AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Er i en situasjon hvor en har gjort meg noe feil. Personen ønsker jeg skal tilgi, men jeg klarer ikke før man tar ansvar for sine ugjerninger. Man må eie sine feil og ta ansvar. Altså, det holder ikke si «unnskyld, kan du tilgi meg?» Det er fint at man innser hva man har gjort galt. Det betyr jo unnskyld. Men for meg er det bare halvparten. F eks si «du, jeg beklager så mye. Det var feil av meg og jeg forstår det. Neste gang skal jeg x og y. Noe jeg kan gjøre for å gjøre det bedre?» Men neida. Var bare «yyunskyyld, ynskuld. Kan du tilgi meg, tilgi meg da, hvordan kan vi fortsette denne relasjonen om du ikke tilgir meg, jeg klarer ikke, jeg klarer ikke dette, er for vanskelii» Hvordan mener dere man skal gjøre eller si om man har gjort en feil? Anonymkode: 180a1...fca 1
Gereon Rath Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Man skal gå ned på sine kne og trygle og krype. Helst skal man også piske seg selv til blods. Man må også skrive et langt brev. og lage en video hvor man sitter og griner hvor man trygler om tilgivelse. Man må også snakke seg selv ned og hylle den man har gjort urett. Man må også gå med en plakat rundt der med en plakat at man er en taper, og skrike ut hvor mye bedre den man har gjort urett er. Man må totalt ydmyke seg selv. Først når man gjør dette da kan man vurdere om man vil tilgi den personen som har gjort enn urett Har ingen betydning om det er en liten feil, mellomstor feil eller stor feil, Har man blitt gjort urett mot så skal den personen som har gjort enn urett ydmykes og straffes. 2
Blueberrymuffin Skrevet 3. april 2022 #3 Skrevet 3. april 2022 Det er som regel aldri en person sin feil, når det oppstår en konflikt. Det er som regel alltid to sider til en sak. Det holder ikke at en sier unnskyld, først når begge kan innse at de kunne gjort ting annerledes, så er det håp. Du virker veldig sær og vanskelig trådstarter.
Stuebordet Skrevet 3. april 2022 #4 Skrevet 3. april 2022 1 hour ago, Blueberrymuffin said: Det er som regel aldri en person sin feil, når det oppstår en konflikt. Det er som regel alltid to sider til en sak. Det holder ikke at en sier unnskyld, først når begge kan innse at de kunne gjort ting annerledes, så er det håp. Du virker veldig sær og vanskelig trådstarter. Nei. Dette er faktisk ofte ikke tilfellet. Og det du driver med nå er typisk victim blaming. Slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #5 Skrevet 3. april 2022 Vel, jeg unnskylder meg, og forsøker å forklare meg. Hvorfor det ble som det ble, hva som egentlig var min intensjon, og viser at jeg forstår hvorfor jeg har såret vedkommende. Jeg har dog ingen regler for hvordan andre skal unnskylde seg ovenfor meg. Tilgivelsen er min jobb, det har lite med unnskyldningen å gjøre. Anonymkode: 0573a...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #6 Skrevet 11. april 2022 Blueberrymuffin skrev (På 3.4.2022 den 23.42): Det er som regel aldri en person sin feil, når det oppstår en konflikt. Det er som regel alltid to sider til en sak. Det holder ikke at en sier unnskyld, først når begge kan innse at de kunne gjort ting annerledes, så er det håp. Du virker veldig sær og vanskelig trådstarter. Dette. Start med deg selv ts. Anonymkode: 2c4ce...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå