Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 3 uker. Samboer er kjempefin og vil ikke presse meg til noen ting. Han er 100% tydelig på at vi venter med alt til jeg er klar for det. Problemet er at jeg er skikkelig kåt, men tanken på å ha sex nå skremmer meg. Jeg sliter med knipeøvelser, ser helt deformert ut nedentil og er redd for hvordan det vil føles nå for begge to. Jeg er redd for at det ikke vil føles godt for meg og at sex er ødelagt. Har plager med klitoris som er oversensitiv og vond, gjør vondt når jeg tørker meg på do. Jeg skjønner jo at jeg ikke er helt klar for å komme igang igjen men jeg har samtidig veldig lyst. Kjenner at jeg har behov for å få tilbake noe av "meg" igjen. Med en 3åring i full trass og nyfødt limt til puppen så har jeg ikke mye identitet igjen føler jeg. Jeg ammer hver 1-2 time og har ikke mye tid til å gjøre "meg" ting selv om baby sover stort sett hele dagen.

Dette er barn nr 2 og jeg hadde ikke samme bekymringer ved første fødsel. Vi kom igang med sex igjen etter ca 3 uker og jeg husker det var veldig ubehagelig når han kom for langt inn, men ellers var det greit.

Flere som har hatt det lignende? Hvordan ble det med sex etter to barn?

Anonymkode: f75c2...4b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv forsiktig med en dildo på egen hånd først, så kan du i fred og ro styre helt selv hvor forsiktig du vil ta det og se om det gjør vondt.

Anonymkode: bdc4c...80a

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo renselsen enda. Skal man ikke vente med sex mtp infeksjonsfare til 6 uker? 

Anonymkode: 8e91a...f1f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vekt til du ihvertfall er ferdig med den 6 ukers greia. Dere kan ta en prøverunde først uten forventninger og kun for å komme over kneika. 

Med første var det skikkelig ekkelt med sex, litt vondt i starten og tror jeg brukte fem måneder før det ble greit. 

Med nr to.. På 6 ukers dagen var jeg nervøs og redd, men gjett hvem som fikk orgasme.. Det var helt fantastisk. 

Så det kan gå bra, bare ikke ha for høye forventninger. 

Anonymkode: 8c462...79c

AnonymBruker
Skrevet

Livmoren bruker 6-8 uker på å gå tilbake til samme størrelse som før svangerskapet. I tillegg er livmormunnen mer åpen de første ukene, i hvertfall så lenge du fortsatt blør. På grunn av hormonsvinginger i barseltiden og amming vil slimhinnene være litt tørrere og sarte og dermed ikke gi like god forsvar mot infeksjon. Derfor anbefales det å vente med sex til man er helt ferdig med å blø, samt at man helst er over de første 6 ukene. Veldig kjipt og unødvendig å få barselfeber/endometritt. Hvis du er veldig kåt kan du jo heller bruke vibrator. Du trenger jo ikke ha vaginal sex for å få orgasme

Anonymkode: 5c4f1...38c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...