Akryl Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Jeg har startet i ny jobb og får opplæring. Jeg tenkte at jeg skal ta tak i arbeidsoppgavene raskt og lære på den måten. Men så kommer sjefen innom og hilser og sier bruk god tid på lesing og få oversikt. Det er god investering. Da tenker jeg ok, da ventrr jeg litt med jobbing og bruker god tid på opplæring. Etter to dager vil sjefen snakke med meg og sier at han forventer at jeg kommer i gang nå, og har brukt mye tid på opplæring. Jeg blir litt paff og lei meg. Jeg snakket med hun som ga opplæring, og hun sa det er slik sjefen er. Sjefen forventer effektiv arbeid. Alt snakk om at vi kan ta det med ro, trene i arbeidstiden osv er bare godsnakk. Hvordan bør man forholde seg til slik sjef? Min første ordentlige jobb etter utdanning. Kan bare si at det er konorjobb.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Slike sjefer er slitsomme å ha. Du søker deg nok videre til en ny jobb om ca ett års tid. Anonymkode: b4392...865
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 Altså sjefen din sier en ting, men forventer noe helt annet? Ja, det må være svært slitsomt å forholde seg til. Anonymkode: 24436...4c0
Sirinna Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 Jeg ville vært så freidig at jeg svarte som sant er, «Ettersom du sa til meg at jeg skulle bruke god tid på lese meg opp og komme inn i ting har jeg gjort nettopp det». 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Skrevet 4. april 2022 En perfekt sjef finnes ikke. Du skal også være innom ganske mange stillinger før du møter sjefen som er så nære perfekt som mulig, etter din mening da. Perfekt i noens øyne er ikke det i andres. Nå har du tidlig blitt klar over en av sjefens kjennetegn og da er det jo relativt lett å tilpasse seg det? Hvis du kommer i snakk med han nå og skal prate om arbeidsoppgaver ville jeg heller ha formulert meg litt lurere - "Du, du hadde helt rett i at det var lurt å bruke god tid på lesing og å få oversikt, nå føler jeg meg mer klar til å ta fatt på jobben". Sjefen blir påminnet om at det tross alt var han som ba deg om å gjøre det, samtidig som du stryker han medhårs - noe som er umulig for en sjef å mislike.. Anonymkode: 2998e...a3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå