AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Del Skrevet 3. april 2022 Ble ekstremt satt ut når jeg leste saken om en 20 åring som overgrep en som var under 18 fra det jeg husker. Samt så hadde den 20 åringen flere saker på seg hvor han hadde overgrepet 14-13 åringer. Hvordan kan en slik individ gå fritt rundt i Norge sine gater enn å sitte i fengsel? Ble litt nysgjerrig på lovene våre, hvorfor er de ikke så strenge mot pedofile? Gjerne ikke kall meg dum og slike ting, jeg vet jeg kan ta opp boka og lese om alle lovene men jeg vil heller vite litt mer spesifikt om hvorfor slike ting skjer. Lær meg enn å hate for å si det sånn. Anonymkode: 0a0a4...b66 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Del Skrevet 3. april 2022 helt ærlig så er jeg enig med deg. Pedofile som voldtar barn burde dømmes til forvaring, og når de slippes ut burde de overvåkes og være i et register. Det er grove ugjerninger som er vanskelig å tilgi, og dette er folk som aldri kan stoles på igjen. Men i Norge er vi mer opptatt av å beskytte de stakkars overgriperne istedet for å forhindre flere ofre. De som voldtar, spesielt barneovgripere har ofte både viljen og evnen til å begå nye voldtekter, og dette burde vi gjøre noe med! Anonymkode: 0d4a5...c89 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #3 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): helt ærlig så er jeg enig med deg. Pedofile som voldtar barn burde dømmes til forvaring, og når de slippes ut burde de overvåkes og være i et register. Det er grove ugjerninger som er vanskelig å tilgi, og dette er folk som aldri kan stoles på igjen. Men i Norge er vi mer opptatt av å beskytte de stakkars overgriperne istedet for å forhindre flere ofre. De som voldtar, spesielt barneovgripere har ofte både viljen og evnen til å begå nye voldtekter, og dette burde vi gjøre noe med! Anonymkode: 0d4a5...c89 Akkurat! Ble sjokkert når jeg leste at han allerede hadde voldtatt barn under 14 også. Hvorfor i all verden er han fri da? Lovene burde være litt mer strengere her, rehabilitering fra pedofili tror jeg det ikke finnes. Barna må bli tatt vare på. Anonymkode: 0a0a4...b66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #4 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan kan en slik individ gå fritt rundt i Norge sine gater enn å sitte i fengsel? AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men i Norge er vi mer opptatt av å beskytte de stakkars overgriperne istedet for å forhindre flere ofre. Norge er et naivt land styrt av naive politikere. Velmenende, men dessverre ikke i takt med virkeligheten. De tror alle blir snille dersom vi klapper dem på ryggen og gir dem penger i hånden. Anonymkode: ac925...bec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Norge er et naivt land styrt av naive politikere. Velmenende, men dessverre ikke i takt med virkeligheten. De tror alle blir snille dersom vi klapper dem på ryggen og gir dem penger i hånden. Anonymkode: ac925...bec Føler at folk virkelig må gjøre noe med dette. Ser så mange dumme demonstrasjoner som Sian og Anti-vax, folk burde jo demonstrere mot de svake lovene mot pedofile.. Anonymkode: 0a0a4...b66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #6 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg visste det var slik. Er faktisk ikke overrasket en gang. Våkn opp, dette er Norge. Alle vi som har opplevd overgrep vet at overgripers frihet sees på som viktigere enn oss. Det er derfor vi ikke anmelder. Anonymkode: 235b7...2c8 😕 leit å høre at du også har opplevd noe slikt. Det er på tide folk starter å ta dette på alvor. Har til og med sett en del dokumentarer hvor gamle norske menn drar til Østasiatiske land for å ta på småbarn.. Anonymkode: 0a0a4...b66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #7 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Norge er et naivt land styrt av naive politikere. Velmenende, men dessverre ikke i takt med virkeligheten. De tror alle blir snille dersom vi klapper dem på ryggen og gir dem penger i hånden. Anonymkode: ac925...bec Det objektive svaret er Norge syn på straff og fengsel. Vi har ikke livsstid, Norge sykeste person ABB hadde til og med muligheten til å søke prøveløslatelse etter 10 år, og han drepte jo 77 mennesker. Jeg er i stor grad enig at folk skal få lov til å fortsette som før etter å sonet sin straff, men noen former for kriminalitet er så grovt, med så stor høy risiko for gjentagelse at det trengs et annet system for dette. Et register for pedofile og overvåking er ikke nødvedigvis en straff, men det er en måte å forhindre at nye overgrep kan skje Anonymkode: 0d4a5...c89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #8 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg visste det var slik. Er faktisk ikke overrasket en gang. Våkn opp, dette er Norge. Alle vi som har opplevd overgrep vet at overgripers frihet sees på som viktigere enn oss. Det er derfor vi ikke anmelder. Anonymkode: 235b7...2c8 Det er trist, min mening forvaring burde være standard for overgrep i allefall barneovergrep! Anonymkode: 0d4a5...c89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #9 Del Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ble ekstremt satt ut når jeg leste saken om en 20 åring som overgrep en som var under 18 fra det jeg husker. Samt så hadde den 20 åringen flere saker på seg hvor han hadde overgrepet 14-13 åringer. Hvordan kan en slik individ gå fritt rundt i Norge sine gater enn å sitte i fengsel? Ble litt nysgjerrig på lovene våre, hvorfor er de ikke så strenge mot pedofile? Gjerne ikke kall meg dum og slike ting, jeg vet jeg kan ta opp boka og lese om alle lovene men jeg vil heller vite litt mer spesifikt om hvorfor slike ting skjer. Lær meg enn å hate for å si det sånn. Anonymkode: 0a0a4...b66 Ikke overrasket egentlig, mange av straffene for slike ting er jo latterlige lave. Feks kjenner jeg til en sak der mannen fikk 1 mnd i fengsel for å ha befølt barn under 12. Det er egentlig sykt lavt med tanke på hvor mye slikt faktisk kan skade. Anonymkode: 93963...421 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 4. april 2022 #10 Del Skrevet 4. april 2022 Det jeg lurer litt på er hvorfor du ikke har reagert på dette før nå? Er da velkjent at de aller fleste overgripere i Norge slipper unna med handlingene sine. Det er veldig få som blir dømt for voldtekt, og nesten alle dem som blir dømt får veldig milde straffer. Mange benytter da anledningen til å begå overgrep igjen og igjen. Men hei, hvis folk faktisk våkner nå så er jo det bare bra. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 4. april 2022 #11 Del Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ble ekstremt satt ut når jeg leste saken om en 20 åring som overgrep en som var under 18 fra det jeg husker. Samt så hadde den 20 åringen flere saker på seg hvor han hadde overgrepet 14-13 åringer. Hvordan kan en slik individ gå fritt rundt i Norge sine gater enn å sitte i fengsel? Ble litt nysgjerrig på lovene våre, hvorfor er de ikke så strenge mot pedofile? Gjerne ikke kall meg dum og slike ting, jeg vet jeg kan ta opp boka og lese om alle lovene men jeg vil heller vite litt mer spesifikt om hvorfor slike ting skjer. Lær meg enn å hate for å si det sånn. Anonymkode: 0a0a4...b66 Norsk rettssystem er mer opptatt av rettighetene til overgriperen enn tryggheten til befolkningen. Slike som ham bør sperres inne på livstid og aldri få lov å komme i nærheten av andre mennesker igjen. Allerede fra de blir tatt, gjennom rettssaken og hvis dømt - livet ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 5. april 2022 #12 Del Skrevet 5. april 2022 Overgrepet? dettte er ikke et verb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine40 Skrevet 6. april 2022 #13 Del Skrevet 6. april 2022 Rullerusk skrev (16 timer siden): Overgrepet? dettte er ikke et verb. 👏👏🌞 I Norge mener man at overgripere skal rehabiliteres og ikke straffes(hardt). Jeg forstår det ikke. Husker da jeg som tenåring hørte noe på radioen om strafferammen ang ulovlig laksefiske; den var 6 år(vet ikke i dag). Og jeg som fjortis lurte på hvorfor fisk er verdt mer enn et menneske som blir ødelagt og traumatisert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå