AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #1 Skrevet 3. april 2022 Har jeg rett på permisjon med lønn ved eksamen? Jobber i kommunen, men det jeg skal ta eksamen i er ikke relevant for jobben og noe jeg tar utenom. Anonymkode: ea75d...2e6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #2 Skrevet 3. april 2022 Nei, det har du ikke. Hvorfor skulle du egentlig ha det? Anonymkode: d670f...670
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #3 Skrevet 4. april 2022 Jeg bare lurer om noen har vært borti dette selv. Sto noe inne på lovdata, om at man har rett på fri med lønn ved eksamen, men usikker på om det gjelder i denne situasjonen. Anonymkode: ea75d...2e6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #4 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg bare lurer om noen har vært borti dette selv. Sto noe inne på lovdata, om at man har rett på fri med lønn ved eksamen, men usikker på om det gjelder i denne situasjonen. Anonymkode: ea75d...2e6 Det gjelder selvfølgelig ikke nei. Anonymkode: 57e4b...933
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #5 Skrevet 4. april 2022 Sannsynligvis ikke, du må nok søke om ferie. Du kan alltids sjekke om dere har en tariff eller personalhåndbok som beskriver dette. Vi får lønnet permisjon dersom eksamenen er relevant for stillingen man har, men ingenting vi har krav på i følge tariffen vår. Anonymkode: 054e9...673 1
Minmorsbarn Skrevet 4. april 2022 #6 Skrevet 4. april 2022 (endret) Jeg fikk permisjon med lønn fra stilling som hjelpepleier på sykehjem i Oslo kommune på begynnelsen av nittitallet. Hvis man skulle ha offentlig eksamen fikk vi fri eksamensdagen og to lesedager med lønn. Jeg tok opp fag fra videregående Endret 4. april 2022 av Minmorsbarn 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #7 Skrevet 5. april 2022 Ikke med lønn hvis faget ikke er relevant. I tariffavtalen står det at faget må ha relevans for kommunen Sitat «I forbindelse med avleggelse av eksamen gis permisjon med lønn for eksamensdagen(e) samt to lesedager før hver eksamen. Ved eksamensformer som varer 3 sammenhengende dager eller mer, skal det drøftes en ytterligere tilrettelegging. Det er en forutsetning at vedkommende ville hatt ordinært arbeid de to dagene umiddelbart før eksamen, og at faget har betydning for kommunen.» https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/sporsmal-og-svar/permisjoner/ Men faget trenger ikke nødvendigvis ha relevans for din nåværende stilling, så du kan prøve søke lønnet permisjon om du ser noe relevant i faget... Anonymkode: 30d57...be8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #8 Skrevet 5. april 2022 Samboer er i samme situasjon. Han må bruke avspaseringsdager da det han tar ikke er veldig relevant for jobben. Han tar vel og merke et annet fag også som han tar etter at jobben anbefalte det, her får han 3 dager permisjon når han skal ha eksamen. Anonymkode: 2b245...1bd
AnonymBruker Skrevet 5. april 2022 #9 Skrevet 5. april 2022 Jeg tok ett fagbrev som var relvant og fikk fri med lønn. Nå tar jeg ett som ikke er relevant eller skal brukes i nåværende jobb og tar heller feriedag Anonymkode: e0bce...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå