Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg mener at tingene en utlending bør vite om nordmenn i sosiale relasjoner.  Selv om skriver du en ting, vil den være veldig nyttig.

Anonymkode: 03ef8...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sett deg ved siden av noen på bussen, hvis det er ledig et annet sted. Det oppleves som veldig invaderende.

Anonymkode: c052f...c74

• Liker 21
  • Nyttig 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Alle nordmenn liker ikke å gå på ski. 

Nordmenn kan virke reserverte og kalde før du blir kjent. 

Men når du blir kjent er vi varme og imøtekommende. 

AnonymBruker
Skrevet

@Anonym Ja, jeg så den på boken (kanskje Ny i Norge) mange år siden. :)

AnonymBruker
Skrevet

@Athena79 Det er bra, jeg er også kalde hvis ikke er kjent med noe.

AnonymBruker
Skrevet

Om noen spør hvordan det går, så svarer man bra, uavhengig av hvordan det eeegentlig går. 

Anonymkode: a3876...4f7

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

@Anonym , en dag du går til bussstopp og gråter, noen kommer og spørrer hvordan har du det i dag? Du smiler og svarer at det er bra, takk. 😄

Takk for informasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Selvopptatte

Arrogante

Egoistiske

Anonymkode: a8e60...9f4

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvopptatte

Arrogante

Egoistiske

Anonymkode: a8e60...9f4

For noe tull. 

Vet ikke hva slags folk du henger med. Men ingen jeg kjenner er slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan noe fortelle meg hvordan du kopier meldingen du svarer?

"

Selvopptatte

Arrogante

Egoistiske

"

@Athena79  Jeg så slik folk, men mest er ok.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan noe fortelle meg hvordan du kopier meldingen du svarer?

"

Selvopptatte

Arrogante

Egoistiske

"

@Athena79  Jeg så slik folk, men mest er ok.

Bare trykk på siter knappen :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om noen spør hvordan det går, så svarer man bra, uavhengig av hvordan det eeegentlig går. 

Anonymkode: a3876...4f7

Dette er vel egentlig motsatt av hva vi, utrolig nok, er kjent for. Faktisk svarer ofte nordmenn mye mer personlig og sannferdig på slike spørsmål enn f.eks amerikanere. Nå har selvsagt settingen noe å si, men vi er ikke spesielt kjent for å svare overfladisk på spørsmål om hvordan det går. Det er iallfall ikke den oppfatning andre folk har av oss nordmenn. 

Anonymkode: 02dfd...4df

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (Akkurat nå):

Bare trykk på siter knappen :)

endelig... takk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei,

Jeg mener at tingene en utlending bør vite om nordmenn i sosiale relasjoner.  Selv om skriver du en ting, vil den være veldig nyttig.

Ikke forvent å få et «ja» om du spontant vil ut på noe og spør om han/hun vil være med. Alt må ofte planlegges senest 1 uke før det kan skje. Ikke ha for høye forventninger da heller, nordmenn er mestere i å avlyse i siste liten fordi de enten blir syke, et barn ble sykt eller de måtte jobbe eller stille opp for noen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (1 minutt siden):

Ikke forvent å få et «ja» om du spontant vil ut på noe og spør om han/hun vil være med. Alt må ofte planlegges senest 1 uke før det kan skje. Ikke ha for høye forventninger da heller, nordmenn er mestere i å avlyse i siste liten fordi de enten blir syke, et barn ble sykt eller de måtte jobbe eller stille opp for noen.

Så utlendinger driter i sine syke barn og velger sosiale treff isteden??? Det er en bra ting liksom??? Og er det ikke hensynsfullt  å bli hjemme når man er syk og ikke smitte andre?? 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke sett deg ved siden av noen på bussen, hvis det er ledig et annet sted. Det oppleves som veldig invaderende.

Anonymkode: c052f...c74

Sett deg for all del ved siden av folk på bussen. Det er noen egoister som tror de eier flere sitteplasser enn det rumpa dekker, så andre må stå. De trenger å bli satt på plass. 

Anonymkode: 53162...c29

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får kanskje en riktigere fremstilling av nordmenn ved å lese hva andre utlendinger mener om oss. Det er ikke alltid like lett å se seg selv utenifra. Det finnes en hel haug av artikler skrevet av folk fra andre land som har gjort seg opp noen generelle betraktninger om hvordan vi er som folk. 

Noen er nok mer presise enn andre.

https://www.meganstarr.com/norwegian-people/

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får kanskje en riktigere fremstilling av nordmenn ved å lese hva andre utlendinger mener om oss. Det er ikke alltid like lett å se seg selv utenifra. Det finnes en hel haug av artikler skrevet av folk fra andre land som har gjort seg opp noen generelle betraktninger om hvordan vi er som folk. 

Noen er nok mer presise enn andre.

https://www.meganstarr.com/norwegian-people/

Jeg leste ikke denne artikellen men synes jeg at dere er rolig, snill og nysgjerrig generelt. Spesielt nysgjerrig når blir kjent med noen. Jeg ble spurt en gang til jeg nesten hele slektstreet mitt.

Skrevet

Nordmenn er, sammen med svenskene og danskene, verdens eneste selvutslettende folkeslag. Hvert fjerde år går vi mann av huse for å stemme frem rasering, utradering og sletting av både nasjon og befolkning. 

Så går vi hjem og klapper oss på skulderen og tenker at vi er så gode og varme i hjertene våre.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så utlendinger driter i sine syke barn og velger sosiale treff isteden??? Det er en bra ting liksom??? Og er det ikke hensynsfullt  å bli hjemme når man er syk og ikke smitte andre?? 

Sett deg for all del ved siden av folk på bussen. Det er noen egoister som tror de eier flere sitteplasser enn det rumpa dekker, så andre må stå. De trenger å bli satt på plass. 

Taper

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du leste ikke "hvis det er ledig et annet sted"?

Anonymkode: 07f85...3f2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...