Gå til innhold

Når gav dere isbit til barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg i full størrelse?

Mine får de innimellom de er 2 år, men jeg holder de lenge under vann til de blir små for jeg er så redd de skal kvele seg.  Det er fra ismasinen hjemme og det er ganske store firkanter.

Er jeg for hysterisk?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gi de isbiter i det hele tatt???

Anonymkode: 66f01...6d3

• Liker 5
Skrevet
Ukjent99 skrev (5 minutter siden):

Mine får de innimellom de er 2 år, men jeg holder de lenge under vann til de blir små for jeg er så redd de skal kvele seg.  Det er fra ismasinen hjemme og det er ganske store firkanter.

Er jeg for hysterisk?

Om de får isbiter så knuser jeg de slik at de eventuelt kan suge etter bite på de. 3 år og 9 år.

En stor isbit er vanskelig å svelge..men når den blir mindre så er jo sjanse der at de svelger den. Så jeg ville nok ikke gitt isbiter til 2 åring. Bruk heller sånne isformer og lag vannis

AnonymBruker
Skrevet

Hun var 7-8 og da kun under oppsyn.

Anonymkode: e6630...fbd

AnonymBruker
Skrevet

What?! En isbit vil jo smelte om den sitter fast i halsen, og dermed renne ned. Her har det vært fri tilgang siden 2 år. Før det var de knust i former, just in case

Anonymkode: 779a2...2a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

What?! En isbit vil jo smelte om den sitter fast i halsen, og dermed renne ned. Her har det vært fri tilgang siden 2 år. Før det var de knust i former, just in case

Dauer fortere enn en isbit smelter. 

Anonymkode: 972ce...b89

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ukjent99 skrev (15 minutter siden):

Er jeg for hysterisk?

når de var intressert selv og det var de ikke før de var 5-6 år

Anonymkode: a9239...c22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har skjedd et par ganger.. litt ekkelt når det skjer for alle par

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dauer fortere enn en isbit smelter. 

Anonymkode: 972ce...b89

Det har gått fint med mine, og det har skjedd at isbit har satt seg fast i halsen. Men nå er alle barn forskjellig, noen er mye trangere pga polypper og mandler, så uansett best å være føre var. 

Skrevet

Hadde det i tutkopp eller flasken fra 1 år, men fikk ikke "løs" isbit før 3 års alderen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor gi de isbiter i det hele tatt???

Anonymkode: 66f01...6d3

Når de er syk og ikke drikker får jeg i de isbiter. Fikk det anbefalt av legevakt faktisk

Skrevet

Sønnen min vokste opp helt uten å få isbiter å spise på, faktisk...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ukjent99 skrev (18 timer siden):

Er jeg for hysterisk?

Hvorfor gir du isbiter til så små barn? Er det nødvendig?

Anonymkode: 37ee4...e6b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor gir du isbiter til så små barn? Er det nødvendig?

Anonymkode: 37ee4...e6b

Som jeg tidligere svarte en annen et det dager de er syk og ikke tar til seg vann. Da fikk jeg det anbefalt fra legevakt og gi isbiter i små størrelser som kunne suttes på. Jeg gav da isbiter i sånn frukt mater slik at de ikke kunne svelges.  Men nå er den ødelagt og lurte på om jeg måtte kjøpe ny eller om jeg er hysterisk

Endret av Ukjent99
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ukjent99 skrev (1 time siden):

Som jeg tidligere svarte en annen et det dager de er syk og ikke tar til seg vann. Da fikk jeg det anbefalt fra legevakt og gi isbiter i små størrelser som kunne suttes på. Jeg gav da isbiter i sånn frukt mater slik at de ikke kunne svelges.  Men nå er den ødelagt og lurte på om jeg måtte kjøpe ny eller om jeg er hysterisk

Så gi ungen saft da, om barnet er sykt? Det er lov å skjemme bort litt og ikke være så strikt når barna er syke og har feber. De vil alltids ha drikke med smak på, om de avviser vann. 

Anonymkode: 75e56...ea8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...