymkode: f4f7f...e87 Ja, selvfølgelig skal man ikke begynne rett på løping dersom man har en BMI på typ 35. Men gåturer/toppturer kan de fleste gjøre uten skaderisiko. Enig at kostholdet er det absolutt viktigste for å gå ned i vekt. Regelmessig hverdagsaktivitet, og gjerne lett styrketrening bør likevel alle gjøre. Ikke minst for det estetiske. Feks kjenner to som har gått ned mye i vekt, rundt 30-40 kg. Den ene tok slankeoperasjon og raste ned til normalvekt på under et år. Hun trente ikke. Hun har selvfølgelig fått mye bedre helse, men hun ser også "deflated" ut, løs hud over bein. Hun andre brukte over 3 år på å gå ned, og trente regelmessig gjennom hele perioden. Hun er også nesten i mål, men har fått mye mindre løs hud, og ser stram og trent ut. Anonymkode: 56dee...368 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 4. april 2022 #19 Del Skrevet 4. april 2022 Leitz skrev (10 timer siden): Det er nok mange grunner til at du ikke ned, og som mange sier har nok kroppen din holdt på dette. Min brors studiegjeng hadde konkurranse en 17 mai om hvem som kunne gå opp flest kilo på en dag, innveiing på morgenen, utveiing på kvelden. Vinneren hadde gått opp 8 kilo! Væske var nok 95% av dette. Det kan også være at du har byttet ut litt fett med muskler, så i realiteten har du ikke gått ned, men kommet i bedre form. Som jo også er veldig bra. Syns du skal gi deg en klapp på skuldra og fortsette i det gode sporet Hun har ikke byttet ut litt fett med muskler på to dager, med én hard økt. Det er nok vann i muskulaturen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #20 Del Skrevet 5. april 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Ja, selvfølgelig skal man ikke begynne rett på løping dersom man har en BMI på typ 35. Men gåturer/toppturer kan de fleste gjøre uten skaderisiko. Enig at kostholdet er det absolutt viktigste for å gå ned i vekt. Regelmessig hverdagsaktivitet, og gjerne lett styrketrening bør likevel alle gjøre. Ikke minst for det estetiske. Feks kjenner to som har gått ned mye i vekt, rundt 30-40 kg. Den ene tok slankeoperasjon og raste ned til normalvekt på under et år. Hun trente ikke. Hun har selvfølgelig fått mye bedre helse, men hun ser også "deflated" ut, løs hud over bein. Hun andre brukte over 3 år på å gå ned, og trente regelmessig gjennom hele perioden. Hun er også nesten i mål, men har fått mye mindre løs hud, og ser stram og trent ut. Anonymkode: 56dee...368 Hvis du går ned 30 kilo på 7 mnd, og så bruker 2 år på å trene så vil du også se stram og trent ut. Man må jo sammenlikne hvor de er etter 3 år begge to. Det er for de fleste en mye enklere vei å gå ned raskt og så begynne å trene enn å gå sakte ned og begynne å trene med en tung kropp. Nå er jeg helt enig i at å gå tur etter formen og sånt er fint for veldig mye, men det er totalt unødvendig å pushe seg med fysisk aktivitet hvis man skal mange kilo ned. Rett og slett fordi det for de fleste gjør veien tyngre, og da blir det større sannsynlighet for å falle av. Man må uansett legge om kostholdet, det er der vektnedgangen skjer, så om mani tillegg begynner med trening man ikke er vant med vil man bare tappe viljestyrken og kroppen går lettere i forsvarsmodus. Man trenger ikke å gjøre veien tyngre enn den behøver å være. Anonymkode: f4f7f...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå